Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Jahopp. Uppsala verkar inte ha skött kontraktsskrivningen speciellt bra. Både Mattsson och Lindström hade utgående avtal och de fick bara symboliska summor för dem. Nu står det dessutom i UNT att det trots vad ordföranden sa fortsatt är osäkert hur de ska klara säsongen. De har skatteskulder till Kronofogden som iallafall nu kan regleras med försäljningen av främst Ragnarsson.
Djurgården och Norrköping får en viss fördel här eftersom de har två matcher kvar mot Uppsala. Jag utgår ifrån att de inte tar några fler poäng men under våren har de varit ett överraskande stabilt lag.
Finns det ett scenario där de tvingas dra sig ur innan serien är färdigspelad och hur gör man då?
Trist som fan är det och frågan är om utökningen av allsvenskan från 12 till 14 lag var så smart. Oas så har det här tidigare drabbats även etablerade lag. Tänker på Tyresö och Eskilstuna.
Men jag tror faktiskt att intresset skulle öka med färre lag och fler toppmöten. Alternativt en serie där de åtta bästa går till en slutspelsserie där de möter varandra två gånger ( har inte Danmark något i den stilen). De sex lagen i botten möts i en liknade serie där två lag sen åker ut .
Jag vet att detta inte faller alla på läppen och visst allsvenskan är fortfarande en hyfsat jämn serie där även de stora kanonerna får jobba för poängen när de möter lagen långt ner i serien ( Häcken var ju nära att torska mot just Uppsala senast)