Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
"
30 July 2026 08:24:24
🎈 Grattis på 35-årsdagen, min älskade förstfödda dotter Felicia. ❤️ För 35 år sedan gjorde du mig till mamma – den största gåvan jag någonsin fått. Du kom till världen så lugn och trygg. Du var alltid följsam, åt allt, älskade att sjunga, dansa och bada. Men sand… den tålde du inte! 😄 Så fort du fick lite på dig kom det bestämda: “Ta bort! Äckit, äckit!” ❤️ Du har också alltid varit en fantastisk storasyster till Antonio och Vanessa. Din omtanke och kärlek har gjort mig så stolt. Livet har inte alltid varit enkelt, men du har kämpat, rest dig och fortsatt framåt. Det beundrar jag mer än du anar. Min största önskan är att du alltid är rädd om dig själv, vågar leva ditt liv för din egen skull och aldrig glömmer hur värdefull du är. För när du mår bra, då mår jag bra. När du är lycklig, då är jag lycklig. Jag älskar dig mer än ord någonsin kan beskriva. Grattis på 35-årsdagen, min älskade dotter. ❤️🎂🥂✨ Te quiero ~ Besos Mamá y tu familia 😘 "
Anna skrev inget liknande när sonen fyllde.

Undrar varför.
Felicia, den älskade dottern, "åt allt" när hon var barn. Som till exempel grädde ur sprayflaska. Systern kallade Anna råtta. Alltid Felicia främst.
Hon åt allt och hatade sand. Anna Books drömbarn. Då Anna Book tycker att det är så viktigt att hålla både sig själv och alla barn RENA. Sen synd om Felicia vars mamma älskade göda upp henne och BADA henne och att hon gillade att dansa...Hmm..? Någon motionsdans var det nog tyvärr inte.
Det som egentligen är lustigt är väl att de två yngre hållit sig hyfsat smala. Men de kanske gillade att leka i sand och var inte rädda att smutsa ner sig, samt kanske inte åt allt.
Om någon lånat Anna Books mammas toalett och stulit guldsmycken hade nog Anna Book inte varit överseende. Lika lite som om någon stoppat sin snopp i munnen på hennes av alkohol utslagna, trettonåriga dotter. Men när hennes barn gör någonting är "det en annan sak". Tvi!
Men jag är uppriktigt nyfiken på hennes liksom BEHOV av att hålla alla barn rena och påpekanden om när hon är barnvakt att hon minsann sätter på ungen REN blöja. Det har fått mig att misstänka att när Felicia föddes, försökte Anna vara sparsam och återanvände blöjor tills någon gjorde en orosanmälan och Anna fick lära sig att man skall ta på barnen en REN blöja.
Sen är det ju tragiskt, som redan konstaterats här, att hon visar filterbilder på sin ÄLSKADE äldsta dotter. Ja, förutom barndomsbilderna då. Och ibland slinker det genom någon sanningsenlig bild då man förvånat får undra vem det är och inser förläget att det är tydligen Felicia...