Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Nu är du ju så där oärlig igen. Det är fall där ena parten uppger att samtycke saknats från denne.
Vi vet inte, rätten vet inte. Rätten borde ha att avgöra om det är ställt utom rimligt tvivel att samtycke saknades. Advokater brukar säga att det ska vara minst 95% säkerhet.
Men istället verkar det vara mer killen som ska kunna bevisa att samtycke funnits.
Ponera att följande scenario är sant. Tjejen har sagt ja till sex och hon har under sexets gång stönat och uttryckt hur skönt det är. Sedan kommer en anmälan om våldtäkt på grund av "passivitet" (Vad det nu krävs för att en person ska vara passiv är ju en annan fråga som är väldigt vag och otydlig).
Hur ska killen kunna bevisa att tjejen visst sagt ja till sex och stönat och sagt hur skönt det är?
Hahaha, han ska säga ”jag har läst i en studie att man ibland inte vet vad de vill så hur ska då JAG kunna veta om hon samtyckte eller inte”.
Åklagare: Guzman, bokstavskombinationen och AndersPersson99 har genomfört samlag med en person som inte samtyckte. Här är bevisen.
Den tilltalade Guzman: Jag vet inte om hon samtyckte eller inte. Hur skulle jag kunna veta det? Det är ju jättesvårt ju!
Den tilltalade bokstsvskombinationen: Jag gör precis vad jag vill så länge hon inte säger Aj/stopp/sluta.
Den tilltalade AndersPersson99: Men jag visste ju inte hur ofta jag måste fråga innan jag stoppade in snoppen! Det är ju jättesvårt ju!
Hur blir utgången tror du?