Citat:
Ursprungligen postat av
Loppan199
Om en läkare misstänker bakterie på hjärtklaff så blir man skickad akut samma dag det är inget man avvaktar med några dagar, har två i min närhet som haft det. Låter konstigt.
Ja, jag tror det är väldigt mycket hon väljer att inte berätta. Tror det finns en annan sida av myntet som bara hennes läkare och sjuksköterskor på vårdcentralen vet om. Kan vara så att läkaren inte hade en stark misstanke, men skickade ändå remiss för att utesluta bakterier på hjärtklaff efter att hon gapat och skrikit om att ChatGPT sagt till henne att hon kanske har det. Hon skrev ju att det var en nyexaminerad läkare och det är inte alltid lätt att hantera en sån krävande patient som A och säga nej.
För om läkare verkligen misstänkt det hade hon skickats till akuten på en gång för att kunna få behandling så snabbt som möjligt.
Det är tvära kast, ena storyn är hon i princip döende, nästa går hon en rask morgonpromenad och får komplimanger om att hon strålar som en sol, sen åker hon iväg och handlar. Nästan så man hoppas att hon blir inlagd och tvångsvårdad igen. Tyvärr är det väl bara en temporär åtgärd.
Jag undrar om det inte är så att hon vill ha en somatisk sjukdom så att hon får uppmärksamhet och empati.