2026-07-21, 17:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Båda har ansvar. Varför har killen/mannen inget ansvar enligt dig?

Visa mig var jag har skrivit det? Jag opponerar mig mot allt jävla skit som kastas över oss som säger att även en tjej har ansvar.
Citera
2026-07-21, 17:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Likgiltighetsuppsåt är lika illa.

Tycker du verkligen det? Vet du hur långt det där med likgiltighetsuppsåter går? Alltså autentiskt fall.
Citera
2026-07-21, 17:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Likgiltighetsuppsåt är lika illa.

Jag måste bara kolla igen om du verkligen skrev så och det gör du faktiskt. Du anser alltså att det är lika illa om en man drar in en kvinna i busken i en park och våldtar henne som ifall "våldtäkten" består i att en kvinna legat "passiv" en stund under ett samlag och mannen enligt domen åtminstone borde ha förstått att det fanns en risk att kvinnan inte deltog frivilligt då hon var passiv under den stunden och därför döms till oaktsam våldtäkt?
Citera
2026-07-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej det enda ni skrivit är att det är en känsla av ångest som gör det till våldtäkt och det är horribelt om det skulle vara så.
Det är brutna samtycken i båda fallen men ni resonerar att i ena fallet har det ej väckt ångest och då är det inte våldtäkt. Det är det brutna samtycket som gör det till våldtäkt om det nu är våldtäkt, inte någons känsla. Det hoppas jag verkligen att du håller med om och att så måste det vara.

Du ställer ju samma fråga massor med gånger vilket du insinuerar är autistiskt. Så välkommen i klubben. Ser dock inget fel i att ha autism men du ser väl ner på de personerna. Hemska människa.

Vad händer i kön. Vad säger hon att han gör? Vad tänker du att det bör ge för signaler till henne? Vad tänker du att hon då tror anledningen till att gå in på toaletten är?

Ingen av oss har varit där, vi vet inte allt hur samspelet mellan dem varit. Vi vet inte allt som sagts och gjort. Det gör de nog inte själva.

Vi skrev mycket mer än så till dig.

Det är för att du knappt svarar på mina frågor. Hemska människa.

Gällande våldtäkten på 17 åringen tex. Hur visste 30 åringen att hon ville? Han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att de skulle kunna prata mer ostört. Hur visste han att hon inte bara ville prata och inte få hans penis intryckt i munnen?

Citat:
Visa mig var jag har skrivit det? Jag opponerar mig mot allt jävla skit som kastas över oss som säger att även en tjej har ansvar.

Så du tycker att killen har lika stort ansvar som tjejen att se till att kondomen sitter på innan penetration?

Ja samma här fast omvänt. Förstår inte varför tjejer/kvinnor ska ta mer ansvar för kommunikationen, både den icke verbala och den verbala, än killar och män.
Citera
2026-07-21, 17:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vi skrev mycket mer än så till dig.

Det är för att du knappt svarar på mina frågor. Hemska människa.

Gällande våldtäkten på 17 åringen tex. Hur visste 30 åringen att hon ville? Han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att de skulle kunna prata mer ostört. Hur visste han att hon inte bara ville prata och inte få hans penis intryckt i munnen?

Så du tycker att killen har lika stort ansvar som tjejen att se till att kondomen sitter på innan penetration?

Ja samma här fast omvänt. Förstår inte varför tjejer/kvinnor ska ta mer ansvar för kommunikationen, både den icke verbala och den verbala, än killar och män.

Nej ni har inte skrivit något annat än att det ena scenariot ger ångest medans det andra inte gör det enligt er.

Vad hände i kön utanför toaletten? Varför väljer man att prata inne på en toalett med kö utanför istället för att gå ut utanför stället?
Citera
2026-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Så om någon säger att den inte vill ha analsex så ska den andra personen dra slutsatsen att det inte blir tal om vaginalsex heller?

Ibland är jag inte säker om du är en riktig människa eller nånting annat.

Vad har det med någonting alls att göra?
Citera
2026-07-21, 17:54
Medlem
Citat:
Detta är inte ett hypotetiskt fall. Det är ett fall som har hänt på riktigt i Sverige för inte så länge sedan.

Länka gärna FUP så kan jag bilda mig en informerad uppfattning.
Citera
2026-07-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ordet måste inte just vara nej. Om personen på ett någorlunda tydligt sätt säger att den inte vill, "jag vill inte" är också ett sådant exempel.

Du svarade dock aldrig på mina tidigare frågor. Hur ofta behöver en kvinna göra motrörelser? Och hur ofta behövet man försäkra sig om att hon vill ifall hon inte uttrycker deltagande?

Om någon inte är aktivt deltagande bör man nog fundera på hur frivilligt deltagandet är.
Citera
2026-07-21, 18:02
Medlem
Citat:
Det hade ju varit mycket smartare och logiskt att gå ut och prata. De hade ju suttit och pratat 20-30 minuter innan. Varför kunde de inte fortsätta prata där? När han tar henne på musen i kön, är det då hon förstår att det inte bara ska pratas inne på toaletten eller tror hon fortfarande att de bara ska prata?

Ja, fast logik och normalt betende varkar ju inte vars GM, och vissa andras starka sida.

Det är antagligt att hon inser där och då att hon kommer bli våldtagen. Därav försöken att få hjälp av sina vänner samt att hon filmar för att ha bevis.

Det är inte heller långsökt att anta att hon upplever det hela ytterst obehagligt och hotfullt då GM med all önskvärd tydlighet visar att han ger blanka fan i vad BO vill.
Citera
2026-07-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är naturligtvis fel. Men det är inte vad samtyckeslagen handlar om.

Och vad handlar samtyckeslagen om menar du?
Citera
2026-07-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Samtyckeslagen handlar inte om uppsåt.
Nu fattar jag varför du är för lagstiftningen. Du vet inte hur den funkar.

Lagstiftningen innebär att du kan dömas trots att du inte har uppsåt. Bra om du läser lagen tråden handlar om.

Likgiltighetsuppsåt.
Citera
2026-07-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Man kan ta en shot för varje om-scenario.

Uppenbar risk att man däckar av alkoholförtäringen relativt tidigt under kvällen.

Även om jag är en man så är det nog säkrast att även jag under inga omständigheter är sexuellt intresserad av den gode Jocke över huvud taget. Och får hoppas att det är tydligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in