Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-29, 23:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Fast problemet är ju att han vet inte om han fått samtycke till det för hur kan man egentligen vara 100% säker på det och du vet att med chips funkar det ju på ett sätt så det borde vara samma med sex och om rätten inte fattar det har de inte legat med tillräckligt många kvinnor och försvarsadvokaten försökte få Guzman att vara tyst.

Ja shit ja, och det tog ju rätt lång tid för dem att bli våta hmmmmmmmmm..... Jo de var ju visserligen väldigt på ända fram tills de började njuta av oralsexet men tänk om de ringer och anmäler för våldtäkt sen hmmmmm oj, så klurigt. Ingen har visserligen gjort det, det är nästan så man kan tro att de hade helt frivilligt sex hmmm men blir det inte lite våldtäkt ändå.....hmmmmmm
Och chipsen ja, han hällde inte ens upp hela påsen på en gång utan snålade som fan. Det är fan det värsta alltså
Citera
2025-09-29, 23:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du frågade vad som var bevis under av dig givna förutsättningar och jag svarade. Att den tilltalade erkänner sakomständighetrna men förnekar brott samt ett sms med en ursäkt dagen efter var mitt förslag.

Och sakomständigheterna i de fall vi diskuterar är att den tilltalade uppfattat sig haft samtycke.
Citera
2025-09-29, 23:23
Medlem
Om nu kvinnor är så fruktansvärt patetiska att de inte ens kan få ur sig ett enkelt "nej" och vi därför måste ha en samtyckeslag, är det då verkligen rimligt att kvinnor samtidigt ska anses myndiga, och ha självbestämmande och rösträtt?
Citera
2025-09-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du vet vad jag tycker och jag tycker det är anmärkningsvärt att ni tycker annorlunda och vill ha en lag som öppnar upp för scenariot att du skulle kunna få fängelse i flera år och hundratusentals kronor i skadestånd för det. (Jag är dock övertygad om att jag skulle ligga risigare till eftersom jag är man).
Ja om du står i rätten och försvarar dig med att i likhet med att det inte är snatteri att äta chips ur skålen som ställs fram på soffbordet så är det inte heller våldtäkt att ha sex med den som sitter bredvid i soffan om det inte framgår annat så är du i farozonen.
Citera
2025-09-29, 23:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du vet vad jag tycker och jag tycker det är anmärkningsvärt att ni tycker annorlunda och vill ha en lag som öppnar upp för scenariot att du skulle kunna få fängelse i flera år och hundratusentals kronor i skadestånd för det. (Jag är dock övertygad om att jag skulle ligga risigare till eftersom jag är man).

Vem fick flera års fängelse och flera hundratusentals kronor i skadestånd? "Sebastian" i "Sebastian och Elsa" fallet? Hans straff och skadestånd blev rejält sänkta.
Citera
2025-09-29, 23:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket inlägg?

Inlägg 3025. Dags för dig att lämna vinet för ikväll och jag ska ge mig för nu.
Citera
2025-09-29, 23:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja om du står i rätten och försvarar dig med att i likhet med att det inte är snatteri att äta chips ur skålen som ställs fram på soffbordet så är det inte heller våldtäkt att ha sex med den som sitter bredvid i soffan om det inte framgår annat så är du i farozonen.

Vet inte vad du svamlar om men du har uppenbarligen inte förstått andemeningen med chipsskålsexemplet.
Citera
2025-09-29, 23:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om nu kvinnor är så fruktansvärt patetiska att de inte ens kan få ur sig ett enkelt "nej" och vi därför måste ha en samtyckeslag, är det då verkligen rimligt att kvinnor samtidigt ska anses myndiga, och ha självbestämmande och rösträtt?

Om nu män är så fruktansvärt störda, hatiska, bittra, korkade och tröga att de inte förstår samtycke och tycker att brottsoffer får skylla sig själva ska vi då inte ta ifrån män minst rösträtten och förbjuda dem att jobba med yrken som innebär kontakt med andra människor?

Frågar åt en vän.
Citera
2025-09-29, 23:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inlägg 3025. Dags för dig att lämna vinet för ikväll och jag ska ge mig för nu.

Enligt BRÅ dömdes 26 män för oaktsam våldtäkt år 2023. Jag skulle gärna vilja se BRÅ rapporten som du baserar din siffra (120 stycken) på.

Ja dags att dricka upp teet nu och göra nåt vettigare än att sitta och läsa ditt hittepå.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-29 kl. 23:44.
Citera
2025-09-29, 23:35
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja eftersom jag var full och bara minns att jag gick hem till dig för att ge dig på käften så kan jag varken erkänna eller dementera så jag får ta de där böterna och samhällstjänsten. Ett blåmärke på armen blir väl ringa misshandel.
Okej men du har du erkänt det ?
De allra flesta som döms för våldtäkt förnekar ju brott.
Har aldrig hört argumentationen " eftersom jag var full och gick hem till henne för att våldta henne så kan jag varken erkänna eller dementera"

Du förlöjligar dig själv hahaha lägg ner nu du har förlorat argumentationen.
Citera
2025-09-29, 23:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ytterligare ett inlägg som får mig att tro att ditt sällskap även ikväll är ett par flaskor Marinella.

Om Marinella är Söderte så har du helt rätt. Du verkar nästan vara lite synsk. Du ska kanske ta jobb som sånt där medium som hjälper folk att hitta deras nycklar och ger spöket efter tant Anna frid?
Citera
2025-09-29, 23:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karina58
Okej men du har du erkänt det ?
De allra flesta som döms för våldtäkt förnekar ju brott.
Har aldrig hört argumentationen " eftersom jag var full och gick hem till henne för att våldta henne så kan jag varken erkänna eller dementera"

Du förlöjligar dig själv hahaha lägg ner nu du har förlorat argumentationen.

Jaha shit, plockade du poäng på mig nu?

Jag har ingen jävla aning eftersom du jämför ett misshandelsfall.......med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in