2026-08-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hur har det gått med hennes tand och böld?
Hur har det gått med foten?
Vad hände med hennes gikt?
Var inte hennes öga helt svullet, vad hände med de?
Rinner inte allt igenom henne längre?
Hur har det gått med att hon snubblar fram och har svårt att gå? Tycker hon gick väldigt snabbt idag på promenaden och stadigt filmat. Varför används inte rullatorn?
Länge sen man såg hennes tennisbollar eller prat om dom?

För ungefär en vecka sen skrev hon att hon fått börja dricka ur glas/koppar med handtag där hon kan stödja med fingrarna för hon tappar saker ofta när nerverna inte funkar. En gång fick hon till och med kokhett vatten på sig när hon tappade en kopp utan handtag.
Idag visade hon upp när hon höll i en fluffig smoothie, vanligt glas. Funkar nerverna nu?

Jag spår… att hon kommer ta upp något av ovan inom tre dagar ☠️
Citera
2026-08-01, 08:28
Medlem
Längesedan jag kommenterade och vet faktiskt inte varför jag utsätter mig för det självplågeri som det är att följa dessa vårdshaverister och självutnämnda besserwissrar. Men det har onekligen ett visst underhållsvärde med den totala avsaknaden av självinsikt de uppvisar samtidigt som det analyserar allt och alla andra. Fascinerande! Men det känns som alla glömt roten och samtidigt förklaringen till hennes problem . Allt bottnar ju i en grav anorexi och de följdverkningar med livslånga komplikationer som kan uppstå. Varför tror hon att hon kan svälta ner sig till 27 kg och kroppen inte kommer få ngt följder av det? Börjar man i ung ålder når man oftast heller inte sin fulla potential avseende längd. Vad jag förstår är hon kortare än både Heide och sin syster. Sen kan hon ju absolut få både gikt och infektion men herregud . Anorexi är bland de svåraste psykiska sjukdomar man kan ha. Har sett Alice. För er som undrar. Hon ser ut som en anorektiker . Och Heidi är fullkomligt blind för det. If it walks like a duck…
Citera
2026-08-01, 10:33
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oktober2020
Längesedan jag kommenterade och vet faktiskt inte varför jag utsätter mig för det självplågeri som det är att följa dessa vårdshaverister och självutnämnda besserwissrar. Men det har onekligen ett visst underhållsvärde med den totala avsaknaden av självinsikt de uppvisar samtidigt som det analyserar allt och alla andra. Fascinerande! Men det känns som alla glömt roten och samtidigt förklaringen till hennes problem . Allt bottnar ju i en grav anorexi och de följdverkningar med livslånga komplikationer som kan uppstå. Varför tror hon att hon kan svälta ner sig till 27 kg och kroppen inte kommer få ngt följder av det? Börjar man i ung ålder når man oftast heller inte sin fulla potential avseende längd. Vad jag förstår är hon kortare än både Heide och sin syster. Sen kan hon ju absolut få både gikt och infektion men herregud . Anorexi är bland de svåraste psykiska sjukdomar man kan ha. Har sett Alice. För er som undrar. Hon ser ut som en anorektiker . Och Heidi är fullkomligt blind för det. If it walks like a duck…
Jag har teorin att hon som ung hade grav anorexi (vilket hon ju erkänt) i flera år. Hon blev nog någorlunda frisk från den MEN jag tror hennes personlighetsstörning plus munchausen syndrom slog till för några år sedan. Hon började då använda svält och laxerande medel för att gå ner mycket i vikt och skylla på fysiska sjukdomar istället. I grunden vill hon ha sympatier och uppmärksamhet och där är undervikten ett redskap hon lätt tar till.
Citera
2026-08-01, 10:47
Medlem
Skampis avatar
Haha nu skriver hon att hon har en sjukt snabb förbränning och måste dricka proteinshake 2 timmar efter att ha ätit...
Citera
2026-08-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Haha nu skriver hon att hon har en sjukt snabb förbränning och måste dricka proteinshake 2 timmar efter att ha ätit...

Hade varit intressant att få se en "vad jag äter på en vecka"-video som är helt sann. Klart man kan känna sig hungrig om man äter lite yoghurt till frukost. Varför äter hon inte ägg och keso som hon längtade efter?
"..och blir sjukt trött direkt efter typ 2 timmar när jag ätit och då får man fylla på igen🥰" - för några dagar sen var hon ju extremt trött för hon får dåligt med syre, men nu hjälper det att fylla på igen så är allt bra?

Hon borde bli ett forskningsprojekt. Då kan dom forska hur hon kan leva när hon inte sovit någonting på hela året.
Hur funkar hennes hjärna? Tror hon att det bara räknas som sömn om man sover 8 timmar oavbrutet och vaknar pigg? Klart hon sover, om än dåligt och vaknar mycket så får hon såklart sömn. Har själv sömnproblem och är allt som oftast trött, vissa nätter blir det bara två timmar och det suger, känns absolut som att man inte sovit men har ju fortfarande fått sömn.

