2026-08-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag bryr mig inte om ålder utan naturlig utveckling. För mig är det samma sak om en kvinna är 17 år gammal eller 25 år gammal. Är hon snygg och attraktiv och jag gillar henne, så bryr jag mig inte om ålder.

I dagens sjuka samhälle är det ålder man tittar på och man är besatta av ålder. Vilket gör livet helt meningslöst.

Som jag sa, ingen tvingar dig att leva, men jag tror du kommer fortsätta göra det. Du vill inte dö egentligen, men du tycker väldigt mycket om att skylla ditt misslyckade liv på samhället och låtsas att du vill dö.

Ha ett bra liv/död nu.
Citera
2026-08-04, 19:15
Medlem
felpost
Citera
2026-08-04, 19:16
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter

Som jag sa, ingen tvingar dig att leva, men jag tror du kommer fortsätta göra det. Du vill inte dö egentligen, men du tycker väldigt mycket om att skylla ditt misslyckade liv på samhället och låtsas att du vill dö.

Ha ett bra liv/död nu.

Det handlar inte om att skylla utan jag förklarar hur verkligheten ser ut. Vad är det med er personer, ni tar ju ingenting på allvar. Sjukt irriterande.

Detta livet i detta samhället är meningslöst och värdelöst. Och just i denna tråden är jag intresserad att veta varför folk gillar detta livet i detta samhället och inte ser fram emot döden. För mig är detta väldigt konstigt. Varför ser man inte döden som en skön befrielse från detta livet?
Citera
2026-08-04, 21:09
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Ser fram emot och se fram emot..
När man nu ändå lever så kan man väl för fan ändå passa på att leva, tänker jag!
Däremot räds jag inte döden, då "han" har kommit och knackat på dörren ett par gånger nu.
Jag har förlorat en handfull personer som stått mig nära, döden är döden men livet är för dom levande..
Citera
2026-08-04, 21:16
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Nej, hela dagens samhälle ser ner på förhållanden med åldersskillnad. Överallt ser du folk som attackerar äldre män som är med 20 år gamla kvinnor. Och kvinnor skriver hela tiden hur 20 år gamla kvinnor inte vill vara med äldre män och det ser man på statistisken också. Inte många förhållanden där äldre män är med kvinnor i 20 års åldern.

Vi lever ju i ett samhälle där vi är besatta av ålder och där vi ser på oss människor som siffror. Livet är helt enkelt meningslöst när man blir äldre.

Det är ingen som ser ner på att en 29-årig kvinna är tillsammans med en 50-årig man. Finns mängder med sådana par. Eller är 29 för gammalt?

Citat:
Det är ju själva meningen med livet.

Män har ju alltid genom historien gift sig med unga fertila kvinnor och skaffat många barn. Det var normalt för en man att ha 20-25 barn. Man gifter sig med unga fertila kvinnor. Biologiskt är det ju meningen med livet.

Om du som äldre man inte kan vara med unga fertila kvinnor utan måste vara med gamla kärringar så är ju livet över. Det är bara förnedrande att leva då.

Ok, jag förstår, så meningen med livet för dig är att knulla unga fertila kvinnor. Då förstår jag att du finner livet meningslöst. Många andra homo sapiens har utvecklats till att värdesätta nära relationer, givande aktiviteter, innovation, tänkande, skapande, filosoferande, altruism, andlighet, etc. Därför får du så få medhåll i tråden, och de flesta vill alltså inte dö pga att vi blir äldre och inte kan knulla kvinnor i åldersgruppen 14-22.
Citera
2026-08-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ja, det är bättre att vara död än att leva i dagens sjuka samhälle.
Håller med om att det är sjukt men försök att utrota det sjuka. Dra ditt strå till stacken så kanske det blir en smula bättre.
Citera
2026-08-04, 22:46
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Ser fram emot och se fram emot..
När man nu ändå lever så kan man väl för fan ändå passa på att leva, tänker jag!
Däremot räds jag inte döden, då "han" har kommit och knackat på dörren ett par gånger nu.
Jag har förlorat en handfull personer som stått mig nära, döden är döden men livet är för dom levande..

Man föddes i en fel tid helt enkelt. Det finns ingen värre tid att leva än idag. Dagens samhälle är bara så fruktansvärt ruttet och meningslöst att jag hellre hade levt i någon smutsig by i medeltiden under 1600 talet i Tyskland där folk var isolerade och rädda för vargar och häxor.

Man kunde inte födas i en värre tid än idag. Men det är någonting man själv inte valde, utan det bara hände. Men man kan välja hur man ska leva, men man är ju hjälplös då hela samhället styrs av dessa sjuka personer, av denna sjuka liberala feministiska ideologin.

Och det blir värre och värre för varje tid. Bara titta så mycket värre det är idag jämfört med för 30 år sedan, det är sjukt att tänka hur det dessutom kommer se ut om 20 år.
Citera
2026-08-04, 22:52
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är ingen som ser ner på att en 29-årig kvinna är tillsammans med en 50-årig man. Finns mängder med sådana par. Eller är 29 för gammalt?

Ok, jag förstår, så meningen med livet för dig är att knulla unga fertila kvinnor. Då förstår jag att du finner livet meningslöst. Många andra homo sapiens har utvecklats till att värdesätta nära relationer, givande aktiviteter, innovation, tänkande, skapande, filosoferande, altruism, andlighet, etc. Därför får du så få medhåll i tråden, och de flesta vill alltså inte dö pga att vi blir äldre och inte kan knulla kvinnor i åldersgruppen 14-22.

