Citat:
Ursprungligen postat av
EnriqueSueco
Ur ett biologiskt och vetenskapligt perspektiv slutar hjärnan att fungera när vi dör, oavsett vad man tror på.
Därför är det så viktigt att ta tillvara på det här livet, ta hand om din familj och ge dom en fin framtid. Lev gött, njut och strunta i vad andra tycker. Det är en flyktig tillvaro.
Jag vet att hjärnan slutar fungera. Jag svarade på en person som skrev i denna tråden att medvetandet fortsätter även efter att hjärnan slutar fungera. Hävdade till och med att det finns vetenskapliga bevis för det. Jag påpekade att biologiskt och vetenskapligt så slutar vårt medvetande när hjärnan slutar fungera och dör.
Men även enligt religioner såsom Islam, så slutar medvetandet när man dör. Det är bara det att man tror att Gud kommer återuppliva alla människor på Domedagen. Men då är du ju vid liv och kan uppleva det. Så länge du är död så existerar ju inte ditt medvetande.
Jag håller inte med din beskrivning om detta livet, men att det är en flyktig tillvaro gör mig väldigt glad och lycklig. Tycker verkligen att döden är det vackraste i livet.