2026-06-28, 20:25
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Egentligen utanför huvudtråd och kanske lite känsligt. Jag bryr mig i stort inte alls och det är dessutom söndag (då lever jag lite närmre gammelmormors livsråd). Vänder andra kinden till, trots alla tokigheter är alla lika värda osv..

Men är inte Bennison och Sadiku längre ett par??
Oavsett om gnistan är kvar där eller ej så blir det väl tämligen olämpligt att hon ska spela i Häcken?

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Sadiku och Bennison är ju ett par och kanske vill vara i samma klubb.

Häcken har bäst trupp totalt och nog största ekonomiska resurser i Sverige just nu sett till vad man är beredd att satsa. Dessutom klara för kommande Champions League

Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det hade jag ingen aning om. Känns som ett extremt distansförhållande i så fall med tanke på att de befunnit sig i olika länder i flera år.

Om det stämmer så är det naturligtvis olämpligt om Bennison hamnade i Häcken. Det var väl just en sån sak som tvingade bort Willie Kirk från Leicester?

Edit: Googlade ,och ser att du har rätt här. Därmed är nog Bennisondörren stängd för Häcken.

Ah, även om de inte är ett par längre så är det kanske olämpligt att hon går dit då. Sen får väl Häcken antagligen tillbaka Fossdalsa, Rubensson och Sampaio som mittfältare inom ett halvår så kanske troligare att man försöker låna in någon. Bennison hade ju varit ett alternativ där om läget var annorlunda
Senast redigerad av enlitenkorp 2026-06-28 kl. 20:34.
Citera
2026-06-29, 16:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En reflektion över vårsäsongen är att Häcken och Bajen ryckt rejält i tabellen men samtidigt så handlar det till stor del om knappa segrar vilket väl visar att allsvenskan är jämnare i år än tidigare.

Häcken avslutar våren med en 3-2 seger mot det tippade bottenlaget Uppsala och Bajen kryssar mot Piteå.

Lag som MFF och AIK blandar segrar med bra spel med bottennapp mot lag i seriens nedre halva.

Några av allsvenskans största profiler lämnar allsvenskan. Schröder, Joramo,,Ivanovic ,Garcia och nu Sara Kanutte.. Finns det fler på gång ( Jusu Bah tex)

Jag hoppas verkligen att vi får in några profiler utifrån så att serien inte tappar ytterligare i kvalite jämfört med andra europeiska ligor.

Annars skönt med ett sommaruppehåll efter en , för ett Bajen fan, vårsäsong som saknar motstycke vad gäller antal matcher. Mina nerver behöver verkligen lite vila ;-)
Citera
2026-06-29, 16:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
En reflektion över vårsäsongen är att Häcken och Bajen ryckt rejält i tabellen men samtidigt så handlar det till stor del om knappa segrar vilket väl visar att allsvenskan är jämnare i år än tidigare.

Häcken avslutar våren med en 3-2 seger mot det tippade bottenlaget Uppsala och Bajen kryssar mot Piteå.

Lag som MFF och AIK blandar segrar med bra spel med bottennapp mot lag i seriens nedre halva.

Några av allsvenskans största profiler lämnar allsvenskan. Schröder, Joramo,,Ivanovic ,Garcia och nu Sara Kanutte.. Finns det fler på gång ( Jusu Bah tex)

Jag hoppas verkligen att vi får in några profiler utifrån så att serien inte tappar ytterligare i kvalite jämfört med andra europeiska ligor.

Annars skönt med ett sommaruppehåll efter en , för ett Bajen fan, vårsäsong som saknar motstycke vad gäller antal matcher. Mina nerver behöver verkligen lite vila ;-)
Tror (och hoppas) att vi är en liga som skapar framtidens profiler, snarare än att vi värvar dem.
Citera
2026-06-29, 17:16
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tror (och hoppas) att vi är en liga som skapar framtidens profiler, snarare än att vi värvar dem.

