2026-07-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ja, han låtsas att han är vinbonde och tänker säkert kränga osålda flaskor men det förstår alla att mumsmums inte tänkt ut så bra. Längan ligger enligt uppgift utanför en sovstad. Vi talar inte om Österlen som plommonet ville dra paralleller till, vi talar om en liten, liten, åkerlapp långt ute i ingenstans mellan några byar. Plommonet kanske menade att priset för den lilla skånelängan var som att det låg på ett toppläge på Österlen. Nu, där det verkligen ligger utanför en sovstad är läget väldigt ocharmigt säger de som kört förbi.

Sovstad? Staffanstorp är ju i själva verket en av Skånes absolut mest populära kommuner att flytta till.
Citera
2026-07-10, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Sovstad? Staffanstorp är ju i själva verket en av Skånes absolut mest populära kommuner att flytta till.
Jag har aldrig varit i Staffanstorp. Men det är bara 14,9 km och 15 minuters bilväg till Malmö. Förstår att barnfamiljer som aldrig har råd att köpa hus i Malmö tycker att Staffanstorp är ett bra alternativ att bo och låta barnen växa upp där. Säkert väldigt barnvänligt Och nära till skog och natur. Och föräldrarna har kort pendling till sina jobb. Och slipper slita ut sig på långa vägar vintertid. Det finns inte ens belysning på vägar ute på landet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-10 kl. 02:06.
Citera
2026-07-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har aldrig varit i Staffanstorp. Men det är bara 14,9 km och 15 minuters bilväg till Malmö. Förstår att barnfamiljer som aldrig har råd att köpa hus i Malmö tycker att Staffanstorp är ett bra alternativ att bo och låta barnen växa upp där. Säkert väldigt barnvänligt Och nära till skog och natur. Och föräldrarna har kort pendling till sina jobb. Och slipper slita ut sig på långa vägar vintertid. Det finns inte ens belysning på vägar ute på landet.

Ja, vad jag har förstått så är det både närheten till Malmö och Lund som är eftertraktat men vad jag läste så verkar det vara många barnfamiljer som flyttar dit då det verkar vara säkrare att kunna släppa ut barnen där i förhållande till Malmö exempelvis.
Citera
2026-07-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, vad jag har förstått så är det både närheten till Malmö och Lund som är eftertraktat men vad jag läste så verkar det vara många barnfamiljer som flyttar dit då det verkar vara säkrare att kunna släppa ut barnen där i förhållande till Malmö exempelvis.
Ja, det var det jag menade med barnvänligt. Nog för att Malmö har mycket parker men det är en storstad med mkt tung trafik. Trots att hamnen och stranden ligger rätt så nära, så när känner man ingen frisk havsluft.
Så nog inte så barnvänlig stad.
Med aggressiva måsar som snor ens glass! Måsar finns det massor av. De gillar att föda upp sina små i storstan.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-10 kl. 03:11.
Citera
2026-07-10, 02:49
Medlem
Citat:
Ja, det var det jag menade med barnvänligt. Nog för att Malmö har mycket parker men det är en storstad med mkt tung trafik. Jag gillar att åka dit på sommaren o ströga i centrum. Trots att hamnen och stranden ligger rätt så nära, så när känner man ingen frisk havsluft.
Så nog inte så barnvänlig stad.
Med aggressiva måsar som snor ens glass! Måsar finns det massor av.

Ja nu förstår man varför MZ valde just denna idyll till sig och sina fina söner. Jag tror det mesta han gör är med eftertänksamhet och det verkar ju vara ett bra koncept.
Citera
2026-07-10, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag tror du har missförstått något här: Denna tråden handlar om Måns Z, inte om dig.

Det kan ju i och för sig förklara dina nonsensinlägg, som ihärdigt duckar sanningar om MZ.
Du försöker konstant dribbla bort för dig obehagliga fakta genom att babbla om dina familjeangelägenheter, dina upplevelser av diverse kändisar och annat.

