2026-09-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotten60
Var kan ni se hennes kommentarer 🫣

Här!

https://www.instagram.com/reel/DdHJ7M-KR1E/?stkn=MWR6ZWpnbGR5cmNlMg==
Citera
2026-09-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jäklar vad de myser och mallar sig nu när "mamma har haft rätt i 10 år". Det har hon ju för fan inte? Hon har haft teorier om varenda jävla ovanlig sjukdom som existerar i världen! Det har varit skellefteåsjukan, skelettcancer med metastaser, obalanserade gallsyror...

Detta är ett solklart fall av - Även en blind höna hittar ett korn!

Japp. Hon matade in symtomen i AI och fick svar, men AI fanns väl inte ens i den utsträckningen för 10 år sen.
Citera
2026-09-10, 21:07
Medlem
Jag frågade chatGPT om Inalicekitchen har anorexia. Den svarade att hon har en allvarlig ätstörning 😂
Citera
2026-09-10, 21:37
Medlem
Symtomen på nötknäckar:

”Blod i urinen (hematuri)
Smärta i ländryggen eller sidan av buken (flanksmärta)
Smärta eller svullnad i bäckenet och könsorganen
Trötthet eller yrsel när man reser sig”

Är väl långt ifrån den myriad symtom Alice nämner, på henne låter det ju som detta är orsaken/lösning på alla hennes problem, att detta nu är orsaken till allt.
Citera
2026-09-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Symtomen på nötknäckar:

Är väl långt ifrån den myriad symtom Alice nämner, på henne låter det ju som detta är orsaken/lösning på alla hennes problem, att detta nu är orsaken till allt.

MÖJLIGEN att smärta i ländryggen skulle kunna bockas av men i övrigt väldigt långsökt.
Citera
2026-09-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Och vad är allt tugg om sjukdomar
Det finns folk med smärtor som arbetar .
Ändå . Trots smärta . Trots diagnoser . Trots anorexia .
Exakt. Jag har flertalet kroniska diagnoser, bland annat MS sedan 20-årsåldern. Jag jobbar heltid men har självklart fått välja taktiskt vad jag studerat så att jag har möjlighet att söka jobb som min kropp klarar av. Och ja, man kanske inte har så mycket fritid som heltidsarbetande kroniskt sjuk person. Fritiden går mest ut på att göra det mest basala och vila.

Men så mycket som Alice gör på en dag borde hon åtminstone kunna jobba deltid.
Citera
2026-09-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Symtomen på nötknäckar:

Googlade också och vet ni vad som kan orsaka detta:

Sudden or extreme weight loss that reduces fat cushioning around the blood vessels.
Citera
2026-09-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodansrock
Googlade också och vet ni vad som kan orsaka detta:

Sudden or extreme weight loss that reduces fat cushioning around the blood vessels.
Just det kommer nog A bli varse när hon träffar läkaren som skickade brevet. Väntar med popcornkastrullen i högsta hugg på inlägget från det besöket...
Citera
2026-09-11, 08:36
Medlem
Har hon pratat någon mer som sin tå och fot i community? Eller nu när hon fått skon har hon gått vidare och nämner inget?

Hon har inte nämnt någonting på instagram, senaste hon nämnde var att läkaren var så bra och att hon skulle få gips. Eller dagen efter skrev hon att hon skulle till ortopeden, men efter det tystnad om jag minns rätt.
Citera
2026-09-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Har hon pratat någon mer som sin tå och fot i community? Eller nu när hon fått skon har hon gått vidare och nämner inget?

Hon har inte nämnt någonting på instagram, senaste hon nämnde var att läkaren var så bra och att hon skulle få gips. Eller dagen efter skrev hon att hon skulle till ortopeden, men efter det tystnad om jag minns rätt.
Helt tyst om foten nu.
Citera
2026-09-11, 09:19
Medlem
Skampis avatar
Nej foten är väl inte alls intressant för henne nu när hon har en misstänkt (!) ovanlig diagnos att gotta sig om.
Citera
2026-09-11, 10:47
Medlem
Jag funderar på om A och H har skrivit brevet själva om nötknäppare. Det är dessutom felstavat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in