2026-06-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Vad är grejen redan 1985 skrev man ut p piller till högstadieelever utan att föräldrarna behövde veta. Det är en sak. När jag var en tonåring före 80 talet om en man tvingade sig på en kvinna var det våldtäkt det har aldrig ändrats.

Nu snackar vi om en kvinna gillar en man och väljer sova hos honom eller ta med han hem. Dom vill aha sex han drar av kondomen med vilje detta är överkurs i idioti.

Helt ärligt hade jag varit 18 år i dag hade jag velat ha skrift på allt som händer i sängkammaren. Som jag har skrivit tidigare jag har legat med minst 50 olika kvinnor.

Jag tycker synd om våra svenska killar.

De får väl runka i duschen som mitt ex och likt honom surt kommentera att det är mitt fel att han gör det.

Undvika allt vad ett rakt svar är och sen komma med den klassiska "jag är ledsen om du missförstått mig det var inte min mening."

Sen ville han att man skulle teckna livförsäkring när förhållandet gick utför. As if liksom. Typ, nu har jag gått runt och maskat i 17 år så om du lämnar tänker jag fan ta livet av dig så jag har råd med det där huset jag nu kan se mig i stjärnorna efter om jag inte skaffar mig ett jobb. Haha! män. Inget ansvar, inget konsekventtänk ö. h. t. Bara: jag luras och svinar runt och hoppas att ingen reagerar.

Nu ska jag titta på cops och se korkade manssvin smaka grus när de försöker smita från sina svinerier.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 22:28.
Citera
2026-06-30, 21:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du anser dig ha tolkningsföreträde över kvinnans känslor? Det har du inte.
För det är ju faktiskt enbart hon som kan avgöra om hennes reaktion är överdriven eller inte.

Som hon skriver, så upplever hon att han inte har respekterat hennes gränser. Däri ligger nog det värsta traumat för henne. Därtill behövde hon ta dagen efter piller, vilket inte är helt säkert. Och kanske därmed bli tvingad att göra abort. Eller vara gravid och föda ett barn vars pappa inte har respekterat hennes gränser....

Kondom och avbrutet samlag är ungefär lika säkra p-metoder vad gäller graviditet. Som du ser i källan jag har skickat dig.

Han hade inte samtycke att komma i henne utan kondom, han gjorde det ändå = våldtäkt.

---------

Tänk dig själv:

Om män blev gravida och kvinnor kunde göra män gravida. Tänk nu följande scenario:

Du ligger med en kvinna några gånger. Ni kör avbrutet samlag. Du vill helst ha kondom, för du har inget hormonellt skydd. Vid ett tillfälle vill du verkligen ha kondom.
Du och kvinnan ligger med varandra vid det tillfället. Rätt vad det är känner du hur din penis blir invaderad av 150 miljoner ägg......... Mot din vilja.

Du får total panik! Du vet att risken är betydligt högre att du kan bli gravid om varken kondom eller avbrutet samlag har varit involverat... Kvinnan har inte respekterat dina gränser. Du är så jädra förödmjukad, arg, ledsen, känner dig kränkt. Mår skit. Dessutom finns risken för graviditet... Oönskad sådan. Där du riskerar att bli tvungen att antingen göra abort eller vara gravid och föda, med alla risker det innebär för din kropp, liv och hälsa. Dessutom ett minst 18 års långt ansvar för ett barn, vars mamma inte respekterade dina gränser.

Och hon försöker ursäkta sitt handlande med att komma i dig, mot din vilja, med att hon "var så kåt".

Dessutom lägger hon sig i kring att hon inte tycker att du behöver ta dagen efter piller.

Hur hade du känt då? Ärligt talat nu.

Du undviker att svara mig på detta, nedan - varför?

Citat:
Om kvinnan då har en, eller flera könssjukdomar och ljuger om att hon inte har detta - killen använder ändock kondom under hela samlaget och helt korrekt, för att vara på den "säkra" sidan - mannen smittas ändå av HIV och/eller Kondylom, skall då kvinnan dömas för våldtäkt? Hon har ju invaderat mannen med miljontals, biologiska partiklar (virus) och ljugit om att hon inte har några könssjukdomar...
Citera
2026-06-30, 22:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ingen av oss har läst domen, men utifrån det som skrivits om fallet så kan man i varje fall konstatera att mannen har dömts till tre års fängelse för våldtäkt trots att sexet har skett med samtycke. Jag är fullt medveten om att tvång inte måste vara en del i våldtäkt. Det jag opponerar mig mot är att sex med samtycke kan omvandlas till nåt annat när ett visst rekvisit inte är uppfyllt. Man kan väl tänka sig att det inträffade skulle kunna medföra straffansvar, men i så fall borde det handla om en annan brottsrubricering. Och det är ändå som så att inget (utifrån det vi vet) tyder på att hon inte hade kunnat säga nej eller avbryta sexet.