Men nu handlar den här tråden om Måns Z.
Så mitt svar till dig är - givetvis - DIG vill jag ingenting. Denna tråden handlar inte om vad jag vill dig, den handlar om "Allt skvaller om Måns Zelmerlöw". En snubbe som fått sin skvallertråd på flashback att leva genom sina osympatiska beteenden.

Fetade 1/ Var i mitt inlägg har jag skrivit om mig? Var snäll och feta det!
Fetade 2/ Jag har väl rätt att fråga dig vad DU VILL MIG? Alla andra ställer frågor om MZ men inte DU.
Om det är någon som skriver obegripligt nonsens så är det väl du.

Ingen är intresserade av dina fåniga iakttagelser av skribenter hit o dit eller vad du recenserar utan att feta i inlägget vad du vill fråga om eller om du invänder eller om du kritiserar något.

Om du vill fråga mig om något så FETA
raden eller stycket i mitt inlägg precis som alla andra innan du börjar svamla.
Så att jag har en chans att förstå vad du far efter.
Vi andra diskuterar saker som rör MZ men inte du. Nästa gång rapporterar jag dig!!!
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-10 kl. 03:18.
Citera
2026-07-10, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Staffanstorp är en sovstad, där invånarna i stor utsträckning arbetar i Lund och Malmö. (Det är därför det är bilköer ut från Lund på eftermiddagarna.) Är man nöjessugen åker man dit, inte åt andra hållet ut på en åker. Kyrkheddinge har 320 invånare enligt Wikipedia, hur mycket nöjesliv kan det bli med det underlaget?

Fastigheten där Måns bor (och, som vi minns, hans far äger) är för liten för att rymma något besöksmål. Om han nu väljer att odla vin där finns ingen plats för parkering, och om han anlägger parkering försvinner möjligheten att odla, som skulle vara det som drar folk. Där finns inte "många byggnader" utan tre längor, varav minst en är hans bostad.

Det är ju härligt att du är så entusiastisk för vilka affärsmöjligheter Måns har i sin nya tillvaro som singel på landet, bosatt på en fastighet om cirka 5000 kvadratmeter som han inte själv äger. Men försök vara lite realistisk, om inte för oss så för Måns skull. Om han läser här och tror på det du skriver riskerar han att bli besviken. Det gäller inte minst när han inser att grannarna inte är intresserade av att arrendera ut mark för att han ska kunna odla kryddor, utan de föredrar att låta "Sveriges bästa åkermark", som den brukar kallas, användas till högavkastande grödor i egen regi.
Där finns väl gott om hagar och inte bara bördig åkermark. Hagar som inte används eller endast används till jakt får man inga EU bidrag för. Då får man ju dra in inkomster på annat sätt genom att arrendera ut mark i hagen tex.

Om MZ vill hålla på med gårdsförsäljning så finns det väl en väg i anslutning till gården där det går att stanna till med bil?
Han kan säkert hitta en plätt ute vid vägen där han kan ställa upp en gammal hästkärra med produkter. Det kan alla andra på landet i alla fall. "Bättre brödlös än rådlös."

Ett boningshus, ett stall för framställning av vin, plus en byggnad som kanske funkar som Kafé?
Kaffe, smörgåsar, varma pajer och provsmakning av vin tex?

Det är bilköer hela vägen långt ut mot Österlen. Det är trafikstockning hela vägen tex vid Kiviks marknad. Och varje helg när alla stadsbor ska ut till sitt lantställe. Plus alla som bor på landet och pendlar långa vägar varje dag mellan sitt boende o jobbet. Alla bor inte i Staffanstorp vet du.
Och mycket turister. Min erfarenhet.

