2026-07-23, 08:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag tycker om män som tar för sig ja.
Varför skulle de hålla på så menar du?

Läs vad du själv skriver här (och tänk på vad samtyckelagen säger om att inför varje ny sexuell handling ska man vara försäkrad om att ha samtycke, en man ska kunna bevisa att han har inhämtat samtycke inför varje ny sexuell handling). Det är alltså mannen som ska kunna bevisa att han inhämtat samtycke från dig inför varenda ny sexuell handling han företar sig tillsammans med dig, en kvinna som vill att han ska ta för sig vilket är väldigt vanligt att ni kvinnor vill och tänder på.
Citera
2026-07-23, 08:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag har en. En tjej och en kille har sex. Båda ligger bara där helt passiva och de vet inte riktigt om de vill ha sex. Har de sex eller inte och i så fall ska de dömas för våldtäkt?

Citatet jag skickat till dig tidigare.

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot
. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.
Citera
2026-07-23, 08:15
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är därför som jag inte förstår mig på dig. Jag tror helt enkelt vi är alldeles för olika.

Spelar ingen som helst roll för hans offer om han kallas pedofil eller inte. Kalla honom vad du vill.

Såklart betyder det inte att alla som fanns med i hans maillista är automatiskt skyldiga till något. Det är ju det som måste utredas och håller på att utredas.

Sålänge Trump sitter på makten kommer inte en enda rättegång hållas, inte ett enda fall utredas, inte en enda MGM åtalas, osv osv osv.

Nej jag kommer inte sitta och leta upp information till dig gällande detta.

Varför drog du upp flickors könsmognad i samband med detta?

Skickar källor till dig! Bokstavs-skribenten beter sig som en tönt och vägrar läsa inlägg jag skriver till honom.

"Epstein anklagas för att ha förgripit sig på elvaåringar
Jeffrey Epstein som avled i sin cell i somras anklagas nu för ytterligare övergrepp på barn så unga som elva år. Det är Jungfruöarnas delstatsåklagare som driver målet:

Av Bella Frank

– Denna process fokuserar på beteende som ägde rum här i brott mot Jungfruöarnas lagstiftning, sade Denise George vid en presskonferens i förra veckan.

Delstatsåklagaren Denise George menar att den döde miljonären Jeffrey Epstein använde sig av olika skalbolag som i sin tur stod som ägare till de två öarna S:t James och Great S:t James. Dit fördes barn som föll offer för Epsteins människohandel, barnen ska i vissa fall ha varit så unga som elva år, rapporterar The Miami Herald som för ett par år sedan i flera undersökande reportage visade hur Epstein redan i början av 2000-talet stod åtalad för sexualbrott mot barn. Åtalen lades senare ner eller reducerades till prostitutionsbrott trots ett stort antal vittnesmå

I reportageserien Perversion of Justice intervjuade Julie K Brown flera av de kvinnor som anklagat Epstein för att ha förgripit sig på dem när de var barn. En av dessa var Courtney Wild som berättade för tidningen att hon endast var 14 år när Epstein utsatte henne för sexualbrott första gången. Senare manipulerade han henne till att rekrytera nya flickor till honom, flickor som ofta uppsöktes på fester eller gallerior.

– Jeffrey exploaterade flickor som hade problem, flickor som i princip var hemlösa. Han jagade flickor som han trodde att ingen skulle lyssna på och han hade rätt, sade Courtney Wild.

Epstein dömdes 2008 men inte för sexualbrott mot barn utan prostitutionsbrott – detta efter en överenskommelse med åklagarsidan. Drygt tio år senare, i juli förra året, greps han anklagad för två brott – stämpling för sexuell människohandel i ett fall och sexuell människohandel av minderåriga i det andra – mellan åren 2002–2005. Enligt åklagaren Geoffrey Berman i New York hade Epstein begått sexuella övergrepp mot flickor så unga som 14 år. Han hade riskerat 45 års fängelse om han dömts, och han nekades borgen av domaren som ansåg att han utgjorde en flyktrisk och en fara för allmänheten.

Den 10 augusti förra året hittades Epstein död."

Källa: tidningen Global.

"Utredningen
Vittne: ”Han blev rasande om flickorna var för gamla”
Av Linnea Järkstig
Publicerad: 22 dec. 2025

Jeffrey Epstein ville att flickorna som fördes till honom skulle vara yngre än 18 år – var de inte det blev han ”rasande” och skickade omedelbart bort dem. Det säger Marina Lacerda, 37, som var ett av Epsteins offer mellan att hon var 14 och 17 år.

