2026-07-25, 09:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ibland funderar jag på om du är på riktigt eller om du är en bot.

Allt beror på. Om båda ändrar ställning tillsammans, tuta och kör.

Om den ene med kraft måste "lyfta upp" den andra personen som är helt oengagerad och stel som en pinne så bör man tänka till ordentligt.

Precis som i alla andra sociala samanhang måste man känna av läget.

Du som jag som de flesta andra vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten. Och att som du och alla andra på din sida smetar på uttrycket att de är stela som pinnar är bara oärligt. Så uttrycker sig inte tjejerna i förhören. Jag vill att du visar ett fall där en tjej sagt att hon var stel som en pinne av skräck som ni också ofta brukar lägga till.

Både du och jag vet att om en person ligger stel som en pinne är det omöjligt att lyfta upp denne och få denne att stå i doggyposition om inget våld, inget hot eller utsatt position förekommit.

Om du ska vara med och debattera får du sluta vara så oärlig.
Citera
2026-07-25, 09:37
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Är det samma sexuella handling eller två skilda sexuella handlingar?

Doggy blir samtyckt om kvinnan är med på det.

Du märker väl skillnad på om kvinnan glatt ställer sig på alla fyra eller om du måste vända på henne?
Citera
2026-07-25, 09:39
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Är det samma sexuella handling eller två skilda sexuella handlingar?
Varför postar du samma inlägg flera gånger?
Citera
2026-07-25, 09:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Du märker väl skillnad på om kvinnan glatt ställer sig på alla fyra eller om du måste vända på henne?

Svara på vad jag frågade istället för att glida runt frågan.

Om man först har vaginalt sex i missionärsställningen och sedan övergår till vaginalt sex idoggyställningen, har man då inlett en ny sexuell handling eller är det samma handling som tidigare?
Citera
2026-07-25, 09:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför postar du samma inlägg flera gånger?

För att få se hur olika personer svarar på samma fråga. Du får gärna konstruera en sådan där fråga med svarsalternativ om du kan eller är det bara trådstartaren som kan göra det?
Citera
2026-07-25, 09:42
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Svara på vad jag frågade istället för att glida runt frågan.

Om man först har vaginalt sex i missionärsställningen och sedan övergår till vaginalt sex idoggyställningen, har man då inlett en ny sexuell handling eller är det samma handling som tidigare?
Jag glider inte runt din fråga.

Varför svarar inte du på en fråga för omväxling skull?
Citera
2026-07-25, 09:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det gör du väl.
Är det att påbörja en ny sexuell handling om man övergår från missionärställningen till doggystyle?

Ja eller nej?
Citera
2026-07-25, 09:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Vilken fråga syftar du på?
Citera
2026-07-25, 09:55
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Vilken fråga syftar du på?

Och som med allt sex så får man endast utföra sexuella handlingar som det finns samtycke till.

För en del räknas det nog som en ny handling medans det för andra blir en del av ett följsamt sex.

Så det går inte att försvara sig i rätten med att hon gick med på vaginalt så då måste doggystyle ingå.

Varje samlag är unikt och det går inte att generalisera vad som måste räknas in i varje samtycke.

(Ledtråd: Det finns ett frågetecken efter min fråga.)
Citera
2026-07-25, 10:32
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Tala om det för Pipsi då som idiotförklarar mig när jag säger att hon har fel då hon menar att det är samma sexuella handling enligt lagen och hur den tolkas i rätten. Hon menar att inget nytt samtycke behöver inhämtas på något sätt.
Problemet här är ju att det som prövas i rätten är endast de fall där samtycke saknas.

De allra flesta klarar ju av att ha samtyckt sex även där de byter ställning.

Samtycke kan ges utan ord när det är inkännande individer. Plus att det finns individer som pratar med varandra under sex.
Citera
2026-07-25, 10:46
Medlem
Citat:
Kommer du ihåg vad de sade till dig angående ditt lyssnande på hårdrock och dödsmetallmusik?

Ja, vi diskuterade en massa runt den rytmiska och harmoniska komplexiteten. Men även om scenen som sådan och att det fanns en stark gemenskap.
Citera
2026-07-25, 10:48
Medlem
Citat:
Du som jag som de flesta andra vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten. Och att som du och alla andra på din sida smetar på uttrycket att de är stela som pinnar är bara oärligt. Så uttrycker sig inte tjejerna i förhören. Jag vill att du visar ett fall där en tjej sagt att hon var stel som en pinne av skräck som ni också ofta brukar lägga till.

Både du och jag vet att om en person ligger stel som en pinne är det omöjligt att lyfta upp denne och få denne att stå i doggyposition om inget våld, inget hot eller utsatt position förekommit.

Om du ska vara med och debattera får du sluta vara så oärlig.

Men Jocke, nu ser du inte skogen för alla träd igen.

Mannen som likt en oljad ål slingrar sig ifrån att svara på en enda fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in