Ett problem med att krångla till samtycket till mer än själva själva sexhandlingen och lägga till olika rekvisit är ju att man i så fall kan tänka sig att kvinnor som blir på smällen kan dömas för våldtäkt i efterhand om de sagt till killen att de gått på p-piller.

Även detta är så klart förkastligt MEN handlar det verkligen om våldtäkt?

Jag måste säga att det skulle förvåna mig väldigt mycket om en läsning av domen skulle leda till att det framstår som självklart att samtycke förelåg. Typ att hon tittat på/tagit i hans oskyddade organ och sen själv fört in det i vagina. Däremot är jag som sagt öppen för att jag kan komma fram till slutsatsen för egen del att situationen var sån att det inte var orimligt för honom att anta att hon ändrade sig under processen. Många av oss - definitivt jag - har väl upplevt att ett gemensamt beslut att "bara ligga och gosa lite med kalsonger/trosor på eftersom vi inte har något skydd" steg för steg förvandlas till ett fullgånget samlag.

Sen har jag också läst några domar rörande "oaktsam våldtäkt" där bilden som gavs på Flashback var att det var ett totalt rättsövergrepp och hur skulle någon man våga följa med en tjej och knulla mer. Den verkliga bilden var att det faktiskt handlade om en jävligt okänslig och självupptagen kille som hade gått alldeles för långt i sin önskan att knulla och gjort sig mer eller mindre döv för signaler från tjejen eller brist på dem. En del saker som att försöka ha samlag med en tjej som verkar sova kan jag inte ens föreställa mig hur jag skulle fått för mig att göra under mina mest pilska ungdomsår. Vad i helvete får man ens ut av att ligga med nån som inte är med på noterna?
Citera
2026-06-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Det känns som att det sitter en gummigrej på en penis.
Så det känns som en dildo menar du?
Citera
2026-06-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Så det känns som en dildo menar du?
Jag menar att det känns som att det sitter ett gummiöverdrag på snoppen.
Dildos känns förmodligen olika beroende på material och form.
Citera
2026-06-30, 22:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag är med på vad du skriver här och jag skulle inte säga att du juridiskt saknar poänger. Jag är väldigt angelägen att få läsa den här domen för att verkligen kunna bilda mig en uppfattning om jag tycker den är rimlig eller inte. Det är omöjligt att säga förrän man har alla fakta. Exempelvis skulle dessa två hypotetiska sakförhållanden få mig att komma till rakt motsatt uppfattning:

a) Kvinnan är inte medveten om att mannen inte har kondom (de kanske körde på under täcket), har fått ett tydligt "ok" från honom att han har det och han kommer mer eller mindre medvetet i henne - Här skulle jag inte tveka om att det är en våldtäkt i lagens mening, bortsett från att jag är emot vidgandet av våldtäktsbegreppet (som är följden av politiskt dravel) och anser att typ sexuellt utnyttjande, ev grovt, är en mer rimlig rubricering.

b) Kvinnan är medveten eller har anledning att misstänka att mannen inte trätt på en kondom,men väljer ändå att inte säga något när han penetrerar henne. Utlösningen sker mer eller mindre av en olyckshändelse (Även om 44-åriga män med aktivt sexliv normalt bör ha lärt sig att kontrollera sin uttömning). Här föreligger ingen våldtäkt i lagens mening och inte sexuellt utnyttjande heller. Utan det är en lite "shady" situation där mannen för all del är mer skyldig till det inträffade, men kvinnan tillräckligt "medskyldig" för att det inte ska bli någon påföljd för honom

Tyvärr tycker jag du förstör en del av din trovärdighet genom diverse ilskna och användade av begrepp som "cuck" (något som mycket lätt för mig att stoppa folk i facket "misogyn idiot"), även om du gjorde det som ett citat. Jag ser definitivt problem med samtyckeslagen, den verkar t ex inte ta hänsyn till svårigheter att tolka andra människors mer subtila signaler. Men att påstå att det är att kastrera män att säga att om någon gått med på att ha penetrerande sex givet kondom så har de på något vis ändå implicit samtyckt/accepterat att mannen kan tänkas köra utan kådis och spruta inne i henne för att sån är mannens natur... Nej.

Lagstiftningen kring våldtäkt har ändrats kraftigt på senare år och har inspirerats kraftigt av feministiska idéer som länge sågs som extrema. Kvinnorna dominerar på juristutbildningen och kommer att dominera kraftigt inom domarkåren om några år.

Jag använde förvisso ordet ”cuck” rätt mycket i provocerande syfte, men det ligger mycket i det. Om du missar aspekten att lagstiftningen är tänkt att vara normerande och tämja den fula manliga sexualiteten tror jag du missat en viktig aspekt.

