2026-07-23, 20:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! Märker inte kvinnan att kondom inte fanns på plats, så är ju samlaget frivilligt = inte våldtäkt.

Men avsaknad av barriärmetod märks. Och då blir inte samlaget frivilligt längre och då är det våldtäkt. Det är detta du verkar ha jädrigt svårt att fatta!

Ta tillbaka dina grova och sjuka lögner om mig! Mitt tålamod med dig är slut!

Jag har aldrig ljugit. Jag talar ju bara om vad du skriver. Det är ju ingen lögn. Du är däremot lite sjuk i huvudet. Kan du tala om för mig var i lagtexten jag kan läsa mig till det du påstår?

Vad krävs enligt dig för att en sexuell handling inte ska vara frivillig?

Om en tjej säger till en kille att de kan ha vaginalt sex enbart om han använder kondom och killen tränger in i tjejen utan kondom på penis. Har han då enligt dig begått ett brott?
Citera
2026-07-23, 20:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skriver skit och dynga och ljuger om mig som person. Hittar på saker om mig, bara för att du har svårt med läsförståelsen.

Jo, han brutit samtycket vilket hon också märker att han har gjort (hon känner att kondom inte är på). Och då är samlaget inte längre frivilligt = våldtäkt.

Skippat p-piller märks inte vid damlaget, och samlaget förblir därmed frivilligt = inte våldtäkt.

Du har verkligen svårt att förstå att barriärmetoder känns vid samlag. Det gör inte hormonella metoder.

Återigen visa vad jag har ljugit om.

Kan du svara på den här frågan.

Om en tjej villkorar sexet med att det ska finnas kondom men killen skiter i det, har han då vid tillfället när han för in penis i tjejen utan kondom på brutit hennes samtycke?
Citera
2026-07-23, 20:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jo, det är mina ord när du lägger citering qv mina ord.

Men när du fultoökar mina ord och utelämnar saker ur sin kontext och skriver något, så blir det just det: en fultolkning. Och det gör dig till en ohederlig debattör.

Jag fultolkar ingenting utan återger vad du skriver.
Citera
2026-07-23, 20:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja alltså Guzman har ju läst en studie där det står att ibland vet man inte vad man vill så hon som ligger där och är skräckslagen kanske inte vet om hon vill eller inte och hur ska då killen kunna veta om hon ligger still för att hon njuter eller för att hon är skräckslagen. Han kan ju inte vara tankeläsare så då kan det ju omöjligt vara våldtäkt.

Kan du visa var jag någonsin har skrivit om en tjej som ni beskrev det blivit grovt misshandlad och därefter inte vågar göra motstånd? Kan du eller TomatKungen inte visa det så får ni sluta att ljuga för att misskreditera folk.

Och att du inte kan läsa och förstå vad citatet från studien sa är inte mitt problem. Jag harförsökt att förklara det för dig 5-6 gånger.
Citera
2026-07-23, 20:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Exakt! Märker inte kvinnan att kondom inte fanns på plats, så är ju samlaget frivilligt = inte våldtäkt.

Men avsaknad av barriärmetod märks. Och då blir inte samlaget frivilligt längre och då är det våldtäkt. Det är detta du verkar ha jädrigt svårt att fatta!

Ta tillbaka dina grova och sjuka lögner om mig! Mitt tålamod med dig är slut!

Inser du inte att du inte tycker att det är själva handlingen som utgör våldtäkten? Är du så pantad att du inte inser det?
Citera
2026-07-23, 20:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Han syftade såklart på kondom/p-piller exemplen dumbass

Är du av samma åsikt som TomatKungen att om en kille medvetet bryter en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt? Det vill säga att om en kille genomför en sexuell handling, i det här fallet likvärdigt med samlag, medvetet mot en tjejs samtycke så behöver det inte vara våldtäkt?
Citera
2026-07-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du menar på allvar att om en kille verkligen har uppfattat det som att tjejen är med på den nya sexuella handlingen på grund av att de redan är uppe i en sexuell akt och hon inte säger nej och inte fysiskt avvisar honom så är han en grov brottsling, en hänsynslös våldtäktsman som förtjänar 3 år i fängelse och högt skadestånd samt kanske livslångt socialt stigma för att hon efter sexet anmäler och säger att hon inte deltagit frivilligt och anledningen till att hon inte sade ifrån eller gjorde fysiskt motstånd är att hon frös till?

