2026-07-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du menar alltså att dessa75% advokater bygger sin argumentation på hypotetiska fall och inte fall som de faktiskt varit med i eller läst på om? Otroligt i sådana fall.

Ingen aning. Du bygger ju all din argumentation på det.
Citera
2026-07-25, 13:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Kan du tala om ifall den som tar initiativ löper en större risk i dessa sammanhang än den som passivt tar emot?
Anser du att man har sex om man passivt tar emot?
Citera
2026-07-25, 13:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Om snubben verkar manisk och konstig är det helt i sin rätt för bruttan att stoppa det hela och fråga om han är okej.

Jag har inte sagt att hon inte har rätt att stoppa det hela. Jag frågade hur lång tid det kan gå innan en tjej bör fråga en kille som juckar på utan att låta eller säga något innan hon frågar om han verkligen gör detta frivilligt?
Citera
2026-07-25, 13:36
Medlem
Citat:
Det skulle det väl kunna göra om han inte stönar och hela tiden försäkrar dig om att han vill genom att säga saker. Han kanske maniskt juckar för att han vill att det ska vara över?

Svara nu hur lång tid du tänker att det kan låtas gå innan en tjej bör fråga en kille om han verkligen vill eftersom han överdriver ensidigt bara juckar på utan att låta eller säga något?

Ingen aning, kan inte relatera till detta överhuvudtaget

Citat:
Men det kan ta en ganska lång stund, betydligt längre än 30 sekunder, innan fittan hinner ikapp hjärnan?

Jag har aldrig tagit tiden. Men jag brukar bli våt bara av tanken på att jag snart ska få kuk

Citat:
Helt korrekt. Men du tänker ändå att det är bra att söka konfirmation och stöd hos både den ena och andra och tredje fastän dessa personer inte varit med i situationen och sett handlandet och beteendet utan enbart har kvinnas ord att gå på?

Det finns många situationer man pratar om som de andra inte varit med på. Så är det ju när du berättar om jobbet för nån du inte jobbar med tex
Citera
2026-07-25, 13:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen aning. Du bygger ju all din argumentation på det.

Detta säger nog det mesta och visar att det inte är någon ide att diskutera vidare med dig.
Helt otroligt. Du tror alltså att det kan vara så att advokater som uttrycker sin oro kring samtyckeslagen och hur den praktiseras bygger det de säger på fall de hittat på själva. Hel totroligt
Citera
2026-07-25, 13:38
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att hon inte har rätt att stoppa det hela. Jag frågade hur lång tid det kan gå innan en tjej bör fråga en kille som juckar på utan att låta eller säga något innan hon frågar om han verkligen gör detta frivilligt?

Förmodligen längre än omvänt. Är väl allmänt känt att män generellt sett låter mindre än kvinnor? Försöker du lite obstinat vända på rollerna utan att ta hänsyn till olikheterna? Är det taktik nummer två efter att dina hypotetiska scenarion failar?
Citera
2026-07-25, 13:39
Medlem
Citat:
Nej det brukar man inte behöva göra men om du inte gör det så riskerad du ju tydligen att bli dömd för våldtäkt.

Vi vänder på frågan, om du uppfattar att du har samtycke brukar du ändå fråga var 30:e sekund om de är med på noterna?

Nej det riskerar killar/män inte

Nej
Citera
2026-07-25, 13:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Anser du att man har sex om man passivt tar emot?
Ja det anser jag definitivt att man kan ha.
Citera
2026-07-25, 13:47
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Inte att hon inte svarar. Utan att hon själv inte säger något eller stönar.
Sexuell upphetsning märks.

Testa att ha sex med en upphetsad kvinna så vet du skillnaden sen.
Citera
2026-07-25, 13:48
Medlem
Citat:
Du ser du kan inte svara och bemöta min argumentation utan tar till sådana här saker. Fullt begripligt från min sida eftersom jag förstår att du inte kan argumentera mot det jag skriver.