Absolut, men det behövs nog både och. Tänker på när Bajen tog in Jonna och Julia Roddar hösten 2022. Det blev en gamechanger. Samtidigt så slog Matilda Vinberg igenom och Ellen W fick sitt stora genombrott guldhösten 23.

Sen så vore det önskvärt att allsvenskan kunde behålla sin unga profiler tills de fyllt tjugo. Bra för serien men jag tror också det gynnar spelarna.
Citera
2026-06-29, 22:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Absolut, men det behövs nog både och. Tänker på när Bajen tog in Jonna och Julia Roddar hösten 2022. Det blev en gamechanger. Samtidigt så slog Matilda Vinberg igenom och Ellen W fick sitt stora genombrott guldhösten 23.

Sen så vore det önskvärt att allsvenskan kunde behålla sin unga profiler tills de fyllt tjugo. Bra för serien men jag tror också det gynnar spelarna.
Ja, ifs tror jag vi fortfarande kan ta hemvändande landslagsspelare som Jonna, Sembrant, Anvegård och liknande. Det har du rätt i.
Roddar var väl typ 27 när hon kom. Idag tror jag det kan vara svårt med en sådan värvning.

Har ju länge förespråkat att fortsätta hitta de talangfullaste norska, danska och kanske finska spelarna innan dom tar sista steget.
Citera
2026-06-29, 22:51
Medlem
Citat:

Jag tror snarare det var Vinberg, Wangerheim samt KCX, Hamano, mfl som var avgörande än de här relativt avdankade spelarna.

Jag tror det är omöjligt att behålla spelare som Schröders kaliber när de tagit studenten medan senare utvecklade spelare kan man nog behålla några år till lex Wangerheim, Ledihamamr etc. Vissa unga lämnar alldeles för tidigt, men vissa kommer tillbaka som lillasyster Pelgander
Citera
2026-06-30, 00:02
Medlem
KIF Örebros tränare Fredrik Andersson har blivit utköpt av klubben. Han blev ju även anmäld av sin egen klubb till disciplinnämnden. Verkar handla om vita riddare som saknar erfarenhet av Elitidrott. Han har haft ett väldigt starkt stöd av spelartruppen.
Citera
2026-06-30, 01:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
KIF Örebros tränare Fredrik Andersson har blivit utköpt av klubben. Han blev ju även anmäld av sin egen klubb till disciplinnämnden. Verkar handla om vita riddare som saknar erfarenhet av Elitidrott. Han har haft ett väldigt starkt stöd av spelartruppen.

Har det framkommit vad anmälan till disciplinnämnden gick ut på? Tydligen friades han där men klubben valde ändå att köpa ut honom.
Citera
2026-06-30, 09:03
Medlem
Citat:
Har det framkommit vad anmälan till disciplinnämnden gick ut på? Tydligen friades han där men klubben valde ändå att köpa ut honom.
Han hade skrikit ”fula ord” och smällt i dörrar. Någon kostymnisse från LFC hade mejlat någon på Kif som vidarebefordrat mejlet som anmälan. Alla spelare och ledare i Linköping ställde sig frågande till vad som hände.
Citera
2026-06-30, 14:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Rosengård värvar ytterligare en australiensiska, 23-åriga anfallaren Bryleeh Henry från Melbourne City FC.
Citera
2026-06-30, 21:04
Medlem
Vittsjö har värvat en andremålvakt. Efter långtidsskadan på Wiesel i våras har man ju bara haft en enda målvakt i truppen med en extratränad utespelare som utvald backup.

Tea Lundmark, norrländska, med 6 säsonger i Elitettan fördelat på flera olika klubbar. Fast kommer närmast från en klubb på Island. Känns väl ganska rätt för både henne och Vittsjö, även om det utan skada/avstängning på Vaughan inte lär bli någon speltid.
Citera
2026-07-01, 06:23
Medlem
UNT rapporterar att Ragnarsson och troligen Mattson går till AIK medan Lindström verkar välja MFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in