Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Sorry Sophia, här illustrerar du precis vad som hänt mellan könen.
Poängen med ett par är att man skall uppge en del av sig själv för något större. Du illustrerar någon som vill ha kakan och äta den.
Du är långt ifrån ensam om din ståndpunkt.
Jag bryr mig inte om att värdera din ståndpunkt (men gör ändå genom att bara uppmärksamma).
Du skulle se det själv om din partner tex gjorde samma sak med sina killkompisar men du är för narcissistisk för att se bjälken i ditt eget öga.
Jag skulle tycka
precis samma sak om det vore vice versa att min partner ville gå ut och festa medan han är ung. Jag skulle inte vilja undanhålla honom det och ta ifrån honom ungdomsåren. Men, jag är också någon som i ett förhållande värderar mycket högt saker som att "uppge en del av sig själv för något större".
Man vill väl inte leva i en relation med ett dåligt samvete, så jag tycker att i ett förhållande ska man diskutera och komma fram till en lösning där ingens ungdomsår tas ifrån en, inget dåligt går ut över den andras enskilda liv etc. Men att man trots det
ändå uppoffrar saker för sin partner och är denne lojal över allt annat.
Men du verkar inte vara en person som vill hitta sådana lösningar i ett förhållande. Du vill troligen sabotera för den andra, i ett tragiskt hopp om att klänga dig fast och hoppas på att personen på ett destruktivt sätt
tvingas att stanna kvar hos dig.