SLUTA LJUG! ATT SOVA DÅLIGT ÄR HEMSKT MEN DU LIGGER INTE SÖMNLÖS VARJE NATT I FLERA MÅNADER OCH SEN FIXAR FRUKOST, FNITTRAR, GÅR PÅ PROMENAD, SPRINGER I AFFÄRER. DU HADE VARIT FÖRSTÖRD EFTER 2 NÄTTER UTAN SÖMN FÖRMODLIGEN, UTAN SÖMN ALLS VORE DU DÖD NU.
Förlåt, blir orimligt provocerad av att hon säger att hon inte sover någonting alls och att hon alltid är vaken.
Citera
2026-08-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Jag spår… att hon kommer ta upp något av ovan inom tre dagar ☠️

Same. Blir spännande att se. Eller nu skippar hon kanske det eftersom du påpekade det😂
Citera
2026-08-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hade varit intressant att få se en "vad jag äter på en vecka"-video som är helt sann. Klart man kan känna sig hungrig om man äter lite yoghurt till frukost. Varför äter hon inte ägg och keso som hon längtade efter?
"..och blir sjukt trött direkt efter typ 2 timmar när jag ätit och då får man fylla på igen🥰" - för några dagar sen var hon ju extremt trött för hon får dåligt med syre, men nu hjälper det att fylla på igen så är allt bra?

Hon borde bli ett forskningsprojekt. Då kan dom forska hur hon kan leva när hon inte sovit någonting på hela året.
Hur funkar hennes hjärna? Tror hon att det bara räknas som sömn om man sover 8 timmar oavbrutet och vaknar pigg? Klart hon sover, om än dåligt och vaknar mycket så får hon såklart sömn. Har själv sömnproblem och är allt som oftast trött, vissa nätter blir det bara två timmar och det suger, känns absolut som att man inte sovit men har ju fortfarande fått sömn.

SLUTA LJUG! ATT SOVA DÅLIGT ÄR HEMSKT MEN DU LIGGER INTE SÖMNLÖS VARJE NATT I FLERA MÅNADER OCH SEN FIXAR FRUKOST, FNITTRAR, GÅR PÅ PROMENAD, SPRINGER I AFFÄRER. DU HADE VARIT FÖRSTÖRD EFTER 2 NÄTTER UTAN SÖMN FÖRMODLIGEN, UTAN SÖMN ALLS VORE DU DÖD NU.
Förlåt, blir orimligt provocerad av att hon säger att hon inte sover någonting alls och att hon alltid är vaken.

3 dygn utan sömn och du kan hamna i en livsfarlig psykos så sover gör hon och mycket bättre än vad hon säger, för hon hade inte orkat fixa alla dessa måltider, rusa iväg på sina promenader och handla annars.
Jag tror hon fått svälthjärna och inte har förmågan att fatta hur idiotiskt hela denna soppa är.
Jag har slutat följa henne nu, jag blir så provocerad. 🤮
Citera
2026-08-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Kommer säkert säga imorgon att dom tog massa prover, och sen kommer svaren aldrig avlösas dvs allt rinner ut i sanden

Nu sa mamman just det, att dom tog ALLA MÖJLIGA PROVER. Och suckar och himlar med ögonen åt vad som kan vara felet.

Ser du inte att din dotter är så smal att det självklart påverkar kroppens alla organ?? Ser du inte det med ögonen?? Man behöver inte ta prover för att förstå att kroppen långsamt bryts ner av näringsbrist
Citera
2026-08-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
3 dygn utan sömn och du kan hamna i en livsfarlig psykos så sover gör hon och mycket bättre än vad hon säger, för hon hade inte orkat fixa alla dessa måltider, rusa iväg på sina promenader och handla annars.
Jag tror hon fått svälthjärna och inte har förmågan att fatta hur idiotiskt hela denna soppa är.
Jag har slutat följa henne nu, jag blir så provocerad. 🤮

Tror också hon har svälthjärna, det är därför hon skriver saker som hon sen raderar och säger emot sig själv väldigt ofta. Och dessutom verkar glömma bort den där rullatorn som var så viktig😂

Att läkaren frågade om hon tränar mycket visar väl på att hon antagligen går till gymmet på morgonen innan familjen vaknar, när hon är på sina morgonpromenader
Citera
2026-08-01, 14:58
Medlem
Skampis avatar
Hon har skrivit till Min Doktor för 6 timmar sedan, gett dem tillgång till hennes journaler, och är upprörd att de inte har kontaktat henne ännu. Eeh det tar väl fan minst 6 arbetsdagar att ta sig igenom hennes journal?

Och varför skulle de kunna hjälpa henne? De tar väl inte ens emot patienter för fysiska besök?
Citera
2026-08-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon har skrivit till Min Doktor för 6 timmar sedan, gett dem tillgång till hennes journaler, och är upprörd att de inte har kontaktat henne ännu. Eeh det tar väl fan minst 6 arbetsdagar att ta sig igenom hennes journal?

Och varför skulle de kunna hjälpa henne? De tar väl inte ens emot patienter för fysiska besök?

Ja jag fattade inte vad syftet är, vad skulle dom kunna göra som inte hennes vc redan gjort, eller som infektionskliniken inte gjort? Hon har tagit prover och röntgats två ggr, vad mer kräver hon?
Citera
2026-08-01, 15:36
Medlem
"Jag mår verkligen inte bra just nu. Jag var aktiv när jag låg på IVA på instagram och var jättepigg"

VA?! Är hon inte aktiv på Instagram?? Var hon jättepigg på iva?? Denna människan behöver hjälp. När ska korthuset falla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in