EDIT: Världen är full av tappade sugar. Man måste brinna för något för att lyckas.
Och det kan ta tid att bli etablerad. Men är man envis så brukar det löna sig till sist.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-10 kl. 04:28.
Citera
2026-07-10, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Har MånsPetter blivit en okänd person? Ja, det verkar så. Dock inte för dig då du ger han uppmärksamhet alla dagar i veckan.
Släpkärran som kostade 6000:- kom i alla fall till användning. Har du besökt kaffevagnen ännu då det borde vara klimax att möta sin största idol?. Tänk vad mycket nyttig information som skulle lyfta tråden om du ger dig iväg till släpkärran.
Ingen vet vem personen var. Utom personen som var i sällskap eller polisen.
Så Vipan, antingen var du personen som var i sällskap eller så är du en polis som pratar bredvid mun.
Men jag tror inte du är polis. För då hade du haft mer att prata bredvid mun om.

Är du säker på att det var en släpkärra. I tråden har det påståtts både kaffevagn och korvvagn samt släpkärra. Och beloppet har varierat från 6,7,8 och 9 tusen? Hur som helst är det bara polisen som vet den uppgiften. Och ingen fup finns. Eftersom polisen avskrev misstankarna.

Så var kommer dina uppgifter ifrån? Eller ska man inte tro ett ord från dig? Du tycks skita i din trovärdighet.
Tror du verkligen att MZ skulle köra enda upp till Sthlm för att köpa en sketen släpkärra.
Du förstår väl att polisen kollat blocketuppgiften.

Du vet mycket väl att jag inte är ett fan av MZs musik. Att jag är här pga att jag tycker att MZ blivit illa behandlad av medier o framförallt sociala medier. Kort sagt väldigt orättvist behandlad.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-10 kl. 04:59.
Citera
2026-07-10, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vilket år köpte den förra ägaren den?
Hur stor var gården från början?
Vilka förbättringar gjordes däremellan?
Fanns det vinstockar vid första köpet?
Hur mycket har MånsPetter lagt ner på renoveringar efter köpet? Utöver köpesumman?

Citat:
Var tror du själv?
Miljoninvestering på annans fastighet? Hur många sådana tror du han har tillgång till?
Eller vore dum nog att investera i, utan vissa försäkringar?
Skärp dig, någon jävla gång.

Var det 2,6 miljoner? Då är vi uppe i 13 miljoner. För en hobby-vingård som producerar ett mycket illasmakande vin.
Citera
2026-07-10, 06:46
Medlem
Citat:
Ingen vet vem personen var. Utom personen som var i sällskap eller polisen.
Så Vipan, antingen var du personen som var i sällskap eller så är du en polis som pratar bredvid mun.
Men jag tror inte du är polis. För då hade du haft mer att prata bredvid mun om.

Är du säker på att det var en släpkärra. I tråden har det påståtts både kaffevagn och korvvagn samt släpkärra. Och beloppet har varierat från 6,7,8 och 9 tusen? Hur som helst är det bara polisen som vet den uppgiften. Och ingen fup finns. Eftersom polisen avskrev misstankarna.

Så var kommer dina uppgifter ifrån? Eller ska man inte tro ett ord från dig? Du tycks skita i din trovärdighet.
Tror du verkligen att MZ skulle köra enda upp till Sthlm för att köpa en sketen släpkärra.
Du förstår väl att polisen kollat blocketuppgiften.

Du vet mycket väl att jag inte är ett fan av MZs musik. Att jag är här pga att jag tycker att MZ blivit illa behandlad av medier o framförallt sociala medier. Kort sagt väldigt orättvist behandlad.
Varifrån kommer uppgiften om att polisen avskrivit misstankarna? Det är väl information som bara kan komma från polisen eller den misstänkte? Så var kommer dina uppgifter ifrån?
Citera
2026-07-10, 09:33
Medlem
Lite förvånande att ingen här har uppmärksammat att MZ har en ny tjej än? Dom går på lägenhetsvisningar i Stockholm tillsammans och jag hade inte blivit förvånad om hon är på smällen vilken dag som helst.

Vad jag vet har även C en ny kille sedan länge, men det kanske fler visste.
Citera
2026-07-10, 11:29
Medlem
Citat:
"Här föreligger det omfattande renoveringsbehov".
Men inga vinstockar, förstås 🙄

Det verkar det ju ha gjort även på den fastighet Måns är bosatt, med tanke på hur det har renoverats sedan hans far köpte den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in