2026-07-24, 20:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det ska den vara. Men om du inte håller med om vad jag skriver så kan du ju komma med en teori om varför det nästan bara är unga killar som anmäls och döms enligt den "nya" samtyckeslagen?
De inblandade parterna är väldigt ofta inte obekanta för varandra och många av dem har även en relation.
De är dåligt uppfostrade men det är ingen ursäkt för att stoppa kuken i någon utan att inhämta samtycke.
Citera
2026-07-24, 20:06
Medlem
Citat:
Hur ställde du frågan?
Jag tog ditt citat

”Ja, juridiskt sett räknas ett byte av sexuell ställning som en ny bedömning under den svenska samtyckeslagen, där samtycke prövas för varje enskilt moment.Vad lagen sägerAktivt samtycke: Krävs för varje ny fysisk handling eller ändring av situationen.Rätten att ångra sig: Deltagaren kan när som helst ändra sig och dra tillbaka sin vilja att fortsätta.Vill du veta mer om hur domstolar bedömer samtycke i liknande situationer eller hur bevisläget fungerar i brottmål?”

Och skrev sen exakt som jag skrev till dig.
Citera
2026-07-24, 20:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De är dåligt uppfostrade men det är ingen ursäkt för att stoppa kuken i någon utan att inhämta samtycke.

De kan definitivt haft samtycke att stoppa in kuken, Sluta med såna där svar.
Citera
2026-07-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lägg av att ljuga och sprida lögner om mig, tack! Ditt inlägg kommer rapporteras och jag kommer rapportera inlägg här efter där du bryter mot forumets regler! Förstått? Mitt tålamod med dig är slut!

Bra, då ska jag rapportera dig hädanefter när du sprider lögner om mig i inlägg efter inlägg. Tack för tipset.

Citat:
Exakt! Fint att du förklarar Pipsi!

Så enligt dig och ipsi-idioten så är ett samtycke till missionären också per automatik ett samtycke till doggystyle?

Mycket märkligt resonerat.
Citera
2026-07-24, 20:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Är det samma sexuella handling eller två skilda sexuella handlingar?
Citera
2026-07-24, 20:29
Medlem
Citat:
Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Testa att googla ditt eget inlägg.
Citera
2026-07-24, 20:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och det är därför kvinnor inte borde ha med rättsväsendet eller lagstiftningen att göra.

Det är för svårt för er att resonera nyktert om känsloladdade ämnen.
Är det här känsloladdat för dig?

Inte för mig.
Citera
2026-07-24, 20:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi

Jag föredrar att googla en frågeställning.
Citera
2026-07-24, 20:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja herregud vilka otroligt dumma kommentarer det kommer från dig. Var tror du t.ex. den här trenden med strypsex kommer från?
Inte från killar som uppfostrats till att kunna prata om sex. Där föräldrar pratat naturligt om sex och samlevnad med sina barn för att se till att de blir fungerande vuxna.
Citera
2026-07-24, 20:39
Medlem
Citat:
Jag föredrar att googla en frågeställning.
Ja? Googla den frågeställning du upprepat i tråden nu minst 20 gånger, d v s denna:

ntressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Citera
2026-07-24, 20:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi

Här en litet intressant inlägg från en advokat.

Citat:
På AVA Advokater arbetar vi både som försvarsadvokater och som målsägandebiträden. Som försvarsadvokat upplever jag att lagändringarna inneburit en försämrad rättssäkerhet eftersom det är svårt att utläsa av lagen vad som ska ses som ett uttryck för frivillighet och när ett sådant går att bortse från. Som målsägandebiträde kan jag se att ändringarna har ett bra signalvärde och att det nu blivit lättare att få till stånd ett åtal och en fällande dom.
Citera
2026-07-24, 20:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Inte från killar som uppfostrats till att kunna prata om sex. Där föräldrar pratat naturligt om sex och samlevnad med sina barn för att se till att de blir fungerande vuxna.

Återigen ett konstigt svar. Tror du att strypsextrenden kommer från porren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in