2026-07-21, 10:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är det här precis vad du säger? Förstår du att många gånger har folk sex utan att egentligen ha någon egen större lust? Förstår du att många har sex, samtyckt, utan att själva vara kåta och sugna just då vid det tillfället?

Kan en kvinna vilja ha sex för att mannen ska få det skönt? Även om hon själv vid det tillfället inte är så upplagd för sex egentligen?

Har du aldrig gjort någonting för en man fastän du själv egentligen inte vill? Kan vara andra saker än sex också. Om inte så är jag djupt ledsen för din och din omgivnings skull.
Kan en man ha sex med en kvinna för hennes skull utan att vilja ha sex själv?
Citera
2026-07-21, 10:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Här ett svar på om det är vanligt att kvinnor är passiva vid sex?

För egen del behöver jag inte googla för jag har egen erfarenhet av att det verkar vara vanligt att tjejer/kvinnor är tämligen passiva i stora delar av sexet.

Du förvissar dig väl om att du har samtycke isf får vi hoppas.
Citera
2026-07-21, 10:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Allt som man är överens om att det ska innehålla. Vet man inte vad man är överens om får man ta reda på det.

OK så du är alltså av den åsikten att man innan sex detaljerat ska sitta och tala igenom allt vad som eventuellt ska ske (högst normala saker) och allra helst egentligen för de inblandades säkerhet fastställa det skriftligt? Och detta måste ju för säkerhets skull göras inför varje gång man ska ha sex.

Måste man också säkerställa hur länge en sexuell handling får pågå? Hur hårt/djupt man får jucka? I vilken ordning det är OK att göra olika handlingar m.m.?

Hur detaljerat ska det vara enligt dig för att det inte ska kunna uppstå någon våldtäktssituation?
Måste det även finnas skriftligt eller inspelat så att det sedan inte uppstår en ord mot ord situation?
Citera
2026-07-21, 10:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kan en man ha sex med en kvinna för hennes skull utan att vilja ha sex själv?
Absolut.
Citera
2026-07-21, 10:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Absolut.
Men då måste han samtycka till det, eller hur?
Citera
2026-07-21, 10:25
Medlem
Citat:
OK så du är alltså av den åsikten att man innan sex detaljerat ska sitta och tala igenom allt vad som eventuellt ska ske (högst normala saker) och allra helst egentligen för de inblandades säkerhet fastställa det skriftligt? Och detta måste ju för säkerhets skull göras inför varje gång man ska ha sex.

Måste man också säkerställa hur länge en sexuell handling får pågå? Hur hårt/djupt man får jucka? I vilken ordning det är OK att göra olika handlingar m.m.?

Hur detaljerat ska det vara enligt dig för att det inte ska kunna uppstå någon våldtäktssituation?
Måste det även finnas skriftligt eller inspelat så att det sedan inte uppstår en ord mot ord situation?
Men snälla. HUR tänker du när du gör saker som du inte vet om ni är överens om. Och VARFÖR gör du saker som du inte vet om ni är överens om?

Funkar du i ett fikarum på en arbetsplats?
Citera
2026-07-21, 10:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du förvissar dig väl om att du har samtycke isf får vi hoppas.

Jag har känt mig förvissad om att deras passivitet inte berott på att de inte ville. I vissa fall har jag vetat från början att det var något som krävdes för dem för att de skulle kunna uppnå orgasm.

Jag har också förväntat mig att motparten ska säga till mig eller fysiskt visa att det just då i det momentet är något som inte känts helt bra och det har hänt ett antal gånger och då har jag naturligtvis avbrutit och gått vidare lite mjukare o försiktigare eller hur jag nu ska uttrycka mig för att du inte med flit ska missförstå situationen.
Om de inte visat eller sagt något om att just där och då kändes det inte riktigt bra, kanske gjorde ont av någon anledning, så anser i alla fall inte jag att jag borde ha dömts till våldtäkt om jag fortsatt handlingen vi var uppe i eftersom själva sexet var samtyckt från båda parter och att jag faktiskt inte kan vara en tankeläsare i alla situationer.
Citera
2026-07-21, 10:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag har känt mig förvissad om att deras passivitet inte berott på att de inte ville. I vissa fall har jag vetat från början att det var något som krävdes för dem för att de skulle kunna uppnå orgasm.

Jag har också förväntat mig att motparten ska säga till mig eller fysiskt visa att det just då i det momentet är något som inte känts helt bra och det har hänt ett antal gånger och då har jag naturligtvis avbrutit och gått vidare lite mjukare o försiktigare eller hur jag nu ska uttrycka mig för att du inte med flit ska missförstå situationen.
Om de inte visat eller sagt något om att just där och då kändes det inte riktigt bra, kanske gjorde ont av någon anledning, så anser i alla fall inte jag att jag borde ha dömts till våldtäkt om jag fortsatt handlingen vi var uppe i eftersom själva sexet var samtyckt från båda parter och att jag faktiskt inte kan vara en tankeläsare i alla situationer.
Om sexet var samtyckt från bägge parter så har du väl inget att oroa dig över.

Jag brukar inte missförstå med flit.
Citera
2026-07-21, 10:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men snälla. HUR tänker du när du gör saker som du inte vet om ni är överens om. Och VARFÖR gör du saker som du inte vet om ni är överens om?

Funkar du i ett fikarum på en arbetsplats?

Men snälla Pipsi tänk själv på vad du skrev för några inlägg sedan.....go with the flow....vad mmenar du med det?

Jag har haft massor med sexuella situationer där jag inte har frågat om varje vidare steg i sexet, där jag bytt positioner utan att fråga, där jag gått ifrån att smeka till att slicka utan att fråga och utan att vi innan har muntligt eller skriftligt uttryck att det är OK m.m. Jag har hittills inte blivit anmäld.
Är det konstigt? Är det onormalt beteende? Anser inte du att om nu tjejen inte ville bli slickad så borde hon ju säga ifrån eller fysiskt avvisa mig när jag börjar slicka henne?
Är det orimligt för mig att tro att hon är med på det om hon inte säger ifrån eller fysiskt avvisar mitt slickande?
Citera
2026-07-21, 10:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om sexet var samtyckt från bägge parter så har du väl inget att oroa dig över.

Jag brukar inte missförstå med flit.

Men inser du att om sexet är samtyckt från början så riskerar en kille att bli anmäld och dömd för våldtäkt enbart på grund av att en tjej varit passiv i en del av sexet även fast han med goda grunder säger sig ha upplevt att allt varit samtyckt?
Citera
2026-07-21, 10:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men då måste han samtycka till det, eller hur?

Vad menar du med det? Måste han säga att vi ska ha sex det är OK fastän jag egentligen inte vill?
Jag har väl inte i något inlägg sagt att sex inte ska vara samtyckt. Däremot är jag av åsikten att samtycke rimligt kan uppfattas ges på flera olika sätt.
Citera
2026-07-21, 10:40
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Men inser du att om sexet är samtyckt från början så riskerar en kille att bli anmäld och dömd för våldtäkt enbart på grund av att en tjej varit passiv i en del av sexet även fast han med goda grunder säger sig ha upplevt att allt varit samtyckt?

Man undrar var du raggar om du enbart hittar passiva partners.

Är sexpartnern passiv så får man naturligtvis oftare försäkra sig om att partnern verkligen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in