Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Det diskuteras en del om att detta borde vara en wo från Piteås sida om man strikt följer regelverket.
Tycker själv det vore olyckligt men någon som har koll på vad som gäller? Krävs det tex att motståndarlaget går med på att flytta matchen eller beslutas det på annat håll.
Publikmässigt så lär det bli ett nerköp för Bajen men hade matchen ställts in hade väl 0 åskådare registrerats.
Jag tror nog det kunde varit en walk over. Det är ju inte Piteås fel att flyget ställdes in men det är verkligen inte Hammarbys fel heller, och det skapar problem för dem att matchen flyttas. Piteå är trots allt ansvariga för att ta sig till matchen. Å andra sidan hade Hammarby fått ge tillbaks alla pengar för biljettköp vid WO och helt inställd match antar jag, nu kan många gå på söndagen istället.
Jag tror att Hammarby har valt att vara lite storsinta här och samarbetsvilliga. Piteå tackar dem i sitt inlägg på insta. De vet hur läget är i serien och att det inte är några lag med enorma resurser runt om i landet och de vill väl hellre spela om det än kräva WO när Piteå drabbats av reskrångel ändå utanför deras kontroll. Bra gjort tycker jag för det var sportsligt. Kunde bara ha slagit tillbaka annars för Hammarby och de kunde t o m ha fått kritik om de hade vägrat att flytta matchen även om de haft rätt till det, då det hade kunnat ses lite som att sparka på nån som redan ligger.