2026-07-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Låt höra, vilken verksamhet utökas? Var görs "miljoninvesteringar"?
Var tror du själv?
Miljoninvestering på annans fastighet? Hur många sådana tror du han har tillgång till?
Eller vore dum nog att investera i, utan vissa försäkringar?
Skärp dig, någon jävla gång.
Citera
2026-07-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har MZ ett eget kaffemärke som heter MZ? Med ett eget kafferosteri?
Finns det att köpa? Jag älskar gott kaffe. Min enda last numer.

Ja vad jag vet så har han det. Men osäker var man kan köpa det. Kanske bara hos honom i Båstad.
Citera
2026-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Den är inte hans utan hans fars (och knappt ens en vingård, utan en åkerplätt där det enligt uppgift ska finnas lite vinstockar, samt ett par normalstora byggnader).
Nej du. Det finns många vinstockar där sedan planteringen i fjol. Du får åka dit med din kikare.
Det var ett lån pappan gick in med. Jag vet inte men jag tror att försäljningar av fastigheter är för att återbetala lånet. De skulle ju sålt fastigheten i UK och betalat MZ far vill jag minnas iallafall. (?)
Citera
2026-07-03, 23:50
Medlem
Citat:
De är akademiker och har levt sitt liv i en universitetsstad i ett borgligt villaområde "Professorsstan".
De har inte bott i ett hippikollektiv på 70-talet och har nog aldrig bott i ett förortsområde.
Pä somrarna har de bott i välmående Båstad. Så hur skulle de veta vad kokain är?
Det började spridas först på 90-talet tror jag.

Ingen av dem är född i Lund, och till Professorsstaden flyttade de 1992. Deras adresser på andra ställen i Lund under delar av sjuttiotalet varken bekräftar eller dementerar att de bodde i hippiekollektiv. Minst en adress för en av dem är i vad jag definitivt skulle kalla förort. Hur vore det att kontrollera så lätt undersökta uppgifter innan du uttalar dig?
Citera
2026-07-03, 23:51
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Den är inte hans utan hans fars (och knappt ens en vingård, utan en åkerplätt där det enligt uppgift ska finnas lite vinstockar, samt ett par normalstora byggnader).

Ja, det där med "vingård" är ju som alla vet ett stort skämt som vi avhandlat tidigare. Det är en liten avstyckad länga som månspetters pappa betalade alldeles för mycket för. Den var väl värd max 5 mille när den köptes för det dubbla. Säljarna var nog jäkligt glada. In med lite vinrankor och sedan kallades den lilla längan ute på den platta åkern i Staffanstorp för "vingård". Men så länge ingen sett den kan ju även denna myt odlas.
Citera
2026-07-03, 23:54
Medlem
Citat:
Nej du. Det finns många vinstockar där sedan planteringen i fjol. Du får åka dit med din kikare.
Det var ett lån pappan gick in med. Jag vet inte men jag tror att försäljningar av fastigheter är för att återbetala lånet. De skulle ju sålt fastigheten i UK och betalat MZ far vill jag minnas iallafall. (?)

Enligt Lantmäteriets tjänst Vem äger fastigheten ägs den av hans far. Jag vet inte om han lånar ut pengar till sig själv eller hur det fungerar rent praktiskt.

Uppskattningsvis från karta omfattar fastigheten 5000 kvadratmeter. Hur stor vinodling kan det bli om det ska finnas plats för lite nöjesgrävning också?
Citera
2026-07-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ingen av dem är född i Lund, och till Professorsstaden flyttade de 1992. Deras adresser på andra ställen i Lund under delar av sjuttiotalet varken bekräftar eller dementerar att de bodde i hippiekollektiv. Minst en adress för en av dem är i vad jag definitivt skulle kalla förort. Hur vore det att kontrollera så lätt undersökta uppgifter innan du uttalar dig?
Jag antog. Pga av bekanta akademiker i Proffersorsstan. Så mina förutfattade meningar som bara poppade upp i hastigheten. Sorry.
Citera
2026-07-03, 23:59
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Var tror du själv?
Miljoninvestering på annans fastighet? Hur många sådana tror du han har tillgång till?
Eller vore dum nog att investera i, utan vissa försäkringar?
Skärp dig, någon jävla gång.

Ja, vi fattar, MånsPetter fixar till den lilla längan på åkern utanför Staffanstorp och så fortsätter han lägga in pengar i cafébolaget. En del av "miljoninvesteringen" har ju varit att plöja in ytterligare 700.000 för att cafébolaget inte ska hamna på ekonomiskt obestånd och behöva läggas ner eller försättas i konkurs. Aktiekapitalet var ju förbrukat ggr 3. Men som sagt, all sysselsättning är bättre än ett svårt missbruk.
Citera
2026-07-03, 23:59
Medlem
Citat:
Enligt Lantmäteriets tjänst Vem äger fastigheten ägs den av hans far. Jag vet inte om han lånar ut pengar till sig själv eller hur det fungerar rent praktiskt.

Uppskattningsvis från karta omfattar fastigheten 5000 kvadratmeter. Hur stor vinodling kan det bli om det ska finnas plats för lite nöjesgrävning också?
Nej jag vet inte heller hur det fungerar rent praktiskt.
Men som jag minns det gick MZ far in med pengar så familjen kunde flytta till gården.
Sedan var det meningen att de skulle få loss kapital från försäljning av fastgheten i UK.
Någon annan vet säkert bättre än jag, alla turer.
Citera
2026-07-04, 00:02
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

5000 kvadrat tomt🤣 vingård🤣 jag har inga fler kommentarer för nu ska jag ut i nöjesnatten
Citera
2026-07-04, 00:04
Medlem
Citat:

Det är ju exakt därför det står ”förbättringsutgifter på ANNANS fastighet” i det officiella bokslutet. Om det nu gäller Vingården alternativt Vinbaren i Båstad.

Tanken är väl dock att MZ kommer att ta över den själv. Men än så länge får ni glädjen ett tag till att säga att det inte är hans.
Citera
2026-07-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
5000 kvadrat tomt🤣 vingård🤣 jag har inga fler kommentarer för nu ska jag ut i nöjesnatten
Drick nu inte för mycket på nattklubben så att du får för dig att det vore en god idé att testa kokain som MZ.
När alla andra tar det så.....
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-04 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in