Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Nej, jag är inte gammal utan jag skriver om hur livet kommer bli meningslöst och värdelöst NÄR man blir gammal. Alltså att man behöver planera nu för att undvika att bli gammal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Men min poäng är ju att livet är meningslöst och värdelöst även om du själv i ett visst ögonblick kan vara nöjd. Du pratar om umgänge och en kvinna som älskar en. Okej, det vara fint när du är ung och din fru är 20-30 år gammal. Men när du blir äldre och din fru är 40+ och börjar bli en kärring, då börjar ju livet att falla ihop. Dina vänner kommer vara gamla personer och det suger. Tänk dig du har en 45 år gammal fru som du nu är äcklad av då hon blivit gammal och oattraktiv. Vad gör du då?
Du kan hitta en ung fertil kvinna men dagens samhälle kommer se detta som dåligt och vill att du ska vara med kärringar. Vad gör du då? Titta på Pierce Brosnans fru när hon var ung och hur hon ser ut nu, 20 år senare. Hon ser ut som fet kossa. Kärring, oattraktiv, fruktansvärt.
Så därför min fråga är, hur kan man gilla detta livet?
Jag är gammal med dina mått mätt, och så är även min fru, men vi har det hur bra som helst.
Vi ha fyra barn, fyra barnbarn, bra jobb och inkomster, aktivt sexliv, goda vänner, hobbys och intressen, trygghet och ännu god hälsa.
Varför skulle våra liv vara kassa?
Är det något som suger så är det din attityd.