2026-08-04, 11:01
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt3
Jag instämmer med TS. Det finns ljusa stunder men det känns inte värt ansträngningen. Jag vet att vi har det bäst i världen här i väst, men jag upplever inte livet som en bra erfarenhet. Att jag fortsätter harva på är pga hoppet att det blir bättre imorgon. Men jag skulle inte sörja speciellt mycket om det tog slut idag. Försöker optimera för så många bra stunder som möjligt under tiden.

Vi har det inte bäst här. Alls. Vi har det eländigt här. Folk är deprimerade, livet är meningslöst, tror innerst inne många ser fram emot döden, speciellt när man blir äldre.
Citera
2026-08-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmuokesson
Nej det är det inte kolla hur många som misslyckas med självmord vs usa självmord statistik där dom har vapen att skjuta sig med. Psykiatrin och polis är snabbt ute om någon försöker ta självmord. Om någon lyckas är det för dom godkänt det. Dom kan kontrollera alla nu i denna tid därför har vi sådana vansinnes dåd som folk hör röster för staten vill det deras agenda att bytta ut folket och spara dom som är värda. Polis och psykiatri har sten koll. Och alla dessa megacenter där dom övervakar internet snackar du om mord eller självmord blir du rödflaggad.

Har du något av värde som hus eller något kommer staten att ta det för eller senare har du skulder är du väldigt illa ute.
Det är staten som bestämmer dig och din familj öde du är inte fri från någon.
En väldigt stor majoritet av de som misslyckas gör det för att de gör det i ett infall av desperation och därför gör ett klantigt impulsförsök.

Har man ett någorlunda lugnt sinne och planerar lite så är det inga problem.
Citera
2026-08-04, 13:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Och just nu är ju människans stora önskan i ett Paradis att man kan få eviga utlösningar i unga 14-22 år gamla kvinnor. Alltså utan några begränsningar som vi har i detta livet. Och att man kan äta och dricka fritt utan bekymmer allting som man önskar och längtar efter.

Dessa önskningar är ju en del av vår biologiska natur då vi som biologiska varelser måste reproducera oss för att överleva och äta och dricka för att överleva. Att då få något liknande i ett Paradis efter döden där man får allt detta som endast belöning och njutning och där det inte har något med överlevnad att göra. Utan det blir ren njutning och belöning. Allt detta är logiskt, sen om du inte tror på detta är ju en annan sak.

Det där är nog din egna personliga önskan

Äntligen fick ett spann på dig, du är alltså en hebefil och vill ligga med tonårstjejer, och lider av att det blir svårare och svårare för varje år.

Om vi nu kommer till ett Paradis i livet efter detta så kommer nog knappast våra biologiska, mänskliga drifter vara det som är belöningen.

Du är så otroligt simpel och infantil som inte ser något mer än din egen sexdrift i detta liv. Därför lider du. Vi andra är helt enkelt större människor än dig. Du är bara ett djur.
Citera
2026-08-04, 13:42
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Varför skriver du här? Varför slänger du dig inte ut framför ett tåg eller nåt sånt? Jävla trams alltihop, ni är idioter som söker uppmärksamhet. Att ni har kassa liv beror på er själv och ingen annan.

Jag har skrivit i tidigare trådar att jag har tagit ett definitivt beslut att jag inte vill bli gammal och att jag letar efter anständiga sätt man kan undvika att bli gammal genom att lämna livet.

Att jag skapade just denna tråden är för att jag är intresserad att veta hur folk kan gilla detta livet, i synnerhet att bli gammal. Alltså hur kan en person gilla livet när man blir 40 år gammal eller äldre när det hade varit bättre om man inte levde.
Senast redigerad av Iman2014 2026-08-04 kl. 14:03.
Citera
2026-08-04, 13:46
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Men hur kan den vedervärdiga företeelsen med fetton i bikini och allra helst string påverka dig så mycket att du ser döden som en utväg.
Du vet väl att de 72 jungfruarna du drömmer om är pojkar. Står absolut inget i dagboken om att dom kommer ha vagina.

Det är inte bara fetton, även attraktiva kvinnor i stringbikini gör en riktigt irriterad. Just detta handlar om en symbol för allt som är fel med samhället. Det är inte normalt att en kvinna blottar sin röv för alla offentligt. Och detta är bara ett exempel på hur samhället blir bara värre och värre för varje år. Allt blir bara värre. Förr i tiden hade inte kvinnor stringbikini, men nu har majoriteten av kvinnorna stringbikini och blottar röven.

Samma med besattheten av ålder. Förr var man inte besatta av ålder, idag är man helt besatta av ålder även när båda är vuxna. Vilket gör det väldigt svårt för en äldre man att kunna vara med en ung fertil kvinna vilket gör livet bokstavligen meningslöst. Du måste se på den större bilden här.
Citera
2026-08-04, 13:57
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Det märks att du är singel och inte har barn. Du är antagligen rätt ung och vilsen också. En kvinnas fysiska skönhet är inte allt när det kommer till attraktion, vilket du hade vetat om du någonsin hade haft ett förhållande. Det finns kvinnor som är både yngre och vackrare än min hustru, men det är henne jag älskar. Vet inte om du redan besvarat det, men varför har du inte avlivat dig själv om livet är så mycket värre än döden? Vi andra som har meningsfulla liv undrar.

Men nu ljuger du. Vi ser hur kvinnor ser ut. Vi kan alla se att en kvinna i 20 års åldern är VÄLDIGT MYCKET MER attraktiv än en kvinna i 45-50 års åldern. Det förstår du väl. Det har med ren biologi att göra. Kvinnor i fertil ålder är attraktiva för att kunna reproducera. En 45 år gammal kvinna kan inte få barn då hon är för gammal och därför är hon inte attraktiv. Förstår inte varför du blundar för verkligheten.