Det handlar om besattheten av ålder. Vi borde inte bry oss om ålder. Ålder borde vara irrelevant. Borde inte spela någon roll om en kvinna är 29 eller 19 år gammal. Att man tittar på oss människor som siffror, baserat på hur många kalenderålder vi levt på jorden, är förmodligen det sjukaste vi har i dagens samhälle.

Det är ett helt värdelöst liv om vi ska titta på oss människor utifrån ålder. Vad spelar det för roll om en kvinna är 19 år och en man är mycket äldre som exempel? Men i dagens sjuka samhälle ser man på oss människor som siffror, trots att det går emot vår mänskliga natur. Vår natur är ju att vara med fertila kvinnor så att vi kan reproducera oss.

Istället har vi ett samhälle där man nu tar kvinnor i deras bästa ålder och gör dessa till barn i princip där man ser det som "omoraliskt" och "dåligt" om en sådan kvinna är med en äldre man. Jag blev djupt chockad när jag fick reda på hur man ser på detta för några år sedan när jag såg diskussioner på Tiktok, Instagram, Youtube och andra sidor. Inte nog med att man gjort 16 och 17 åringar till "barn", nu håller man på att göra samma sak med 18, 19 åringar och kvinnor i början av 20 års åldern.

Allting blir ju bara värre och värre för varje år. Varje ny generation är mer sjuk, rutten och vidrig.
Citera
2026-08-04, 22:53
Medlem
zombie-nations avatar
Jättemånga svenskar som har en privat tro. Det är vanligare än att vara ateist.

Mår man inte för dåligt så vill man ju leva och uppleva. Det är det normala. Väldigt få folk hyllar döden, det skulle vara några smarta asiater då. Men då har de en unik tro om vad döden är. Många tror man återgår i världssjälen. Bara viss form buddhism tror man försvinner.

Det är ens eget stämningsläge och mindre något objektivt som bestämmer hur man ser på världen. Är man deppig så ser man allt som hemskt.

Sedan konstigt att det hemskaste du upplevt är att se en kvinnas skinkor. Så du har nog aldrig lidit.
Citera
2026-08-05, 08:26
Medlem
TS, gör så här. Åk hem till öknen. Då får du det samhälle du vill ha.
Vi i verkar ju inte kunna erbjuds det du egentligen vill ha?
Du blir glad, vi bllr glada. Winwin?

Jag gillar livet och träffar en kvinna som är 2 år äldre än mig. Varför är du så rädd? Något sorts trauma att du tex tänder på barn? För få ligg när du var ung? M.m..
Citera
2026-08-05, 09:23
Medlem
TS, här är ett enkelt och rättframt svar: det beror på kristendomen.

Man kunde ju tycka att det framför allt för en kristen vore något att helst vilja uppnå: att äntligen få skiljas från denna världen, fylld av av split, misär och ångest, och få återförenas med sin skapare på de himmelska ängarna.

Men, detta är det obehagliga, ytterst få kristna tror sådär benhårt på dedär löftena om evig lycksalighet. Däremot tror de, med en tro fast som urberget, på ett Helvete.

Jag vet inte varför. För mig tycks det ena lika osannolikt och ologiskt som det andra. Men folk synes ha en vana att alltid se pessimistiskt på sina framtidsutsikter. (Och ofta har de, bevars, rätt; åtminstone vad denna världen beträffar.)

Tänk om du inte trott rätt, om du haft fel i din uppfattning om exempelvis sådana grundprinciper som rättfärdiggörelsen genom tron allena, eller den Helige Andes utgående! Tänk om du inte riktigt tror på att Jesus drev ut en legion demoner ur en "besatt", och transplanterade dem till en flock grisar?

Eller tänk om du någonsin (vem har inte det?) sett på din nästas partner med begärelse?

Ja, då är det kört. Helvetet nästa! Där blir du kokad i brinnande svavel i evigheters evighet, och otäcka smådjävlar kommer att sticka dig med sina grillspett, håna dig för alla ditt livs tillkortakommanden, kalla dig vid fula öknamn samt kleta tuggummi i ditt hår!

Så, vad gör man då?

Det finns i princip två sätt att handskas med tillvarons svårigheter. Det ena är att intala sig att man är osårbar. Det andra är att väpna sig med vanligt enkelt mod. (Bertrand Russell)
Citera
2026-08-05, 09:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Samma med besattheten av ålder. Förr var man inte besatta av ålder, idag är man helt besatta av ålder även när båda är vuxna. Vilket gör det väldigt svårt för en äldre man att kunna vara med en ung fertil kvinna vilket gör livet bokstavligen meningslöst. Du måste se på den större bilden här.

Jag ser en hel del av den större bilden, tex måste islam ut ur Europa hur detta ska gå till vet jag inte men en slutgiltig lösning måste komma snart.
Alla vill till himmelen men ingen vill ju dö, så länge vi har denna avart bland oss lever vi i helvetet istället för ett paradis.

Äldre män med fertila kvinnor.
Detta är i sig inget problem, man måste bara ha rätt förutsättningar.
Har man inte rätt förutsättningar, vilket är något man måste ha strävat för hela livet för att ha när man är äldre, då får man hålla till godo med fröken höger eller något illaluktande fetto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in