2026-07-25, 16:41
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Första 30 är det bästa jag sett av Bajen på år och dag. Janzen,Lorenius och Fanny har vsrit fantastiska och äntligen spelar Wille en trebackslinje.
Citera
2026-07-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Första 30 är det bästa jag sett av Bajen på år och dag. Janzen,Lorenius och Fanny har vsrit fantastiska och äntligen spelar Wille en trebackslinje.

Hann hem till Lorenius 3-0 mål men kul att läsa att tjejerna trillade bra boll. I andra blev det lite spela av matchen anda. Påvisades vid ett par tillfällen att trebackslinjen är känslig för omställningar. Tar sin lilla stund för Arnardottir och Bragstad att vända på kropparna. Dem såg annars stabila ut.
Kul att Wille även luftade Nylén och Pretz. Gissar att Bodsgård talat sig varm om några av tjejerna.

Edit: Cajsa Andersson gjorde även hon en riktigt jävla bra match. Ett par fina ingripanden och visade upp trygghet med fötterna.
Senast redigerad av Gurug 2026-07-25 kl. 18:28.
Citera
2026-07-25, 18:34
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Hann hem till Lorenius 3-0 mål men kul att läsa att tjejerna trillade bra boll. I andra blev det lite spela av matchen anda. Påvisades vid ett par tillfällen att trebackslinjen är känslig för omställningar. Tar sin lilla stund för Arnardottir och Bragstad att vända på kropparna. Dem såg annars stabila ut.
Kul att Wille även luftade Nylén och Pretz. Gissar att Bodsgård talat sig varm om några av tjejerna.

Riktigt kul också att Cajsa Andersson gjorde ett par prakträddningar i andra halvlek.

Men bästa var passningsspelet första halvtimmen. Allting satt perfekt och Norrköping hade inte en chans att stå emot.

Kanske blir det inget guld i år men jag tror vi såg framtiden för Bajen idag och den ser ljus ut.

Edit: Jag missade din Edit om Cajsa
Citera
2026-07-26, 11:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Riktigt kul också att Cajsa Andersson gjorde ett par prakträddningar i andra halvlek.

Men bästa var passningsspelet första halvtimmen. Allting satt perfekt och Norrköping hade inte en chans att stå emot.

Kanske blir det inget guld i år men jag tror vi såg framtiden för Bajen idag och den ser ljus ut.

Edit: Jag missade din Edit om Cajsa
Missade första 30.
Håller med om att Cajsa var stabil. Sedan tiderna i/efter ettan så var det ju sisådär med våra andra (och förste) målvakter. Stor skillnad nu.

Kul med många byten och att juniorerna äntligen får tid. Vårat fina spel dör ju lite mot slutet mycket pga alla byten.
Lorenius har ju tagit chansen, svårt att säga annat. Nylén såg betydligt mer junior ut tyvärr, men Petz körde på hårt under den lilla tid hon fick på sig.
Hoppas Maiquez får chansen nästa gång.

Tråkigt att Norrköping är så usla i år. Ser hellre att Rosengård eller Växjö åker ur isf
Citera
2026-07-26, 16:55
Medlem
Slötittade om matchen imorse, den ligger kvar på Svt för den som vill kolla.
Första halvlek är Bajen med få undantag genomgående bra, stundtals spelar man rentav riktigt bra.
Andra halvlek blir som det ofta blir när ett lag leder för stort.

Då jag varit/är lite tveksam till Janzen är det inte mer än rätt att lyfta upp henne när hon gör en bra match. Det gjorde hon igår. Det är nog på den positionen man ska spela henne.
Med lite flyt hade hon fått in en balja i vardera halvlek.

Tycker nog att samtliga riktigt unga tjejer gjorde det bra.
Peterson blev med rätta matchens spelare, man glömmer ibland att hon är 16 år.
Det är ett par felpass men oj så spelbar hon gör sig. Och den dojan skulle nog många vilja ha.

Lorenius Visst är det några små missar och ibland kunde hon ha tagit för sig än mer. Gillar hur hon ofta fördelar boll med ett tillslag. En minst sagt imponerande debut.

Nylén Får en kvart och gör inget misstag på den, man får lite Smilla vibbar av hennes sätt att röra på sig över hela kanten. Hoppas att hon har ett snarlikt träningsprogram. Kunde likt Lorenius kanske tryckt på lite extra vid ett par tillfällen. Det kommer med tiden.

