2025-08-23, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du klarar verkligen inte av att läsa innantill.
Vad hojtade Mod till om alldeles nyss???

EDIT: Jag kommer inte att svara på dina kommentarer hädanefter.
Skönt. Det var det jag hoppades.
Citera
2025-08-23, 19:40
Avstängd
Citat:
Jag har framtalat henne också. Att hon verkar vara en god och ansvarstagande förälder.
Att hon är omtyckt för att vara en snäll och omtänksam person.

Det jag varit väldigt kritisk mot är hennes offentliga förtal av X-maken.
Och strategin att skada maken så mycket som möjligt genom förtal, utspel och handlingar för att ge
X-maken negativ publicitet. Det tycker jag var väldigt onödigt och utstuderat.

Vi är alla överens om att MZ har drogberoende som han måste gå i behandling för.
Men att förgöra honom helt för det, tycker jag är oproportionerligt och orättvist.
Du slår med ena handen och smeker med den andra....fy fan vilket sliddersladder.....
Citera
2025-08-23, 20:05
Avstängd
Citat:
Du klarar verkligen inte av att läsa innantill.
Vad hojtade Mod till om alldeles nyss???

EDIT: Jag kommer inte att svara på dina kommentarer hädanefter.
Jag skriver om MånsPetter medan du håller långa föredrag om druvor och vin. Du hade dialog med en likasinnad hela natten om patetisk skolpolitik. Innan dess var det alla dina resor du gjort runt jorden.
Senast redigerad av Vipan 2025-08-23 kl. 20:11.
Citera
2025-08-23, 20:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag har pratat om MZ sällsynta vinrankor på gården som man använder till att framställa mousserande vin och champagne av.
Jag är ingen vinexpert alls. Men har några vinprovare i umgänget som är.
Så inte "mitt" vin.

Men AI vet så klart (gamla druvstockar av Chardonnay druvor som MZ har många av på sin gård.
Som egentligen inte ska kunna odlas här i vårt klimat.)

Chardonnay är en grön vindruvsort känd som "drottningen av gröna druvor" och är en av världens mest odlade och älskade druvor. Ursprungligen från Bourgogne, Frankrike, trivs druvan i olika klimat och uttrycker olika smaker beroende på växtplatsen (terroir). AI-översikt.

Det säger du.

I en artikel jag hittade var det vidal och solaris, och ingen chardonnay alls. Gamla stockar betyder att solarisplantorna är 20 år gamla.

Kan det vara så att du såg en artikel där han pratade om sitt vinmärke, där det finns en chardonnay?

Här är en artikel där det står att han ska plantera mer solaris, och muscaris och souvignier gris.

https://goda-nyheter.se/nytt-vin-ny-...-ar-mycket-nu/

Man kan inte säga att dessa druvor är ovanliga för att vara i Sverige. Solaris är den som odlas mest.
Citera
2025-08-23, 20:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Och det är tvärtom. Det är väldigt grönt och vackert.

Fler än en vet säkert var hon bor. Min gissning är att det är i Cobham, där hon växte upp och där visst morsan bor fortfarande. En enkel gatubild visar att det inte direkt är en kulvert under Slough.
Citera
2025-08-23, 20:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
...
Ciara är förstås ett oförvitligt offer?
Utan några fel och brister.
Och om hon har psykisk ohälsa så beror det på att hon frivilligt hängt med en usling i 9 år?

Det finns ingen som hävdar något sådant. Exempelvis verkar hon ju ha en del brister vad gäller att välja män.

Hur som helst blir det dumt att sitta och förstora upp saker om henne, i något sorts fåfängt försök att skapa jämvikt med MZs brister.
Citera
2025-08-23, 21:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det finns ingen som hävdar något sådant. Exempelvis verkar hon ju ha en del brister vad gäller att välja män.