Är det ordval och rädsla att framstå i dina egna sammanhang och andras ögon som misogyn som stör dig eller är problemet att du inte alls instämmer i analysen att rättsväsendet och samhället blivit feminiserat och ofta utgår från en kvinnligt perspektiv? Lever du kanske kvar i föreställningen och myten om de elaka gamla gubbarna till jurister som vägrade ge kvinnor rättvisa för att de hade fel färg på underkläderna?

Du verkar i alla fall inte se det problematiska i att öht kriminalisera mannens utlösning som det avgörande för om en våldtäkt har skett när det som förut borde vara om sexet öht var frivilligt från bådas sida? Det kan bland annat leda till att en ung man som kommer i en kvinna döms som oaktsam och då ses som våldtäktsman för att rätten ser det som att han struntat i att hantera kondomen rätt för att han misslyckas med att belägga att det rörde sig om försvarliga misstag.

Min inställning är att enbart det att en man sprutar i en kvinna aldrig i sig skall kunna ses som våldtäkt t ex på grund av vad det kan leda till i den vägen och att oavsett vad som tidigare sagts har båda parter i ett samlag skyldighet att när det väl äger rum tillse att det går till som man vill och samtycker till. Ett samtyckande samlag skall aldrig kunna ses som icke samtyckande på grund av förbehåll.

Det går som du själv varit inne på åt båda håll att alla har rätt att ändra sig när det väl kommer till kritan och det sägs av all erfarenhet att människor verkligen ofta ångrar sig i stunden och har sex ändå. För att kanske ångra sig igen och själv undra vad sjutton man sysslar med i morgondagens bleka krankhet. Men då kommer man på att man faktiskt hade ett krav på kondom och vips har man löst det problemet genom att det ju faktiskt var helt och hållet den andres fel och ansvar.
Citera
2026-06-30, 22:50
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Ja har den andra gjort klart att det är något denne inte vill så kan det mycket väl vara frågan om ett brott - det är ju något som får bedömas utifrån situationen/vad som hänt.

Grejen med försats är att det absolut inte är något som en man kan kontrollera. Det är alltså lite sekret som kommer ut om man är tillräckligt erigerad. Du kan själv läsa på om detta (precum). Kan vara bra för dig som jag antar är kvinna att veta om ifall du ligger eller suger av någon man.
//norther1
Citera
2026-06-30, 22:56
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Toalettborste-AI har länkat till dras textmeddelande-konversation. Han hade inte samtycke att komma i henne (utan kondom), men gjorde det ändå = våldtäkt.

Hans ursäkt är att han var "så kåt".
Han gjorde det inte avsiktligen, med andra ord?
Så en oavsiktlig våldtäkt?

Only in Sweden..
Citera
2026-06-30, 23:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Hon ville verkligen ha kondom.

Normalt sett vid en våldtäkt så har inte BO så många alternativ.

Håller du med om att hon hade 4.

1. Inte ha sex med honom.
2. Känna efter.
3. Se efter.
4. Sätta dit kondomen själv.

För mig förefaller det inte som att det var så viktigt i stundens hetta. Men hennes efterklokhet fick henne att agera.

Om jag och du åker bil och vi båda är vuxna människor så är det väl en oskriven regel att du ser själv till att spänna fast dig om du vill åka med.
Citera
2026-06-30, 23:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Grejen med försats är att det absolut inte är något som en man kan kontrollera. Det är alltså lite sekret som kommer ut om man är tillräckligt erigerad. Du kan själv läsa på om detta (precum). Kan vara bra för dig som jag antar är kvinna att veta om ifall du ligger eller suger av någon man.
//norther1
Jag vet vad en försats är. Hur det relevant i det här fallet menar du?
Hon villkorade kondom och har såvitt jag sett inte gett samtycke till någon försats.

Dessutom är väl försatsen minst viktig vid oralsex .. man kan inte bli gravid vid oralsex - du vet det va?
Citera
2026-06-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Normalt sett vid en våldtäkt så har inte BO så många alternativ.

Håller du med om att hon hade 4.

1. Inte ha sex med honom.
2. Känna efter.
3. Se efter.
4. Sätta dit kondomen själv.

För mig förefaller det inte som att det var så viktigt i stundens hetta. Men hennes efterklokhet fick henne att agera.

Om jag och du åker bil och vi båda är vuxna människor så är det väl en oskriven regel att du ser själv till att spänna fast dig om du vill åka med.

Gav mannen henne dessa alternativ? Av chattexten att döma verkar han inte gjort det.
Citera
2026-06-30, 23:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gav mannen henne dessa alternativ? Av chattexten att döma verkar han inte gjort det.

Drabbades hon frozen flight eller vet du om hon är blind, döv, stum och saknar känsel i händerna?

Annars hade hon väl all frihet i världen att följa dessa punkter.

Jag har dock inte läst texten.

Men tvingades hon till sex mao? Då ber jag om att få ändra uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in