2026-07-21, 09:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De njuter av SAMTYCKT sex.

Jaha ja du har säkert rätt. När du läser nedanstående, om du ens orkar göra det tänker du att sådan sex som beskrivs nedan är samtyckt eller är det våldtäkter?

Citat:
Ja, det är mycket vanligt. Studier visar att en betydande andel av kvinnor inte uppnår orgasm vid varje samlag och många känner inte heller sexuell lust. Njutning kan dock innebära mycket mer än bara orgasm. Orsaker till att kvinnor ibland har sex utan njutning inkluderar följande:Fysiologiska skillnader: Den största delen av kvinnlig sexuell njutning och orgasm kräver direkt klitorisstimulering. Traditionellt penetrationssex är ofta inte tillräckligt.Stress och trötthet: Enligt Folkhälsomyndighetens undersökningar om sexuell och reproduktiv hälsa uppger närmare hälften av kvinnorna i åldrarna 30–44 år att de har saknat intresse för sex. Trötthet, stress och ansvar i hemmet dämpar lusten kraftigt.Relationsskäl och sociala normer: Många har sex för att tillfredsställa sin partner, för att känna närhet, eller för att undvika konflikter, trots att de inte känner egen lust i stunden.
Citera
2026-07-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då kommer nästa fråga eftersom allt är så solklart. Vad innebär vaginalt sex? Vad kan en kille som fått klartecken till vaginalt sex rimligen tolka ingår i det?
Men hahahaha.

Vet du inte vad ni är överens om gäller detta:

Det ni är överens om= samtycke!

Det ni inte är överens om = inte samtycke.

Det du inte vet om ni är överens om = ta reda på om ni är överens.
Citera
2026-07-21, 09:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Att man är oskuld är ingen ursäkt.

Nu för tiden så vet alla att det är samtycke som gäller. Annars är det våldtäkt.

Fast det är inte samtycke som gäller. Jag har aldrig brytt mig om samtycke, och tänker inte göra det i fortsättningen heller.

Hon får säga nej isåfall, annars är det fritt fram.
Citera
2026-07-21, 09:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jaha ja du har säkert rätt. När du läser nedanstående, om du ens orkar göra det tänker du att sådan sex som beskrivs nedan är samtyckt eller är det våldtäkter?

Det står ju precis det jag skrev om att njutning inte är synonymt med orgasm.

Tänker också att de inte samtycker till att ha obehaglig sex. Och samtycker de till obehaglig sex så begår de övergrepp på sig själva.

Sen förstår jag inte hur en man kan njuta av ett samlag om kvinnan inte tycker att det är skönt.
Citera
2026-07-21, 09:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Fast det är inte samtycke som gäller. Jag har aldrig brytt mig om samtycke, och tänker inte göra det i fortsättningen heller.

Du är ute på hal is.
Citera
2026-07-21, 10:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men hahahaha.

Vet du inte vad ni är överens om gäller detta:

Det ni är överens om= samtycke!

Det ni inte är överens om = inte samtycke.

Det du inte vet om ni är överens om = ta reda på om ni är överens.

Jag började fråga dig om man innan sex är överens om vaginalt sex, är det ett uttryck som används?
Om en kvinna säger i förhör att hon samtyckt till vaginalt sex, vad innebär det?
Citera
2026-07-21, 10:06
Medlem
Citat:
Jag började fråga dig om man innan sex är överens om vaginalt sex, är det ett uttryck som används?
Om en kvinna säger i förhör att hon samtyckt till vaginalt sex, vad innebär det?
Är det en affärstransaktion om vad som ingår i priset?
Citera
2026-07-21, 10:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det står ju precis det jag skrev om att njutning inte är synonymt med orgasm.

Tänker också att de inte samtycker till att ha obehaglig sex. Och samtycker de till obehaglig sex så begår de övergrepp på sig själva.

Sen förstår jag inte hur en man kan njuta av ett samlag om kvinnan inte tycker att det är skönt.

Citat:
Ja, det är mycket vanligt. Studier visar att en betydande andel av kvinnor inte uppnår orgasm vid varje samlag och många känner inte heller sexuell lust.

Är det här precis vad du säger? Förstår du att många gånger har folk sex utan att egentligen ha någon egen större lust? Förstår du att många har sex, samtyckt, utan att själva vara kåta och sugna just då vid det tillfället?

Kan en kvinna vilja ha sex för att mannen ska få det skönt? Även om hon själv vid det tillfället inte är så upplagd för sex egentligen?

Har du aldrig gjort någonting för en man fastän du själv egentligen inte vill? Kan vara andra saker än sex också. Om inte så är jag djupt ledsen för din och din omgivnings skull.
Citera
2026-07-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Japp. Det är precis såna som du och Guzman som tror att ni har rätt att sätta på kreti och pleti så länge de inte uttryckligen säger att de inte vill bli påsatta av er som lagen finns.
Citera
2026-07-21, 10:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Är det en affärstransaktion om vad som ingår i priset?

Det är några som innan sexet har försökt fastställa ett muntligt samtycke och då har det sagts att vaginalt sex är vad som gäller.

Vad innebär rimligen det enligt dig?
Citera
2026-07-21, 10:15
Medlem
Citat:
Det är några som innan sexet har försökt fastställa ett muntligt samtycke och då har det sagts att vaginalt sex är vad som gäller.

Vad innebär rimligen det enligt dig?
Allt som man är överens om att det ska innehålla. Vet man inte vad man är överens om får man ta reda på det.
Citera
2026-07-21, 10:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
De njuter av SAMTYCKT sex.

Här ett svar på om det är vanligt att kvinnor är passiva vid sex?

För egen del behöver jag inte googla för jag har egen erfarenhet av att det verkar vara vanligt att tjejer/kvinnor är tämligen passiva i stora delar av sexet.

Citat:
Det är vanligt att kvinnor intar en mer passiv roll i stunden, ibland avsiktligt för njutning eller på grund av att de upplever att normer och kommunikationsbrist sätter stopp. Studier visar dock att passivitet också kan handla om att man samtycker av andra skäl än egen lust. Sexologer betonar att kvinnors sexualitet ofta kräver mer direkt stimulans för att leda till orgasm.Att vara passiv kan spela en roll i sexfantasier för att släppa kontrollen. Flera faktorer kan bidra till en mer tillbakadragen eller passiv upplevelse:Brist på rätt stimulans: Många kvinnor behöver klitorisstimulering för att njuta fullt ut. Om fokuset enbart ligger på penetration kan sexet upplevas som ointressant eller passivt.Sociala normer och osäkerhet: Traditionella könsroller kan göra att kvinnor känner en press att vänta på att mannen ska ta initiativ. Det kan också leda till att man låtsas vara mer engagerad än man är, exempelvis genom att fejka orgasm.Medvetet njutningssökande: För vissa är passivitet ett aktivt val för att man helt enkelt vill fokusera på att ta emot och njuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in