I en intervju med The Telegraph berättar Lacerda hur hon tvingades hitta andra offer och hur hon fick tydliga instruktioner om vad Epstein ville ha.

– Han vände sig mot mig och sa: ”Nu får det vara nog”. Han sa: ”Du måste börja ta med legitimation när du tar hit tjejer ... jag vill ha skollegitimation”.

Samtidigt visar vittnesförhör som släppts från USA:s justitiedepartement att Epstein sökte efter minderåriga flickor. I dokumenten nämner ett vittne dessutom att under en ”desperat tid då flickorna började ta slut” var han frustrerad över att några av flickorna som fördes till honom var äldre."

Källa: Omni.
Citera
2026-07-23, 08:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är ju en så komplex fråga det där med att veta om nån vill eller inte. Så vet man inte om nån vill eller inte så vill den nog!

Börja med att titta på den här och återkom om vad du tycker om innehållet. Återkom gärna och säg om du tycker dessa personer är dumma i huvudet och har mindre IQ en ett kosmiskt svart hål.

Det är ett riksdagsseminarium som handlar om samtyckeslagen.

https://www.youtube.com/watch?v=3_jwz9MDf1w
Citera
2026-07-23, 08:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tycker om män som tar för sig ja.

Varför skulle de hålla på så menar du?

För det första är jag inte passiv och orörlig i sängen och för det andra så förstår de flesta män samtycke.

Jag tycker även du ska titta på den här videon. Det är ett riksdagsseminarium om samtyckeslagen.

Senast redigerad av JoaquinGuzman 2026-07-23 kl. 08:32.
Citera
2026-07-23, 08:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Det är ju att hon vet och märker att kondomen inte är på, som gör att hon inte längre samtycker till samlaget = våldtäkt. Och att bli våldtagen på detta sätt ger henne ångest. Fattar du bättre då?

2. Killen märker inte att kvinnan ljuger om p-piller. Och har därför glatt ovetandes ett frivilligt samlag, med samtycke = inte våldtäkt.

3. Skillnad är om mannen under pågående samlag får veta att kvinnan ljugit om p-piller och han är fastbunden och kan inte ta sig loss och hon fortsätter rida honom mot hans vilja/mot hans samtycke. Ja, då är det våldtäkt.

Jag tvivlar starkt på att du förstår detta, trots att jag är hur jädra tydlig som helst. Du bara tramsar likt ett troll.

En liten reflektion som jag sett i flera inlägg tidigare. Jämför punkt 1 och 3 och notera skillnaden i hur du skriver. Jag är tvärsäker på att detta speglar hur den stora allmänheten ser på våldtäkt och vem som kan vara ett våldtäktsoffer. Det är skrämmande men jag är övertygad om att det är så det är.

Sedan undrar jag fortfarande om punkt 1 och 2 är din åsikt?
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2026-07-23 kl. 08:41.
Citera
2026-07-23, 08:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tja, ska det vara tal om våldtäkt, så är det ju ofrivilligt från offrets sida. Dvs. Offret "väljer" inte att fortsätta. Utan tvingas/blir paralyserad/vågar inte säga ifrån etc.

Jag tycker även att du ska titta på den här videon. Det är ett riksdagsseminarium om samtyckeslagen

Citera
2026-07-23, 08:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Då får du och andra män väl sluta att klä er som horor.

Att ta initiativ har inget med varken kön eller klädsel att göra. Det är något mellanmänskligt.

Citat ur en uppsats. Tycker även att du ska titta på videon från ett riksdagsseminarium som handlar om samtyckeslagen.

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.

Citera
2026-07-23, 09:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Ett kortare avsnitt som enkelt försöker förklara trovärdighet - tillförlitlighet.
Något som ju blir extra viktigt i dessa nya fall där det bara finns 2 berättelser och ingen annan bevisning.

https://advokatmassi.se/2017/12/04/sant-eller-falskt-trovardighet-och-tillforlitlighet-advokatsnack-avsnitt-39/
Citera
2026-07-23, 09:04
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Citat ur en uppsats. Tycker även att du ska titta på videon från ett riksdagsseminarium som handlar om samtyckeslagen.

