2026-07-24, 00:54
Medlem
Är det nån här som har sett henne i verkligenheten? Skulle vilja veta hur hon egentligen ser ut, utan tusen filter.
Citera
2026-07-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Är det nån här som har sett henne i verkligenheten? Skulle vilja veta hur hon egentligen ser ut, utan tusen filter.
Är också nyfiken på hur hon ser ut irl, eftersom (enligt många härinne) hon bara tar gamla klipp och lägger upp på sig själv.
Citera
2026-07-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Är också nyfiken på hur hon ser ut irl, eftersom (enligt många härinne) hon bara tar gamla klipp och lägger upp på sig själv.

Jag bor i Alingsås och ser henne på stan titt som tätt. Hon är supertunn, grå i ansiktet nästan och lite sårig. Hon har ofta på sig stora solglasögon. Man ser tydligt att hon gör behandlingar av fillers och botox.
Citera
2026-07-24, 10:46
Medlem
Om en läkare misstänker bakterie på hjärtklaff så blir man skickad akut samma dag det är inget man avvaktar med några dagar, har två i min närhet som haft det. Låter konstigt.
Citera
2026-07-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Om en läkare misstänker bakterie på hjärtklaff så blir man skickad akut samma dag det är inget man avvaktar med några dagar, har två i min närhet som haft det. Låter konstigt.

Ja, jag tror det är väldigt mycket hon väljer att inte berätta. Tror det finns en annan sida av myntet som bara hennes läkare och sjuksköterskor på vårdcentralen vet om. Kan vara så att läkaren inte hade en stark misstanke, men skickade ändå remiss för att utesluta bakterier på hjärtklaff efter att hon gapat och skrikit om att ChatGPT sagt till henne att hon kanske har det. Hon skrev ju att det var en nyexaminerad läkare och det är inte alltid lätt att hantera en sån krävande patient som A och säga nej.
För om läkare verkligen misstänkt det hade hon skickats till akuten på en gång för att kunna få behandling så snabbt som möjligt.
Det är tvära kast, ena storyn är hon i princip döende, nästa går hon en rask morgonpromenad och får komplimanger om att hon strålar som en sol, sen åker hon iväg och handlar. Nästan så man hoppas att hon blir inlagd och tvångsvårdad igen. Tyvärr är det väl bara en temporär åtgärd.
Jag undrar om det inte är så att hon vill ha en somatisk sjukdom så att hon får uppmärksamhet och empati.
Senast redigerad av Badou 2026-07-24 kl. 12:00.
Citera
2026-07-24, 11:57
Medlem
Fan vad irriterande attityd hon har, först var läkaren som hon skällt ut efter noter en idiot typ, ”nyutexaminerad och yngre än henne”, sen var hen tydligen hur bra som helst. Hatar hennes attityd mot vården, far o flyg säger jag bara!!!
Dessutom ska man komma ihåg att det ofta inte alls är en nackdel att få möta en AT läkare eller nyutexaminerade läkare då de ofta är 1000 gånger mer noggranna och har överläkare i ryggen att rådfråga.
Citera
2026-07-24, 12:03
Medlem
Alla är såklart olika, funkar olika och lever olika.

Men "jag orkar inte vara så aktiv just nu då jag är extremt trött och får dåligt med syre" men hon låter alltid pigg, skrattar/fnittrar och glad och nu ska dom iväg och handla mat. Hur kan man alltid låta så glad, pigg, mjuk och gullig även när man klagar?

Hade jag varit extremt trött och mått så dåligt som hon säger att hon gör, har så ont i foten, inte kan ha några kläder på sig och är så sjuk så hade jag för det första inte orkat gå ut och gå varje morgon (det är väl dock en väldigt bra sak att få frisk luft och röra sig och något jag borde ta efter när jag är nere i mina dalar, antar att hon har väldigt bra disciplin och min existerar inte ens).
För det andra hade jag absolut inte följt med för att handla mat. Bor man själv och inte har någon som kan hjälpa så hade man ju behövt, men hon behöver ju inte.
Varför vilar hon inte om hon är så otroligt trött och inte får syre? + alla krämpor hon har.
Eller just det, hon kan ju inte ligga ner eller sitta så vila blir svårt. Hon har väl inte sovit en blund på hela året heller..🙃
Citera
2026-07-24, 14:53
Medlem
100% att det inte är nåt annat fel på hjärtat än att hon är undernärd pga självsvält.

Också att mamman har Prada, Hermès, Chloé när
De åker till butiken för att handla 😂 så världsfrånvänt att Alice säger att hon inte har råd att laga tanden. Förlåt men jag är så irriterad på det. Bara de prylarna är väl
Värda minst 30k?
Citera
2026-07-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
100% att det inte är nåt annat fel på hjärtat än att hon är undernärd pga självsvält.

De åker till butiken för att handla 😂 så världsfrånvänt att Alice säger att hon inte har råd att laga tanden. Förlåt men jag är så irriterad på det. Bara de prylarna är väl
Värda minst 30k?
Ja det är så manipulativt att använda den ursäkten för att ragga följare som får följa med när hon shoppar skit på Normal. Man kan ju även ansöka om avbetalningsplan hos Folktandvården, just för att man ska ha råd att fixa tänderna. Hon kanske inte ens vill fixa sina tänder, eftersom hon verkar vilja vara sjuk. Det är jättekonstigt att hon inte gjort det ännu.Det är nåt som inte stämmer.
Citera
2026-07-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Inte jag personligen, men en bekant som bor i A-ås ser henne springa runt ibland på stan. Beskrivningen var - lätt framåtlutad, stora solglas fast solen lyste med sin frånvaro, inte en blick åt annat håll än framåt. Hår till axlarna kanske, tights som inte har en chans att sitta åt och stora chunky-sneakers.

Fasen vet om det inte snart är dags att ta en sig en dagstur till A-ås, sätta sig på en parkbänk nära Normal och se om jag lyckas på span på henne.
Citera
2026-07-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz

Värda minst 30k?
Går det att se på bilder/filmer om det är äkta vara då? De var nyss utrikes och det finns ju hur mycket fake som helst att shoppa loss på. Hon har ju inte många andra märkes-prylar/kläder. Hon svassar runt i samma Aqua Limone särkar och tishor hela tiden tycker jag. De är på Lindex och KappAhl mest när mamma köper kläder.
Citera
2026-07-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Inte jag personligen, men en bekant som bor i A-ås ser henne springa runt ibland på stan. Beskrivningen var - lätt framåtlutad, stora solglas fast solen lyste med sin frånvaro, inte en blick åt annat håll än framåt. Hår till axlarna kanske, tights som inte har en chans att sitta åt och stora chunky-sneakers.

Fasen vet om det inte snart är dags att ta en sig en dagstur till A-ås, sätta sig på en parkbänk nära Normal och se om jag lyckas på span på henne.

Vilken färg på håret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in