Igår, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, det är dock patetiskt ATT göra det. Finns nog ingenting som är mer avtändande i kvinnors ögon än att fråga om lov.

Aha, kanske därför du oroar dig för att åka dit för våldtäkt.

Du verkar inte speciellt socialt begåvad lille Joe.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
För att det ofta handlar om trafikbrott med tydliga fysiska skador . Eller skador på egendom.
Eller folk som skjuter raketer på ett oaktsam sätt vilket skadar andra människor eller egendom

Hur ger ett foto i en fartkamera tydliga fysiska skador? Annser du att bevisning som enbart består av redigerad data är rättssäkert? Håller editerbara filer ett högt bevisvärde?

Och på tal om uppsåt, blir du alltid dömd för mord om du tar någon av daga? Är det solklart?
Citera
Igår, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att bli utsatt för sexuella övergrepp som barn sätter hårda spår hos offret. Det är faktiskt helt uppenbart att det är detta som fick henne att ta sitt liv. När allt drogs upp igen. Du ska nog vara väldigt försiktig med att bagatelisera sexuella övergrepp mot barn, vilket du faktiskt gör med ditt inlägg.

Att överleva psykiskt trauma av sexuella övergrepp, är att vara överlevare. Flera av de utsatta var barn. Som sagt var: du ska nog vara försiktig med att bagatelisera sexuella övergrepp mot barn.

Men om ALLA överlever så förlorar ju begreppet sitt värde begriper du väl.

Och nej det är inte uppenbart att det var det som fick henne att ta sitt liv. Kan precis lika gärna ha varit av någon annan anledning. Börjar du skylla folks självmord på andra personer så är du ute på rejält djupt vatten.

En känd fd kanadensisk hockeyspelare tog sitt liv för någon månad sen. Och nu börjar det sippra ut uppgifter om att hans fru slängde ut honom några dagar innan pga att han återfallit i alkoholmissbruk. Ska du då skylla hans självmord på frun?

Nej, det gör man inte. Man håller människor ansvariga för sina egna handlingar. Det var han som valde att ta sitt liv, ingen annan. Samma sak i din lilla snyfthistoria.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det där är ju rent infantiliserande.

Hur stor procent av alla män tror du följer instruktionerna som du beskriver här när de har sex? Och tror du det finns en enda kvinna som skulle vilja ligga med en man igen om han beter sig på det viset?

Hur många kvinnor tror du vill ligga med en man som fullständigt skiter i hennes vilja?

Så du menar att om någon märker att den andre blir helt apatisk så skall det ses som "aha, det här gick hem, nu kuggar jag upp ett hack".

Hade du lite otur när du tänkte nu? Eller är du verkligen så socialt handikappad att du inte kan tyda tydliga fysiska reaktioner?
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Aha, kanske därför du oroar dig för att åka dit för våldtäkt.

Du verkar inte speciellt socialt begåvad lille Joe.

När argumenten tryter kommer personangreppen
Citera
Igår, 21:57
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hur många kvinnor tror du vill ligga med en man som fullständigt skiter i hennes vilja?

Så du menar att om någon märker att den andre blir helt apatisk så skall det ses som "aha, det här gick hem, nu kuggar jag upp ett hack".

Hade du lite otur när du tänkte nu? Eller är du verkligen så socialt handikappad att du inte kan tyda tydliga fysiska reaktioner?

Jag gav dig två frågor och fick tre tillbaka. Svara på mina först så ska jag svara på dina.

Och sänk tonläget lite är du snäll, du är en hårsmån ifrån att bryta din egen uppförandekod angående invektiv.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Då får du och andra män väl sluta att klä er som horor.

Att ta initiativ har inget med varken kön eller klädsel att göra. Det är något mellanmänskligt.

Det är kvinnorna som klär sig som horor, inte män.

Nej, kvinnor tar inte initiativ inom sex och dejting. Det ansvaret ligger fortfarande på män. Bara löjligt att försöka låtsas som något annat.
Citera
Igår, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är du av samma åsikt som TomatKungen att om en kille medvetet bryter en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt? Det vill säga att om en kille genomför en sexuell handling, i det här fallet likvärdigt med samlag, medvetet mot en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt?

Du, jag pratar bara med 5 barns farsan hädanefter. Du vet han som käkade upp en paj innan den var klar som hans fru stått och gjort för att han sett nån löjlig grej på TikTok.

Han lär ju vara intressantare att prata samtycke med än.....
Senast redigerad av gum69mo Igår kl. 22:18.
Citera
Igår, 22:05
Medlem
Citat:
Det är kvinnorna som klär sig som horor, inte män.

Nej, kvinnor tar inte initiativ inom sex och dejting. Det ansvaret ligger fortfarande på män. Bara löjligt att försöka låtsas som något annat.

Vad har detta med samtycke och samtyckeslagen att göra?
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är du av samma åsikt som TomatKungen att om en kille medvetet bryter en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt? Det vill säga att om en kille genomför en sexuell handling, i det här fallet likvärdigt med samlag, medvetet mot en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt?

Du vet vad samtycke innebär och betyder. Du behöver inte ställa miljontals hypotetiska frågor kring samtycke.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:
När argumenten tryter kommer personangreppen

Du har ju själv påstått att du är nervös för det. Så vad skulle "personangreppet" vara?
Citera
Igår, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag gav dig två frågor och fick tre tillbaka. Svara på mina först så ska jag svara på dina.

Och sänk tonläget lite är du snäll, du är en hårsmån ifrån att bryta din egen uppförandekod angående invektiv.

Så här då, "Hur stor procent av alla män tror du följer instruktionerna som du beskriver här när de har sex?" Det är ingen "insruktion", det är ett normalt beteende. Om du märker att den du har sex med blir uppenbart obekväm så kör man inte glatt på.

"Och tror du det finns en enda kvinna som skulle vilja ligga med en man igen om han beter sig på det viset?" Vilket vis? Respektera henne? Visa normal hyffs?

Jag hade i alla fall ett normalt sexliv i yngre år när jag var singel, och ja eftersom du funderar som du gör blev det i de flesta fall ett flertal givande stunder. Numer är jag en stadgad man och är inte ute och träffar damer på det ciset mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in