Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
Ja fast hade hon blivit mer eller mindre apatisk och inte tagit några egna initiativ hade jag som killen i den situationen frågat rakt ut om hon ville gå vidare och vad hon isåfall ville göra.
Ingen aning, vad spelar det för roll? Kunde 30 åringen läsa hennes tankar? Var det hennes initiativ att de skulle gå in på toaletten? Var det hennes initiativ att hon skulle bli påsatt bakifrån? Var det hennes initiativ att hon skulle få hans penis intryckt i munnen? Var det hennes initiativ att hon skulle bli sprutad i ansiktet inne på toan?
Eller vems initiativ var det? Frågade han om han tex fick spruta henne i ansiktet? Det frågade han troligen sin fru de gångerna han kände för att spruta henne i ansiktet. Men han tyckte inte att det var nödvändigt att fråga en för honom okänd 17 årig tjej?
Vad det spelar för roll? Om båda två står i kön väl medförstådda med varför de står där i kön och hon inte säger eller visar att hon inte vill gå in där så tycker i alla fall jag att det borde spela roll.
Det är en sak med den här "nya" lagen att det där med uppsåt verkar inte spela någon som helst roll. En kille kan alltså göra någonting som han underbyggt tror/känner/uppfattar är frivilligt från bådas sidor och ändå dömas till våldtäkt. Ett av de värsta brotten du kan dömas till. Långt fängelsestraff, högt skadestånd och ett socialt stigma för lång tid (om inte hela) det kommande livet.
Jag visste inte att han var gift? Var han det? Och vad spelar det för roll om det nu skulle vara så som du brukar säga.
Återigen vill du verkligen ha det så att man måste fråga, allra helst spela in också för att inte hamna i ord mot ord situation, om precis varenda steg? Måste man alltid fråga.
Ponera följande.
En kille är sugen på sex med en tjej han strulat med ett tag. De har haft sex flera gånger tidigare och flera gånger väldigt spontant. Snabbisar.
Hon står vid soffan med klänning på sig. Han kommer upp bakom henne och säger något i stil med att jag ska ta dig bakifrån och så drar han upp klänningen, drar ner trosorna, böjer henne framåt, Han fuktar sin riddare med saliv och tränger in i henne bakifrån.
Hon har inte sagt någonting, hon har inte värjt sig på något sätt, hon står där framåtböjd och tar emot jucken från killen.
Är detta en våldtäkt?