Ej tid men kanske efter jobbet.
Citera
2026-07-23, 09:05
Medlem
Citat:
Skickar källor till dig! Bokstavs-skribenten beter sig som en tönt och vägrar läsa inlägg jag skriver till honom.

"Epstein anklagas för att ha förgripit sig på elvaåringar
Jeffrey Epstein som avled i sin cell i somras anklagas nu för ytterligare övergrepp på barn så unga som elva år. Det är Jungfruöarnas delstatsåklagare som driver målet:

Av Bella Frank

– Denna process fokuserar på beteende som ägde rum här i brott mot Jungfruöarnas lagstiftning, sade Denise George vid en presskonferens i förra veckan.

Delstatsåklagaren Denise George menar att den döde miljonären Jeffrey Epstein använde sig av olika skalbolag som i sin tur stod som ägare till de två öarna S:t James och Great S:t James. Dit fördes barn som föll offer för Epsteins människohandel, barnen ska i vissa fall ha varit så unga som elva år, rapporterar The Miami Herald som för ett par år sedan i flera undersökande reportage visade hur Epstein redan i början av 2000-talet stod åtalad för sexualbrott mot barn. Åtalen lades senare ner eller reducerades till prostitutionsbrott trots ett stort antal vittnesmå

I reportageserien Perversion of Justice intervjuade Julie K Brown flera av de kvinnor som anklagat Epstein för att ha förgripit sig på dem när de var barn. En av dessa var Courtney Wild som berättade för tidningen att hon endast var 14 år när Epstein utsatte henne för sexualbrott första gången. Senare manipulerade han henne till att rekrytera nya flickor till honom, flickor som ofta uppsöktes på fester eller gallerior.

– Jeffrey exploaterade flickor som hade problem, flickor som i princip var hemlösa. Han jagade flickor som han trodde att ingen skulle lyssna på och han hade rätt, sade Courtney Wild.

Epstein dömdes 2008 men inte för sexualbrott mot barn utan prostitutionsbrott – detta efter en överenskommelse med åklagarsidan. Drygt tio år senare, i juli förra året, greps han anklagad för två brott – stämpling för sexuell människohandel i ett fall och sexuell människohandel av minderåriga i det andra – mellan åren 2002–2005. Enligt åklagaren Geoffrey Berman i New York hade Epstein begått sexuella övergrepp mot flickor så unga som 14 år. Han hade riskerat 45 års fängelse om han dömts, och han nekades borgen av domaren som ansåg att han utgjorde en flyktrisk och en fara för allmänheten.

Den 10 augusti förra året hittades Epstein död."

Källa: tidningen Global.

"Utredningen
Vittne: ”Han blev rasande om flickorna var för gamla”
Av Linnea Järkstig
Publicerad: 22 dec. 2025

Jeffrey Epstein ville att flickorna som fördes till honom skulle vara yngre än 18 år – var de inte det blev han ”rasande” och skickade omedelbart bort dem. Det säger Marina Lacerda, 37, som var ett av Epsteins offer mellan att hon var 14 och 17 år.

I en intervju med The Telegraph berättar Lacerda hur hon tvingades hitta andra offer och hur hon fick tydliga instruktioner om vad Epstein ville ha.

– Han vände sig mot mig och sa: ”Nu får det vara nog”. Han sa: ”Du måste börja ta med legitimation när du tar hit tjejer ... jag vill ha skollegitimation”.

Samtidigt visar vittnesförhör som släppts från USA:s justitiedepartement att Epstein sökte efter minderåriga flickor. I dokumenten nämner ett vittne dessutom att under en ”desperat tid då flickorna började ta slut” var han frustrerad över att några av flickorna som fördes till honom var äldre."

Källa: Omni.
Bokstavskombinationen hävdar bara att han inte läst inlägg som han faktiskt har läst. Det är nåt tick han har tror jag.

För jag vägrar att tro att han läst alla de övriga hundratusentals inläggen på forumet eftersom han inte meddelat att han inte har läst dem!
Citera
2026-07-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Börja med att titta på den här och återkom om vad du tycker om innehållet. Återkom gärna och säg om du tycker dessa personer är dumma i huvudet och har mindre IQ en ett kosmiskt svart hål.

Det är ett riksdagsseminarium som handlar om samtyckeslagen.

Åh spola fram till stället där de säger att eftersom man inte kan veta om någon vill eller inte så borde det vara tillåtet att sätta på dem trots att man inte vet om de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in