Men Jocke, du varken svarar eller kommer med sakliga argument. Och när du mot förmodan försöker svara åker offerkoftan på och kallar folk oärliga. Att folk inte köper dina påfund rakt av är inte att vara oärlig.

Dock har du en förkärlek för att ta enbart GMs utsaga som att de enda kända uppgifter som finns i fallen vi diskuterat. Fast vad BO sagt och vilka bevis som finns mot GM är väl ovesäntligt i din värld. Våldtäksmän är ju bara genomgoda killar/män som bara ville väl.

Nåväl, du skriver "Du som jag som de flesta andra vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten. Och att som du och alla andra på din sida smetar på uttrycket att de är stela som pinnar är bara oärligt. Så uttrycker sig inte tjejerna i förhören. Jag vill att du visar ett fall där en tjej sagt att hon var stel som en pinne av skräck som ni också ofta brukar lägga till.

Både du och jag vet att om en person ligger stel som en pinne är det omöjligt att lyfta upp denne och få denne att stå i doggyposition om inget våld, inget hot eller utsatt position förekommit."

Återigen, de allra flesta förstår samspelet vid sex. De flesta bryr sig om vad andra vill och visar. Och ja de flesta märker om dynamiken skiftar.

Och nej, bara för att du tror något innebär det inte att det är ett vedertaget faktum. Ditt påstående att alla "vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten." Det är något som existerar i din tankevärld, det innebär inte att det är vedertagen fakta. Min personliga erfarenhet att tjejer som vill ligga med en tar minst lika mycket initiativ under akten.

Summa summarum är att det spelar ingen roll om någon under sexet uppenbart blir obeväm on denne blir stel som en pinne, apatisk eller bara växlar från att varit väldigt aktiv och deltagande till totalt passiv. Sker en stor förändring i beteende uppmärksammar man det.
Citera
2026-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och varför menar du att dagens femtonåringar har mindre koll idag än vad de hade förr?

När jag var tonåring var det självklart att inte ha sex med någon som inte ville eller för den delen var ambivalent. Var vederbörnade packad så var det solklart att man inte utnyttjade situationen. Om någon mot förmodan gjorde det blev personen social paria.

Menar du att ett foto på en person bakom ratten är ett solklart bevis?

Märker att du inte vill svara på frågan om du anser att editerbara filer håller ett högt bevisvärde.

Det är du som inte har koll på hur människor fungerar. Många klarade det inte förr. Och många klarar det inte nu.

Var värre förr då unga drack mer och oftare.
Citera
2026-07-25, 13:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag tycker med all önskvärd tydlighet att ditt svar här visar på ett av de stora problemen med hur samtyckeslagen är utformad och praktiseras.

Det är ju precis det här som advokaterna uttrycker. Det blir mer eller mindre ett lotteri om det ska bli friande eller fällande dom. Försvarsadvokaterna kan inte på förhand säga hur det ska gå(vilket de i väldigt stor utsträckning kan göra i andra typer av fall). Detta beror ju till stor del på att man inte vet vilken inställning till samtycke och tyst samtycke personerna i rätten har. För även bland dem varierar det ju vad de tycker. Detta pekar på rättsosäkerhet vilket 75% av advokatkåren tycker.
Nu är du jävligt oärlig när du kapar det som inte passade dig.

Här är hela inlägget och det du kapade bort är fetat:

"Doggy blir samtyckt om kvinnan är med på det.

Du märker väl skillnad på om kvinnan glatt ställer sig på alla fyra eller om du måste vända på henne?

Och som med allt sex så får man endast utföra sexuella handlingar som det finns samtycke till.

För en del räknas det nog som en ny handling medans det för andra blir en del av ett följsamt sex.

Så det går inte att försvara sig i rätten med att hon gick med på vaginalt så då måste doggystyle ingå.

Varje samlag är unikt och det går inte att generalisera vad som måste räknas in i varje samtycke.

(Ledtråd: Det finns ett frågetecken efter min fråga.)
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in