2026-07-07, 12:20
Medlem
Förutom tjockisar och kvinnor längst ut på vänsterkanten: kvinnor som dricker varje helg och använder ordet “lillördag” på allvar.

“Öh, det är ju helg / lillördag. Klart man ska dricka.”

Okej. Hej då.

Jag har inget emot cannabis eller andra lättare grejer, men personer som regelbundet söker sig till flaskan ger mig dåliga vibbar. Alkohol har en tendens att göra folk större än de är. Den plockar bort spärrar som oftast borde få sitta kvar.

Cigarettrökare går också bort.
Senast redigerad av Chillgren 2026-07-07 kl. 12:31.
Citera
2026-07-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

- Rasist, misogyn

Så muslimer går helt bort för dig?
Citera
2026-07-07, 12:31
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Mina absoluta baskrav på dudes:

- Utan diagnos.
- Manlig (!) på ett icke spelat eller respektlöst vis.
- Vältränad + absolut inte tjock.
- Sexuellt påslagen.
- God hygien.
- Förankrad - d.v.s. inte ytlig eller egodriven.
- Solida värderingar.
- Hög öppenhet personlighetsmässigt.
- Har jobb + körkort.
- Har bearbetat/förstått ev. issues från uppväxten.
- Omtänksam och varm.
- Inga beroenden.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-07-07 kl. 12:44.
Citera
2026-07-07, 12:35
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ja, tänk att all vaken tid så ska det scrollas och ta bilder på allt, allt, allt. Och hela tiden hjälpa till och ta bilder.

Dejtade en tjej som var ”influenser” och poddare. Hela dagarna går åt att tänka över vad som ser bäst ut för flödet.

Vi ska äta lunch på XXXX för jag har hört att dom har så sjukt snygg uppläggning av sushi.

Ja jo men jag har hört att det smakade skit!

Jag har en spons och vi ska ta en drink på XXX och du måste ha byxor och skjorta! Det är 30 grader mitt på dagen och jag vill ha badbyxor och tunnt linne!
Citera
2026-07-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142

Dålig hygien

Hur många kvinnor har du träffat som har detta? Jag tror fan aldrig att jag träffat nån. Möjligen nån containerpunkare men då är det alltid mer en grej de kör för att hävda sig och när man väl hamnar i bingen med dem så är de precis lika fräscha som alla andra.
Citera
2026-07-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Förutom tjockisar och kvinnor längst ut på vänsterkanten: kvinnor som dricker varje helg och använder ordet “lillördag” på allvar.

“Öh, det är ju helg / lillördag. Klart man ska dricka.”

Okej. Hej då.

Jag har inget emot cannabis eller andra lättare grejer, men personer som regelbundet söker sig till flaskan ger mig dåliga vibbar. Alkohol har en tendens att göra folk större än de är. Den plockar bort spärrar som oftast borde få sitta kvar.

Cigarettrökare går också bort.
Psykoser och psykomotorisk problematik är ju dock vanligare vid cannabisbruk än alkoholbruk. Men mängden och den individuella toleransen är ju viktigast.
Citera
2026-07-07, 12:41
Medlem
1. Tjockisar
2. Arrogans/Bossighet
3. Psykisk ohälsa

Värt att nämnas att nummer 3 inte är en dealbreaker så länge det är en kortvarig romans.
Citera
2026-07-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Är hon i dålig fysisk form kan man ju träna ihop och se över kosten...

Man måste dock ställa frågan varför hon inte redan har löst detta. Någon som en gång tillåtit sig bli tjock kommer alltid att falla dit igen, om och om igen. Cyniskt men så är min erfarenhet. Det handlar om impulskontroll och jag vill inte vara med någon som saknar det och är man tjock är det bara toppen av ett isberg vad gäller det.
Citera
2026-07-07, 12:46
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dejtade en tjej som var ”influenser” och poddare. Hela dagarna går åt att tänka över vad som ser bäst ut för flödet.

Vi ska äta lunch på XXXX för jag har hört att dom har så sjukt snygg uppläggning av sushi.

Jag har en spons och vi ska ta en drink på XXX och du måste ha byxor och skjorta! Det är 30 grader mitt på dagen och jag vill ha badbyxor och tunnt linne!

Men gud. Förstår dig.
Skulle dö om en kille jag dejtade höll på med sociala medier på det viset.
Citera
2026-07-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
En person som röstar vänster och klankar ner på nationalister tycker jag är en väldigt bra kandidat.

Även om hon lagar god mat och ger världens bästa bj? Förlåt men sånt resonemang luktar bara autist/incel. En redig man klarar av hennes gnäll. Alla fruntimmer gnäller f.ö på något
Citera
2026-07-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Ja det låter rubbat allt det där men det går också att se det som att det är hennes jobb. Vem fan följer med sin partner på jobbet i andra fall? Å andra så ser väl en "influencer" inte det som att det är ett jobb...
Jag skulle kunna vara med en sån om hon hade förmågan att stänga av det när hon träffade mig. Men det är det nog ingen sån som kan.
Citera
2026-07-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Även om hon lagar god mat och ger världens bästa bj? Förlåt men sånt resonemang luktar bara autist/incel. En redig man klarar av hennes gnäll. Alla fruntimmer gnäller f.ö på något

Du är nåt på spåren. God mat brukar göra att jag stänger av andra intryck och har hon kuken i munnen kan hon ändå inte prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in