Petz Fick knappa sju minuter och rörde inte bollen många gånger men man blev glad över att få se henne komma in.
Citera
2026-07-27, 10:05
Medlem
Jahopp. Uppsala verkar inte ha skött kontraktsskrivningen speciellt bra. Både Mattsson och Lindström hade utgående avtal och de fick bara symboliska summor för dem. Nu står det dessutom i UNT att det trots vad ordföranden sa fortsatt är osäkert hur de ska klara säsongen. De har skatteskulder till Kronofogden som iallafall nu kan regleras med försäljningen av främst Ragnarsson.
Citera
2026-07-27, 12:40
Medlem
BK Häcken träningsmatch idag hemma mot Vålerengen.
Matchen sänds (utan kommentering på fotbollplay.se/bkhacken.

https://fotbollplay.se/bkhacken/livestream/avpfnzef3a4db

Matchtrupp BK Häcken:
https://bkhacken.se/nyhet/traningsmatch-mot-valerenga-if-har-ar-matchtruppen
Citera
2026-07-27, 15:26
Medlem
Jonna Andersson är gravid
Citera
2026-07-27, 17:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jahopp. Uppsala verkar inte ha skött kontraktsskrivningen speciellt bra. Både Mattsson och Lindström hade utgående avtal och de fick bara symboliska summor för dem. Nu står det dessutom i UNT att det trots vad ordföranden sa fortsatt är osäkert hur de ska klara säsongen. De har skatteskulder till Kronofogden som iallafall nu kan regleras med försäljningen av främst Ragnarsson.

Djurgården och Norrköping får en viss fördel här eftersom de har två matcher kvar mot Uppsala. Jag utgår ifrån att de inte tar några fler poäng men under våren har de varit ett överraskande stabilt lag.

Finns det ett scenario där de tvingas dra sig ur innan serien är färdigspelad och hur gör man då?

Trist som fan är det och frågan är om utökningen av allsvenskan från 12 till 14 lag var så smart. Oas så har det här tidigare drabbats även etablerade lag. Tänker på Tyresö och Eskilstuna.

Men jag tror faktiskt att intresset skulle öka med färre lag och fler toppmöten. Alternativt en serie där de åtta bästa går till en slutspelsserie där de möter varandra två gånger ( har inte Danmark något i den stilen). De sex lagen i botten möts i en liknade serie där två lag sen åker ut .

Jag vet att detta inte faller alla på läppen och visst allsvenskan är fortfarande en hyfsat jämn serie där även de stora kanonerna får jobba för poängen när de möter lagen långt ner i serien ( Häcken var ju nära att torska mot just Uppsala senast)
Citera
2026-07-27, 17:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jonna Andersson är gravid

Grattis Jonna men jobbiga nyheter för Linköping.
Citera
2026-07-27, 17:25
Medlem
Citat:
Djurgården och Norrköping får en viss fördel här eftersom de har två matcher kvar mot Uppsala. Jag utgår ifrån att de inte tar några fler poäng men under våren har de varit ett överraskande stabilt lag.

Finns det ett scenario där de tvingas dra sig ur innan serien är färdigspelad och hur gör man då?

Trist som fan är det och frågan är om utökningen av allsvenskan från 12 till 14 lag var så smart. Oas så har det här tidigare drabbats även etablerade lag. Tänker på Tyresö och Eskilstuna.

Men jag tror faktiskt att intresset skulle öka med färre lag och fler toppmöten. Alternativt en serie där de åtta bästa går till en slutspelsserie där de möter varandra två gånger ( har inte Danmark något i den stilen). De sex lagen i botten möts i en liknade serie där två lag sen åker ut .

Jag vet att detta inte faller alla på läppen och visst allsvenskan är fortfarande en hyfsat jämn serie där även de stora kanonerna får jobba för poängen när de möter lagen långt ner i serien ( Häcken var ju nära att torska mot just Uppsala senast)
Ja det finns en risk att de måste dra sig ur och isåfall tas alla deras matcher bort från tabellen. Så de flesta lag blir då av med de 3 poäng de tagit medan AIK, Piteå och Rosengård som de kryssat mot blir av med 1 poäng medan Vittsjö inte blir av med någon poäng alls. Nu säger ju klubben bestämt att så inte blir fallet utan det är ett scenario som UNT hävdar fortsatt finns.

Jag tror ju att vi snart kommer få lite bättre balans då IFK Göteborg och Elfsborg är på väg upp. Och kanske även Linköping kan få ordning på grejerna så en 14-lagsserie kommer nog fungera.
Citera
2026-07-27, 19:36
Medlem
Citat:
Grattis Jonna men jobbiga nyheter för Linköping.

Jag såg alldeles nyss ett inlägg på IG där hon stod i en lektionssal o berättade det hela för laget men hon sa att det va ingen fara för att inte kunna spela, utan hon tänkte va med några månader till typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in