2026-07-07, 10:38
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
(Snusare)
Kvinnor som snusar är så jävla osexigt. Speciellt om det är vita smurfblöjor med godissmak. Ta för fan en riktig General portion istället (och fortsätt vara singel )
Citera
2026-07-07, 10:44
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Exemplet som Sophia svarade på innehöll inte barn.
Du kan självklart inte sticka iväg och festa när som helst då du har barn, då får du planera ihop nått med en partner ex.
Men att kräva av en ny relation att den inte ska få festa med sina vänner...är ju respektlöst idioti.
Ingen har den rätten att bestämma vad andra vuxna människor ska få göra, utom då just barn.

Minsta antydning till den typen av Jag-äger-dig-du-ska-göra-det jag-vill etc....bör få veranda en att fly fältet.
Ingen har pratat om att tala om för andra vad de skall göra.

Du skriver det ena dumma inlägget efter det andra.

Poängen med en relation är att du skall vilja knulla med partnern inte andra. Poängen med en relation är att du skall vilja vara tillsammans med denne. Frivilligt din djävla idiot. Men tydligen var du narcissist också (vilket jag misstänkt sedan länge/därav "vilken överraskning")

Däremot verkar du tro att man kan både ha kakan och äta den. Precis det som gått fel i vårt samhälle.
Citera
2026-07-07, 10:54
Medlem
santos_devilles avatar
om hennes stora idol är en influenser eller är en influenser. Fy fan!
Citera
2026-07-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ingen har pratat om att tala om för andra vad de skall göra.

Du skriver det ena dumma inlägget efter det andra.

Poängen med en relation är att du skall vilja knulla med partnern inte andra. Poängen med en relation är att du skall vilja vara tillsammans med denne. Frivilligt din djävla idiot. Men tydligen var du narcissist också (vilket jag misstänkt sedan länge/därav "vilken överraskning")

Däremot verkar du tro att man kan både ha kakan och äta den. Precis det som gått fel i vårt samhälle.

Skriva dumheter verkar ju du stå för...med tanke på detta inlägg inte minst.

Tror de allra flesta människor skulle vilja knulla med flera än sin partner. Ingår liksom i att vara en sexuell varelse, så kan omöjligt vara själva poängen....utan poängen är snarast att man kan tänka sig avstå knulla andra för en partner, om den gör detsamma.
Men, du har också relationer där man inte kräver detta av varandra, s.k öppna relationer och de är ju precis lika mycket relationer som andra.

Vidare...det funkar inte vara tillsammans med någon 100% hela tiden och aldrig träffa andra människor.
Alla människor har behov, både av egentid och social interaktion med andra människor.
vet att en del, speciellt omogna män som inbillar sig att kvinnor är deras trofeer och ägodelar kräver av kvinnor att de ska isolera sig och endast finnas till för man och barn, men som sagt....som jag redan förklarat det är respektlös idioti.
Och har man den typen av tankar/ känslor över en annan människa så bör man söka hjälp.

Ingen behöver avstå att festa med sina vänner bara för att de ingår i en kärleksrelation.
Inte män och... lille patetiske idiot...inte heller kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-07 kl. 11:20.
Citera
2026-07-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
När personen inte ser människan i en utan bara dejtar en för ens egenskaper, yttre och tillgångar på ett eller flera sätt. Den är jobbig.

Precis!
Citera
2026-07-07, 11:56
Medlem
smokingdogs avatar
Många som listar väldigt relevanta deal breakers men en som jag inte sett är kosthållning.

Jag undviker att dejta personer med annan kosthållning än vad jag har. Idag finns det personer med olika kosthållning, såsom veganer, vegetarianer och allätare.

Kosthållning påverkar vardagen mer än många andra preferenser, särskilt om relationen leder till samboskap eller familjeliv.
Citera
2026-07-07, 12:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
En person som röstar vänster och klankar ner på nationalister tycker jag är en väldigt bra kandidat.
Ja, vänsterfolk går givetvis bort direkt. Hjärntvättade och trögtänkta som de är.
Citera
2026-07-07, 12:09
Medlem
Ja, tänk att all vaken tid så ska det scrollas och ta bilder på allt, allt, allt. Och hela tiden hjälpa till och ta bilder.
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
om hennes stora idol är en influenser eller är en influenser. Fy fan!
Citera
2026-07-07, 12:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Intressant inblick i yngres (?) resonemang.

Jag är från Danderyd och 60+. ALLT UTOM PERFEKT är en dealbreaker. Utbildad, vänlig, rolig, bra klädd, inga hangups, bra vänner, mycket pengar, inget missbruk, skötsamma barn. Allt annat går bort när jag dejtar och jag kan lika bra bo singel. För jag definieras inte av min partner, jag har ett värde i sig, och jag är bara med en partner som är den trevligaste jag någonsin träffat.

Hon måste inte rösta på mitt parti, måste inte gilla min hårdrock, måste inte gilla bil även om jag gör det. Så små saker spelar ingen roll.
Citera
2026-07-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Klarar inte av att sköta sin ekonomi oavsett lön.

Hur kunde jag glömma det till min lista i topic!! 100%!
Citera
2026-07-07, 12:11
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Jag har slutat med nikotin och jag tror jag skulle falla tillbaka på det om jag blir tillsammans med en nikotinist. Vilket väldigt många är så urvalet blir därmed väldigt få.

När jag använde nikotin så hade jag inga problem med snusande tjejer. Jag har hånglat med någon kvinna där både hon och jag hade snus under läppen under hånglet.

Någon som missbrukar alkohol och andra droger går bort. Jag skulle dock kunna vara tillsammans med någon som är fd missbrukare som är helt klar med missbruket.

Psykisk ohälsa - Det är svårt. Absolut skulle jag kunna vara tillsammans med någon som har Psykiatrisk diagnos dock ej svår psykisk ohälsa som är obehandlad och det beror väldigt mycket på personen.
Citera
2026-07-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Intressant inblick i yngres (?) resonemang.

Jag är från Danderyd och 60+. ALLT UTOM PERFEKT är en dealbreaker. Utbildad, vänlig, rolig, bra klädd, inga hangups, bra vänner, mycket pengar, inget missbruk, skötsamma barn. Allt annat går bort när jag dejtar och jag kan lika bra bo singel. För jag definieras inte av min partner, jag har ett värde i sig, och jag är bara med en partner som är den trevligaste jag någonsin träffat.

Hon måste inte rösta på mitt parti, måste inte gilla min hårdrock, måste inte gilla bil även om jag gör det. Så små saker spelar ingen roll.

Fast, nu valde jag medvetet att lägga tråden i detta forum och inte i Relationer-forumet vilket hade varit mer självklart. Alla här är inte en 60-årig snobb med ett halvt liv erfarenheter av kvinnor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in