2026-08-23, 20:22
Medlem
hazard simpsons avatar
Otroligt att Eskilstuna kan ligga femma med endast 11 gjorda mål.
Citera
2026-08-23, 23:31
Medlem
1efter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tycker det vore kul om AIK kom trea, men jag kan inte tycka att de förtjänar platsen före Malmö sett till investering och lagbygge.

Okej, dom kanske inte förtjänar att ligga före MFF så sätt, kollar man på målskillnad är det stor skillnad mellan lagen. Var bara lite trött på inget motstånd de senaste matcherna. Förra omgången var ju sjuk med fyra lag som gjorde 5-0 eller 6-0. Så det var lite uppfriskande att se en match med lite faktiskt motstånd. Särskilt första halvlek var gungig och rapp. Solnalaget är ju också det enda laget som tagit poäng mot oss i år, så en liten omen la ju i luften.

Men måste säga det, fan vad fint vi spelar. Ska bli kul att följa laget i UWCL.
Citera
2026-08-23, 23:32
Medlem
1efter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tycker det vore kul om AIK kom trea, men jag kan inte tycka att de förtjänar platsen före Malmö sett till investering och lagbygge.

Okej, dom kanske inte förtjänar att ligga före MFF så sätt, kollar man på målskillnad är det stor skillnad mellan lagen. Var bara lite trött på inget motstånd de senaste matcherna. Förra omgången var ju sjuk med fyra matcher som slutade 5-0 eller 6-0 (En majoritet alltså). Så det var lite uppfriskande att se en match med lite faktiskt motstånd. Särskilt första halvlek var gungig och rapp. Solnalaget är ju också det enda laget som tagit poäng mot oss i år, så en liten omen la ju i luften.

Men måste säga det, fan vad fint vi spelar. Ska bli kul att följa laget i UWCL.
Citera
2026-08-26, 01:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Monica Jusu Bah ryktas enligt Soccerdonna till Manchester U under detta fönster. Häcken har haft ett bra fönster i sommar så här långt men sticker också Jusu Bah så försämras läget.

Är sen inte direkt förvånad.
Citera
2026-08-26, 10:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Monica Jusu Bah ryktas enligt Soccerdonna till Manchester U under detta fönster. Häcken har haft ett bra fönster i sommar så här långt men sticker också Jusu Bah så försämras läget.

Fast vore inte det en ganska osmart flytt för Jusu Bah? Se hur det har gått Wangerheim i United och det har varit ganska mycket turbulens i klubben.
Citera
2026-08-26, 10:49
Medlem
Citat:

Försökt leta info om hur stor andel som går till Umeå när Jusu Bah säljs, men hittar inget.
Rimligen bör de väl ha skrivit in någon procentsats, men Häcken värvade ju henne före damspelare var värda pengar så man vet inte. Kanske landar i bara ett utbildningsbidrag, eller vad det heter. Men handlar det om procent så är det ett bra tillskott till Umeås konstant tomma plånbok.
Citera
2026-08-26, 15:39
Medlem
Citat:

Jag såg det också. Ställer samma fråga som Alkibades - vad ska hon göra i manu ? Få erfarenhet att vara med i en trupp i ett WSL-lag ? Tror inte hon skulle få mycket speltid mer än som inhoppare. I omställningsar så är hon rätt så vass men mot lågt stående försvar, så blir hon oftast stillastående och sen mister hon bollen. Jag ser hellre Tilde Karlsson ta över Bahs roll i BK H men det är en annan historia.
Vi vet ju inte än om BK H o Bah har gett nåt gensvar till manu.
Citera
2026-08-26, 16:40
Medlem
luradevidomnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Jag såg det också. Ställer samma fråga som Alkibades - vad ska hon göra i manu ? Få erfarenhet att vara med i en trupp i ett WSL-lag ? Tror inte hon skulle få mycket speltid mer än som inhoppare. I omställningsar så är hon rätt så vass men mot lågt stående försvar, så blir hon oftast stillastående och sen mister hon bollen. Jag ser hellre Tilde Karlsson ta över Bahs roll i BK H men det är en annan historia.
Vi vet ju inte än om BK H o Bah har gett nåt gensvar till manu.
Vilken summa tror du Häcken släpper henne för. Inte så att de sitter i skiten ekonomiskt.
Citera
2026-08-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luradevidomnu
Vilken summa tror du Häcken släpper henne för. Inte så att de sitter i skiten ekonomiskt.

Skulle gissa på mellan 800kkr - 2,5/3 mille. Men som du säger så är dom ju rätt så täta efter FS-försäljningen. Dom känner säkert att de vill ha henne kvar under viktiga UWCL-seriespelet o sen ev slutspel.
Tycker man att truppen ändå är stark utan henne, så är det upp till henne att säga ja eller nej.

Lite OffT men jag såg träningsmatchen manu w - lfc w i helgen och då va Anna S som v-vinge/v-fwd.
Såååå jag är fundersam på vad Bah ska i manu att göra.

manu vet ju om att de är ett "poppislag" och spelare väljer att gå dit bara för det jag skrev. Det är ju ingen satsning alls på rutin som så. utan de vill satsa på akademin o yngre spelare. Därför Skinner drog.
Citera
2026-08-26, 19:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Har AIK sålt en av sina spelare till PSG?
Citera
2026-08-26, 20:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Yep, Emilie Libakken Österås går till PSG för en rekordtransfer ( med AIK-mått).

Vet faktiskt inte vem hon är men enligt flashscore har hon inte satt några direkta avtryck och i sina tidigare klubbar har hon också fått begränsat med speltid. Verkar ändå ha gjort en del U-23.

Har AIK fått bra betalt så är det nog en väldigt bra affär för klubben.
Citera
2026-08-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, de har sålt Emilie Østerås för mellan 1-2 miljoner netto vilket är deras största affär någonsin på damsidan. Nu blir Junetoft självklar etta på positionen och en fin fjäder i hatten för AIK även om det mest överraskande var att de överhuvudtaget lyckades värva henne i vintras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in