Igår, 16:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Förmodligen samma anledning till varför det mestadels är män som utför- och döms för våldtäkt.

Även killarna i dessa fall döms för våldtäkt.
Varför är de anmälda och dömda så mycket yngre i genomsnitt när det gäller de här "nya" fallen där ord står mot ord, ingen övrig bevisning?
Citera
Igår, 16:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Har hon samtyckt till vaginalsex spelar det ingen roll från vilket håll.

Är du säker på att du står för det du svarar här?
Citera
Igår, 16:25
Medlem
Skönt slippa sånt feminist lagar här i Asien. Här bra knulla på samtycke el ej,🙂
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är du säker på att du står för det du svarar här?
Helt säker. Vaginalsex framifrån eller vaginalsex bakifrån gör absolut ingen skillnad i lagens mening.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Handlar om att det finns vittnen till situationen. Eller fysiska bevis i form av skador. Eller foto.

De vanligaste brotten brukar vara vållande till kroppsskada , vårdslöshet i trafik vållande till annans död.

De flesta situationer innebär att en har utbildning och kompetens inom området.
En är chef. Eller har körkort. Eller är legitimerad sjuksköterska, läkare etc.

Lite skillnad på det och vara 15 år och inte ha kolll.

Och varför menar du att dagens femtonåringar har mindre koll idag än vad de hade förr?

När jag var tonåring var det självklart att inte ha sex med någon som inte ville eller för den delen var ambivalent. Var vederbörnade packad så var det solklart att man inte utnyttjade situationen. Om någon mot förmodan gjorde det blev personen social paria.

Menar du att ett foto på en person bakom ratten är ett solklart bevis?

Märker att du inte vill svara på frågan om du anser att editerbara filer håller ett högt bevisvärde.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Finns det några exempel på fall där någon blivit dömd enligt samtyckeslagen där ena partten nekar till att ha haft sex med den andre öht?

Det närmaste jag kan komma på som jag har läst om var en tjej som naken satt ovanpå en naken kille som låg på rygg. Där konstaterade rätte att det räckte med att könsorganen rört varandra för att det skulle räknas som samlag.
Sedan vet jag inte om det här med "sex över datorn" räknas in men det kan ju bli våldtäkt där med.
Citera
Igår, 16:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Helt säker. Vaginalsex framifrån eller vaginalsex bakifrån gör absolut ingen skillnad i lagens mening.
Ok så om man har sex i missionärsställningen och byter till doggystyle så är det enligt dig tvärsäkert att det inte är en ny sexuell handling som måste samtyckas? Den är enligt dig redan samtyckt?
Citera
Igår, 16:34
Medlem
Citat:
Det närmaste jag kan komma på som jag har läst om var en tjej som naken satt ovanpå en naken kille som låg på rygg. Där konstaterade rätte att det räckte med att könsorganen rört varandra för att det skulle räknas som samlag.
Sedan vet jag inte om det här med "sex över datorn" räknas in men det kan ju bli våldtäkt där med.

Samlag vet jag inte men nån form av sex borde et räknas som om man gnider sina kön mot varandra. Men okej står verkar ju båda ha liknande uppfattning om vad som hänt. Du nämnde att bli anklagad från nån man inte ens har haft sex med och det var såna fall jag efterfrågade.
Citera
Igår, 16:37
Medlem
Citat:
Det ska den vara. Men om du inte håller med om vad jag skriver så kan du ju komma med en teori om varför det nästan bara är unga killar som anmäls och döms enligt den "nya" samtyckeslagen?
De inblandade parterna är väldigt ofta inte obekanta för varandra och många av dem har även en relation.

Ja, den kan du fundera på. Bristande uppfostran, föräldrarna är mer upptagna med facebook & insta. Mindre social samvaro, unga udag idrottar allt mindre, spelar ytterst sällan i band eller umgås utanför sina appar och spel. Onfluenser från så kallade maskulina influencers med ytterst skev bild av manlighet.

Det finns även tjejer/kvinnor som döms för våldtäkt/oaktsam våldtäkt.

Dock är män generelt mer brottsbenägna än kvinnor. Anser du det vara diskriminering att fler män än kvinnor döms för mord?
Citera
Igår, 16:37
Medlem
Citat:
Även killarna i dessa fall döms för våldtäkt.
Varför är de anmälda och dömda så mycket yngre i genomsnitt när det gäller de här "nya" fallen där ord står mot ord, ingen övrig bevisning?

Skulle tippa på att yngre personer är mer benägna att anmäla sånt som skulle falla under samtyckeslagen än äldre som växt upp i en tid då det krävs extremt mycket för att kunna bli fälld för våldtäkt.
Citera
Igår, 16:38
Medlem
Citat:
Ok så om man har sex i missionärsställningen och byter till doggystyle så är det enligt dig tvärsäkert att det inte är en ny sexuell handling som måste samtyckas? Den är enligt dig redan samtyckt?
Ja har jag sagt. Lagen skiljer inte på om snoppen kommer från vänster eller höger. Så nu kan du fråga samma sak 175 gånger till.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte vad oskuldspresumtion betyder.

Hur tänker du då? Om en tjej har samtyckt till vaginalsex, har hon då samtyckt till både missionärsställningen och bakifrån?

Jodå, den gäller alltid.

Du är otrolig. Är det patologiskt omöjligt för dig att svara på en fråga?

Om det regnar imorron, blir det då blött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in