Jag vill inte gå in för personligt, men jag har sagt att jag ser det som en strävan att hitta en anständig död innan man blir gammal. Det jag undrar här är hur folk verkligen kan gilla detta livet och inte önska att livet tog slut? Varför blir inte folk glada och avundsjuka när man ser folk dö i olyckor eller sjukdomar eller bli dödade, såsom hon 15 åringen som dog av en bil i Malmö nyligen. Eller Diego Jota eller Michael Nyqvist, eller Michelle Trachtenberg eller andra som dör.

Hur kan man gilla detta livet och inte se döden som en befrielse?
Citera
2026-08-04, 13:59
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
En väldigt stor majoritet av de som misslyckas gör det för att de gör det i ett infall av desperation och därför gör ett klantigt impulsförsök.

Har man ett någorlunda lugnt sinne och planerar lite så är det inga problem.

Det hade dock varit mycket lättare om man kunda köpa vapen. Men i detta skitlandet så kan man inte göra detta. Titta på USA där det är hur lätt som helst att köpa lagligt vapen. Hela dagens samhälle gör ju allting för att man ska fortsätta leva och aldrig dö. Trots att livet är helt värdelöst i detta samhället.
Citera
2026-08-04, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har skrivit i tidigare trådar att jag har tagit ett definitivt beslut att jag inte vill bli gammal och att jag letar efter anständiga sätt man kan undvika att bli gammal gemom att lämna livet.
Vad kännetecknar ett anständigt sätt att lämna livet, och vad är det som gör det svårt att hitta?
Citera
2026-08-04, 14:02
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det där är nog din egna personliga önskan

Äntligen fick ett spann på dig, du är alltså en hebefil och vill ligga med tonårstjejer, och lider av att det blir svårare och svårare för varje år.

Om vi nu kommer till ett Paradis i livet efter detta så kommer nog knappast våra biologiska, mänskliga drifter vara det som är belöningen.

Du är så otroligt simpel och infantil som inte ser något mer än din egen sexdrift i detta liv. Därför lider du. Vi andra är helt enkelt större människor än dig. Du är bara ett djur.

Du missade helt min poäng. Att jag skrev 14-22 har att göra med att det är då kvinnor blir vuxna och fertila och män börjar bli attraherade. Det har inget att göra med "hebefili" utan det är heterosexualitet. Heterosexuella män vill ju ha kvinnor i den åldern.

Och min poäng var att svara på vad en annan person skrev då han började attackera en viss religion och dess syn på Paradiset. Jag bara förklarade att det är fullt logiskt att låta folk längta efter någonting man redan längtar efter och eftersträvar i detta livet. Att kunna uppfylla alla ens fantasier och önskningar är ju vad själva meningen med Paradiset är. Det har inget att göra med biologiskt överlevnad eftersom det inte är en fråga i sådana fall.
Citera
2026-08-04, 14:03
Medlem
Citat:
Det hade dock varit mycket lättare om man kunda köpa vapen. Men i detta skitlandet så kan man inte göra detta. Titta på USA där det är hur lätt som helst att köpa lagligt vapen. Hela dagens samhälle gör ju allting för att man ska fortsätta leva och aldrig dö. Trots att livet är helt värdelöst i detta samhället.
Det är inte speciellt svårt att skaffa ett illegalt vapen om man vill det. Och det finns massor av andra metoder som inte är olagliga.
Citera
2026-08-04, 14:09
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vad kännetecknar ett anständigt sätt att lämna livet, och vad är det som gör det svårt att hitta?

Jag vill inte gå in på detta för personligt, men jag har under en tid försökt unvika att bli gammal genom att låta naturen göra sitt jobb. Jag vägrar gå till läkaren, under Covid vägrade jag vaccinera mig för jag tror det ökar chansen att dö om man är ovaccinerad. Jag försöker titta på hur andra personer lämnat detta livet på ett naturligt sätt, till exempel min kusin dog av cancer när hon var ung, och det gav mig stor lycka och glädje att det kunde hända mig också och då det påminde en om döden och hur döden befriar oss från detta livet.

Men tyvärr verkar det som att man bara är frisk, ingenting händer. Vi lever i ett samhälle där vi försöker radera bort dödligheten. Förr i tiden var det normalt att folk dog unga, till exempel Alexander den Store dog när han var 29 eller 30 år. Men nu har vi inga sjukdomar, nästan ingenting. Det kommer ju bli rejält förnedrande att bli gammal i dagens samhälle, det är verkligen värre än att leva.
Citera
2026-08-04, 14:11
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Jag har skrivit i tidigare trådar att jag har tagit ett definitivt beslut att jag inte vill bli gammal och att jag letar efter anständiga sätt man kan undvika att bli gammal genom att lämna livet.

Att jag skapade just denna tråden är för att jag är intresserad att veta hur folk kan gilla detta livet, i synnerhet att bli gammal. Alltså hur kan en person gilla livet när man blir 40 år gammal eller äldre när det hade varit bättre om man inte levde.

Detta livet är bra för mig iallafall, anser du att ditt liv suger så kan inte någon annan göra det bättre åt dig heller. När jag var i 40-årsåldern var det lika full rulle som när jag var i 30-årsåldern, det blir liksom inte bättre än vad man själv gör det! Det är lite "Tyck synd om mig, jag har ett tråkigt liv"-aktigt över den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in