2026-07-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad är samtycke enligt dig?

Vad är bristande samtycke enligt dig?

Vad är våldtäkt enligt dig?

Mycket bra frågor! Ska bli intressant att se hur de besvaras!
Citera
2026-07-27, 10:02
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
När inte Jocke ger dig ett riktigt fall så får väl jag länka ett då. Både FUP och dom finns i detta inlägg.

(FB) Våldtäkt på restaurang i Visby (2025-09-28)

Här har du ett fall där den gode Jocke menar att det är en total rättsskandal att GM fälldes.

Ett solklart våldtäktsfall men herr Guzman är ju pro våldtäkt.
Citera
2026-07-27, 10:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kära du. Se den röda tråden. Vi diskuterade här Anders skryt över sin otrohet. Det var en specifik situation som diskuterades.

Nejdå TomatKungen jag har många många gånger sett hur du broderat ut hur blöt och kåt och tindrande med ögonen och aktiv en tjej måste vara för att samtycka till sex. Diskussionen med Anders är långt långt ifrån den första.
Citera
2026-07-27, 10:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ett solklart våldtäktsfall men herr Guzman är ju pro våldtäkt.

OK anmälningen är på gång. Fyfan för att påskina att någon är för våldtäkt.
Citera
2026-07-27, 10:04
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför vill du förvränga saker?

Detta skrev jag:

Om en kvinna ligger stel som en pinne, kniper ihop sina ben, så att du inte kommer åt hennes vagina och har uppspärrade ögon. Så är kroppsspråket minst lika tydligt som om hon hade sagt "stopp".

Men du kanske inte håller med?

Jag ville ha ett förtydligande, inte förvränga. Haha ja i det scenariot du beskriver är det lika tydligt som ett "stopp". Titta det går att svaga på frågor. Det finns en kvantilion scenarier dock där det inte är lika tydligt, men du och dina feministpolare vägrar dock alltid att svara på vad som gäller då.
Citera
2026-07-27, 10:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
OK anmälningen är på gång. Fyfan för att påskina att någon är för våldtäkt.
Det är min slutsats efter alla dina inlägg här.

Aldrig har du uttryckt att det är fel att sätta på någon utan samtycke. Du anser för bövelen inte att det är våldtäkt.
Citera
2026-07-27, 10:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Aldrig har du uttryckt att det är fel att sätta på någon utan samtycke. Du anser för bövelen inte att det är våldtäkt.

Oärligt inlägg av dig. I de fall jag argumenterar anser jag att det inte är orimligt att killen har uppfattat det som att samtycke finns. Du vet att det inte behöver finnas nedskrivet eller filmat. Det behöver inte ens vara verbalt uttalat.
Har dock sett videos där advokater uttalar sig om att det blir vanligare och vanligare att killar spelar in sexet för att kunna freda sig vid en eventuell anmälning. Tycker du det är bra om utvecklingen går åt det hållet?
Citera
2026-07-27, 10:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag frågar eftersom det här i tråden verkar finnas olika grader av passivitet.

Det finns det, eller håller du inte med om det?
Citera
2026-07-27, 10:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Ett biometrisk fingeravtryck räddar oss från massinvandring och mångdubbla utbetalningar genom vårt sociala system. En fuking tumme i id kortet
Hur är det relevant i den här tråden?
Citera
2026-07-27, 10:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Helt sjukt. Minns en kräftskiva när jag satt och fingerpulla en ashet 20-åring under bordet samtidigt som jag pratade med min flickvän mitt emot. Alla hade runt 3 i promille. Då hade kvällen inte ens börjat. Sånt kommer aldrig dagens ungdomar uppleva.

"Åååh nej, han la ett finger på mina trosor buhuhu"

Går inte ha en sexuell relation utan att ovetandes känna sig fram. Man vet aldrig säkert om någon vill bli kysst. Man vet aldrig säkert att någon vill ha en hand på sitt lår. Går inte att veta. Alla som försvarar lagen är sjuka i huvudet. Kärlek, sex och barnafödande kommer upphöra, tack vare moralpanik hos feministiska offerkoftor med iq fiskmås.
Det är enbart ett brott om ho inte n är med på det.
Citera
2026-07-27, 10:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Det är enbart ett brott om ho inte n är med på det.

Sluta slösa allas tid med iq-befriade inlägg av det där slaget. Problemen med att veta om hon är med på det eller inte har angetts flera gånger.
Citera
2026-07-27, 10:27
Medlem
Citat:

Exakt.

Det grabbarna här (Guzman, bokstavskombinationen, Joe88, AndersPersson99 m fl) gång på gång återvänder till hur FEL det är att lagen inte tillåter att man sätter på såna som inte samtyckt till att bli påsatta.

De ska få göra som de vill och om den utsatta inte sätter stopp för dem så är det den utsattas problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in