2026-07-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det verkar som att du och jag har sex på samma sätt. (Oftast frågar jag inte och det verkar inte du heller göra så det är vad jag menar med att vi har sex på samma sätt).

Jag kan inte veta helt säkert att det jag gör kommer att mottagas med ett samtycke men jag kan känna mig/ha bildat mig en stark uppfattning om att hon kommer att samtycka till det jag gör härnäst utan att fråga.
Detsamma gäller dig.
Och hittills verkar det som att jag har haft rätt i min känsla. Men det är fortfarande en känsla/ett antagande och inte en säker vetskap.
Och om det skulle vara så att jag företar mig något som någon inte vill så förväntar jag mig att den personen säger det till mig eller tydligt fysiskt visar det.
Det har hänt att någon fysiskt visat mig och talat om, inte att den inte vill, men att man ska ta det lugnare i stötandet t.ex. Och då har jag hörsammat det och tagit det lite lugnare och mjukare ett tag.
Så om du inte har säker vetskap om att din partner verkligen vill ha sex, varför tar du inte reda på det först istället för att sitta här och gnälla över hur svårt det är att fatta att en person vill ha sex.
Citera
2026-07-22, 23:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Så om du inte har säker vetskap om att din partner verkligen vill ha sex, varför tar du inte reda på det först istället för att sitta här och gnälla över hur svårt det är att fatta att en person vill ha sex.

Du är fan dummare än tåget. Var har jag skrivit att min partner inte vill ha sex?
Citera
2026-07-22, 23:30
Medlem
Citat:
Jag har inte 5 barn så jag har aldrig berättat det i alla fall. Jag är ganska säker på att du inte har något barn.

Kom igen nu Jocke, få höra ditt bästa om-scenario nu, det var längesen du kom med ett riktigt bra ett

Jag kan hjälpa dig med inledningen: en kille och tjej ska ha sex...... tjejen är passiv.....hur ska han veta.....hur ska män veta...... kvinnor vet inte vad de vill........betyder ja nej och nej ja när det gäller kvinnor?....... 3 år och 250 000......
Citera
2026-07-22, 23:34
Medlem
Citat:
Du är fan dummare än tåget. Var har jag skrivit att min partner inte vill ha sex?
Du skrev att du inte kan veta säkert att din partner vill ha sex. Så varför frågar du då inte?
Citera
2026-07-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej det yngsta offret var 14. Producera en källa som säger något annat, du som är så påläst och kunnig. Annars är det 14 som gäller, punkt slut och därmed basta.

Skulle du vilja att hela världen känner dig som pedofil efter din bortgång trots att du inte är det? Och vilka är de "andra männen" som du menar är skyldiga?

Som jag redan sagt en gång, jag kommer inte sitta och leta upp information åt dig. Om du är verkligt intresserad kommer du att sätta dig in i fallet helt självmant. Utöver det, vad fan spelar det för roll om de yngsta offren var 14 eller 11? Och du kommer ju ändå inte tro på nånting av detta eftersom det inte varit nån rättegång än.

Vem fan bryr sig?
Citera
2026-07-22, 23:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Kom igen nu Jocke, få höra ditt bästa om-scenario nu, det var längesen du kom med ett riktigt bra ett

Jag kan hjälpa dig med inledningen: en kille och tjej ska ha sex...... tjejen är passiv.....hur ska han veta.....hur ska män veta...... kvinnor vet inte vad de vill........betyder ja nej och nej ja när det gäller kvinnor?....... 3 år och 250 000......

Ytterligare ett litet citat från en uppsats. Från Lunds universitet.

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1358860&fileO Id=1358861
Citera
2026-07-22, 23:42
Medlem
Citat:

Jag har en. En tjej och en kille har sex. Båda ligger bara där helt passiva och de vet inte riktigt om de vill ha sex. Har de sex eller inte och i så fall ska de dömas för våldtäkt?
Citera
2026-07-22, 23:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Ytterligare ett litet citat från en uppsats.

Citat:
Det finns även en viss ambivalens hos kvinnor idag när det gäller initiativtagande. Lundmark
och Sandler (1998) menar att kvinnor känner en viss rädsla för att ta initiativ både i
sängkammaren och ute i samhället. Det är då lättare att låta mannen ta ansvaret för att förföra
och erövra och själv passivt ta emot. Att våga är att ta risker. Att ta initiativ i en relation,
menar Lundmark och Sandler, är att ta risken att bli avvisad. Det är ovant för kvinnor att
utsätta sig för den risken.

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1358860&fileO Id=1358861
Citera
2026-07-22, 23:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skrev att du inte kan veta säkert att din partner vill ha sex. Så varför frågar du då inte?
Du vet att jag hela tiden har talat om när man tar situationen vidare, när man tar nya sexuella initiativ.
Citera
2026-07-22, 23:54
Medlem
Citat:
Jag har en. En tjej och en kille har sex. Båda ligger bara där helt passiva och de vet inte riktigt om de vill ha sex. Har de sex eller inte och i så fall ska de dömas för våldtäkt?

Men i sann Jocke anda (eftersom han aldrig kan ge ett rakt svar på en rak fråga) så kommer jag svara med att ställa två motfrågor som mest är till för att förvirra och dribbla bort dig:

Låg vinden på från sydvästligt håll eller från sydostligt håll vid tillfället? (detta var den totala what the fuck frågan som han aldrig kommer ta upp igen, inte ens om du svarar på den, det kommer bara rinna ut i sanden)

Och:

Har du haft sex med många kvinnor?
(denna frågan kommer att leda dig in på att han kanske har en poäng, du kommer alltså vänta på en poäng, mmm som kanske kommer som en motfråga efter 4 inlägg......)

Måste lägga till ett stort GRATTIS till ditt första om-scenario, keep em coming
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 23:58.
Citera
2026-07-22, 23:56
Medlem
Citat:
Du vet att jag hela tiden har talat om när man tar situationen vidare, när man tar nya sexuella initiativ.

Är det inte ännu viktigare att fråga då?
Citera
2026-07-22, 23:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Är det inte ännu viktigare att fråga då?

Så då existerar inte tyst samtycke. Du är en av dem som tycker att man ska fråga om allt?
Om du nu själv har haft/har ett sexliv och tar egna initiativ i sexet så är jag helt säker på att du har tagit initiativ till sexuella handlingar utan att ha frågat. Och skulle du mot förmodan inte ha gjort det så tillhör du ett av väldigt få undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in