Är du allvarlig i att du tycker det är helt i sin ordning?

Om du märker att den andre blir stel som en pinne och helt apatisk, så ja då skulle varje normalt tänkande rationell individ förstå att något inte står rätt till.

Ger man blanka fan i andras reaktioner och fortsätter med något som den andre uppenbarligen inte vill så är man just det, hänsynslös.

Att du "upplevt" att en kvinna som du påstår gillar att vara passiv är ingen ursäkt. Är du det minsta osäker och märker en förändring i deltagande/beteende/reaktion så slutar man omedelbums Och försäkrar sig om att allt står rätt till. Svårare än så är det inte.
Citera
2026-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
De lagarna kanske är tydligare.
Tydligt vore om det stod i lagen att inspelat detaljerat samtycke in i minsta detalj verifierat med BankID krävs och blir nog då det säkraste vi kan komma till tänker jag.
Men inte ens det skulle vara ett helt säkert system för att kunna avgöra om en våldtäkt har ägt rum.
För det skulle ovanstående + videoinspelning med ljud och ett VAR rum behövas. Då kanske vi börjar närma oss säkra domar.

Hur är de tydligare? Finns gott om tolkningsutrymme även där.

Dock är frivillighet ett tämligen simpelt koncept. Får du ett nej på din sexuella invit, ta det som en hint och gå vidare.

Börja inte med dina bisarra tankevurpor, det kommer inte leda dig rätt.

Du är nog (förhoppningsvis) rätt ensam om att tolka ett nej jag vill inte följa med dig hem och ha sex som ett samtycke till att bli torrknullad på en toalett.
Citera
2026-07-23, 21:23
Medlem
Citat:
Svara på nedanstående scenario.
1.Hur ska killen kunna bevisa att han enligt er definition inte har våldtagit henne?
Det har inte förekommit våld, hot eller utsatt situation. (Om nu inte hennes förklaring till vad en utsatt situation godkänns av rätten)
2.Tycker du att en situation som nedan kan betecknas som utsatt för tjejen? Inget våldsamt eller hotfullt har förekommit dem emellan. Inte denna kvällen eller tidigare.

Vet du en sak Jocke? Jag tror du ör den enda människan jag någonsin stött på som konsekvent vägrar att svara på en endaste fråga.

Hur klarar du dig genom livet?

Nästan säker på att om någon frågar dig vad klockan är så blir svaret nått i stil med:

Ponera att solen står i zenit över Zimbabve, är det då antagligt att det är mitt i natten i Oregon? Kan vi då dra slutsatsen att det är lunchdax i Jönköping?
Citera
2026-07-23, 21:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är du det minsta osäker och märker en förändring i deltagande/beteende/reaktion så slutar man omedelbums Och försäkrar sig om att allt står rätt till. Svårare än så är det inte.

Det där är ju rent infantiliserande.

Hur stor procent av alla män tror du följer instruktionerna som du beskriver här när de har sex? Och tror du det finns en enda kvinna som skulle vilja ligga med en man igen om han beter sig på det viset?
Citera
2026-07-23, 21:31
Medlem
Citat:
Då ör vi ju två eftersom du vägrar ta in den information vi ger dig.

Dina kufiska exempel är inte informstion lille vän.

Att några skriver en debattartikel i Aftonbladet är inte en absolut sanning.

Och ja, jag har hört P1 dokumentären i 3 delar några gånger. Det är dock oerhört imbecilt att dra långtgående slutsatser i de fall de tar upp enbart på den ena partens version.

För att kunna bilda sig en informerad slutsats krävs bådas versioner och en genomläsning av FUP i respektive fall.

Fast allt sånt är väl under dig?
Citera
2026-07-23, 21:36
Medlem
Citat:
Tycker du det borde varit ställt utom rimligt tvivel att de tagit rätt gärningsman då polisen kort efter dådet plockade in killen som stämde överens med signalementet som brottsoffret gett samt att den gripne hade brottsoffrets blod på sig samt en kniv med brottsoffrets blod på?

Så då borde det vara ställt bortom rimligt tvivel att om en utpekad GM flydde maskerad och gömde sig på en internationell flygplats och DNA påträffas på BO?

Någon som GM först påstår sig inte ha en aning om vem det är? GM påstår vidare att han ej fått utlösning likväl påträffas hans sperma i offrets öga och ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in