2026-07-06, 21:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
När jag var ung så var de en tjej som fortsatte festa varje helg med sina tjejpolare. Den relationen bröt jag av då hon prioriterade fest med singelpolare. Hon jagade mig länge efter det och ville bli tillsammans igen, men jag kände att det tåget redan gått eftersom hon inte förstod alvaret i ett förhållande.

Kan man inte fatta sånt direkt så har man det inte i sig och det kommer appliceras på massvis med saker längst vägen..

Men jag har gjort samma sak själv, så svårt att säga att jag är mycket bättre

Nu känner jag inte till hela situationen, men att undanhålla en ung person att gå ut och festa medan den är ung bara för att man är i ett förhållande, det låter som en red flag.
Citera
2026-07-06, 21:23
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Kvinnor som haft så mycket sex att de börjar tycka att andra saker är mer exklusiva inom ett par. Typ att vara värdar på en nyårsfest eller ha barn ihop.

Nu blev jag nyfiken, vad menar du här egentligen? Vad har sex med att vara värdar för en fest att göra?
Citera
2026-07-06, 21:34
Medlem
Om man förväntas lägga massa pengar på partnern, inkl. gemensamma saker som massa resor, utflykter, bilköp, dyra krogbesök m.m. Har man pengar så visst, men inte jättekul att spendera alla sina pengar på saker man egentligen inte vill bara för att partnern vill.
Citera
2026-07-06, 21:50
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Om man förväntas lägga massa pengar på partnern, inkl. gemensamma saker som massa resor, utflykter, bilköp, dyra krogbesök m.m. Har man pengar så visst, men inte jättekul att spendera alla sina pengar på saker man egentligen inte vill bara för att partnern vill.
Där jag kommer ifrån brukar vi kalla det att en kvinna är "dyr i drift". Ungefär som att ha en 69:ans Camaro, inte särskilt vettigt eller rationellt, men är det kärlek så...
Citera
2026-07-06, 21:53
Medlem
ReiseReises avatar
Mina största dealbreakers hos en potentiell partner:
*Röker
*Har tidigare barn
*Massa tatueringar, framförallt äckliga tribals på armarna.
*Piercing i näsan
*Vänsteraktivist
*Snusar
*Tjock
*Bruna ögon
*Platt röv
*Avskyr analsex
*Har massa killkompisar
*Vägrar barn
*Hela tiden på mobilen
*Gillar drama
*Skulder & dålig ekonomi
*Alltid massa smink
*Självupptagen / Narcissist
*Helt ointresserad av världen
*Vägrar acceptera mina intressen/hobbyn
Citera
2026-07-06, 22:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nu känner jag inte till hela situationen, men att undanhålla en ung person att gå ut och festa medan den är ung bara för att man är i ett förhållande, det låter som en red flag.

Att gå ut varje fredag lördag istället för att umgås med sin partner är en redflag
Citera
2026-07-06, 22:15
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har känt flera par genom åren som röstat väldigt olika. Det spelar mindre roll. Om det är en dealbreaker var en möjlig partner står politiskt så är politiken viktigare än kärleken.

Det är nog svårt att bygga kärlekskänslor gentemot någon med sadistiska tendenser av att inskränk en okänd individs frihet utifrån dennes moraliska övertygelse.

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2026-07-06 kl. 22:17. Anledning: Förtydligande.
Citera
2026-07-06, 22:22
Medlem
Foliekavajs avatar
Är hon feminist är det pass.
Citera
2026-07-06, 22:27
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Så om din partner hamnar i ett missbruk, drabbas av psykisk ohälsa, går upp i vikt eller börjar snusa så gör du slut?
Det är nog klokt att inte påbörja en relation med någon som har ett aktivt missbruk, psykisk ohälsa eller som man finner fysiskt oattraktiv.
Citera
2026-07-06, 22:31
Medlem
blobben!!!s avatar
Självömkan, deflektion, elitism. Helt omöjliga karaktärsdrag att jobba med. Hela världen är emot henne, men ingenting är hennes fel, för egentligen är hon ju lite bättre än alla andra.

Verkar vara den kvinnliga versionen av "incel" som aldrig kan få ett förhållande att fungera.
Citera
2026-07-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Låg sexlust
Ofta grinig och allmänt negativ
Kan inte laga mat
Slarvig och stökig
Fetma
Dålig hygien
Har inga egna intressen