Hur som helst blir det dumt att sitta och förstora upp saker om henne, i något sorts fåfängt försök att skapa jämvikt med MZs brister.
Många kvinnor som blir lurade av den typen av män. Otroligt manipulerande och "underbara" i början. Sen kommer det rätta jaget och då har hon redan snärjt in sig och kanske fått barn dessutom. Som I detta fall. Förhoppningsvis har hon lärt sig nånting och inte går på samma nit igen.
Senast redigerad av Vipan 2025-08-23 kl. 21:18.
Citera
2025-08-23, 21:16
Medlem
Det är svårt att veta vad du egentligen vill säga när du framför två helt motsatta åsikter i dina inlägg. Du skriver att du avskyr alkohol, men förstår inte varför folk dricker om de inte vill bli fulla. Du skriver att MånsPetter är både ansvarsfull och ansvarslös. Du skriver att Ciara är snäll och omtänksam samtidigt som hon ältar och grälar i flera dagar.

Det finns ingen rak linje alls i dina inlägg, du slingrar dig som en orm.

Citat:
Du kan verkligen inte skriva något vettigt, utan att hitta på, förvränga eller ljuga rakt av.
Jag har verkligen inte framställt mig som någon expert på någon drog.
Tvärtom att jag skyr allt vad droger heter. Även den lagliga drogen alkohol.
Utom vid mycket speciella tillfällen i samband med delikata måltider där det förhöjer smaken på måltiden.

Däremot vet jag hur beroende fungerar. Främst genom erfarenhet av beroendesjuka personer.
Och därför har jag också alltid varit emot droger samt vanemässigt bruk av alkohol.
Jag lär av er här i tråden som tycks veta allt om svampar, cannabis, kokain, uppers och downers osv.

Citat:
Jag har ALDRIG påstått att hon skulle ha ett problematiskt förhållande till alkohol.
Eftersom jag inte vet hur hon konsumerar vin.
Men inget märkbart.
För det kan väl en människa vara på lyran ibland.
Varför skulle folk dricka alkoholhaltiga drycker alls annars?
Då kan man ju lika gärna dricka jos.
Om man inte vill bli på lyran.

Citera
2025-08-23, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad förvånande att det finns skit om Ciara som har nått just dig. Det kanske beror på parabolerna som du har på huvudet?

Jävligt konstigt för det finns ingenting alls om man googlar henne som styrker det.
Att ta SSRI efter tungt missfall är ansvarsfullt mot sig själv och sin familj, likaså Sköldskörtelmedicin som är livsviktigt att ta.
Bokstavskombinationen hallucinerar lika mycket som Biancas stalker.
Citera
2025-08-23, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Många kvinnor som blir lurade av den typen av män. Otroligt manipulerande och "underbara" i början. Sen kommer det rätta jaget och då har hon redan snärjt in sig och kanske fått barn dessutom. Som I detta fall. Förhoppningsvis har hon lärt sig nånting och inte går på samma nit igen.

Hon får lyssna på sin magkänsla och inte ge en enträgen man som inte tar ett nej en chans igen.
Hon var ju inte attraherad av honom utan det växte fram under Måns lovebombningsperiod.
Men hennes ex verkar ju tvärtom som världens bästa kille så hoppas hon hittar rätt eller stannar singel…
Citera
2025-08-23, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fler än en vet säkert var hon bor. Min gissning är att det är i Cobham, där hon växte upp och där visst morsan bor fortfarande. En enkel gatubild visar att det inte direkt är en kulvert under Slough.

Herregud vad ni vet saker, jag har inte brytt mig om att kolla upp nåt.

Men nej, de bor fint, barnen har det väldigt bra relativt sett i England, mycket fin uppväxt.
Citera
2025-08-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Jävligt konstigt för det finns ingenting alls om man googlar henne som styrker det.
Att ta SSRI efter tungt missfall är ansvarsfullt mot sig själv och sin familj, likaså Sköldskörtelmedicin som är livsviktigt att ta.
Bokstavskombinationen hallucinerar lika mycket som Biancas stalker.

Missfall kan ha med mannen att göra. Hur länge finns tex kokain kvar i spermier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in