2026-06-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Tror du har väldigt rätt. Tycker det känns som att mycket av det hon skriver är riktat till Jakob. Även om han kanske inte läser bloggen, så tror jag att hon mentalt känner ett behov av att bevisa sig och trycka till mot honom.

Ibland när jag läser undrar jag verkligen vad Jakobs (dvs barnens) släktingar som figurerade ganska flitigt i bloggen förut tänker om det hon lägger ut.

Hon är fortfarande vi och vår med Jakob…. Stackars nya snubben om han läser den inledningen på ett inlägg.

” När vi flyttade hit bestod vår trädgård i princip av…”

https://underbaraclaras.se/2026/06/28/en-fridfull-arla-morgonstund/

Men nya kärleken fick förstås bilden på Claras exponerade TUTTE att TRÖSTAS med. 😄🤪
Citera
2026-06-30, 13:23
Medlem
Måste ju vara rätt speciellt att leva med någon som lägger ut delar av ens privatliv offentligt. Även om det är något så ”oskyldigt” som mat och inredning så är det ju ändå bilder från ens privata hem till allmänt beskådande. Och kidsen… Svårt att orka i längden?

” Det var ju inte så här det skulle bli! Jag hade aldrig tänkt skilja mig, för det var något som andra gjorde. Vi var ju sådana som höll ihop. Men i en relation är man två som måste välja samma sak. Och fortsätta att välja det....”

https://underbaraclaras.se/2026/06/29/hangmattan-gungar-tom-i-vinden/

Premium så kan inte läsa mer. Ska sånt här locka till att man vill betala?
Citera
2026-06-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Måste ju vara rätt speciellt att leva med någon som lägger ut delar av ens privatliv offentligt. Även om det är något så ”oskyldigt” som mat och inredning så är det ju ändå bilder från ens privata hem till allmänt beskådande. Och kidsen… Svårt att orka i längden?

” Det var ju inte så här det skulle bli! Jag hade aldrig tänkt skilja mig, för det var något som andra gjorde. Vi var ju sådana som höll ihop. Men i en relation är man två som måste välja samma sak. Och fortsätta att välja det....”

https://underbaraclaras.se/2026/06/29/hangmattan-gungar-tom-i-vinden/

Premium så kan inte läsa mer. Ska sånt här locka till att man vill betala?

Jag har uppfattat Jakob som en väldigt privat person, med stor integritet och stämmer det så måste det varit ganska påfrestande för honom att leva med en influencer som livnär sig på att dela bilder/text från ens hem och familjetillvaro. Han har ju också bytt efternamn efter skilsmässan, kanske för ytterligare anonymitet och för att markera avstånd till det mer kända efternamnet Lidström, som förknippas med Clara. Speciellt då Clara ju behållit hans efternamn efter skilsmässan.
Citera
2026-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Jag har uppfattat Jakob som en väldigt privat person, med stor integritet och stämmer det så måste det varit ganska påfrestande för honom att leva med en influencer som livnär sig på att dela bilder/text från ens hem och familjetillvaro. Han har ju också bytt efternamn efter skilsmässan, kanske för ytterligare anonymitet och för att markera avstånd till det mer kända efternamnet Lidström, som förknippas med Clara. Speciellt då Clara ju behållit hans efternamn efter skilsmässan.

Det var han som tog hennes efternamn när de gifte sig, så han har bytt tillbaka till sitt ursprungliga efternamn.

I övrigt har jag också uppfattat att han varit obekväm i rampljuset och att han ställt upp på bilder och blogg enbart för att hon tjänat pengar på det och då mer pengar än vad han tjänat.
Citera
2026-06-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Det var han som tog hennes efternamn när de gifte sig, så han har bytt tillbaka till sitt ursprungliga efternamn.

I övrigt har jag också uppfattat att han varit obekväm i rampljuset och att han ställt upp på bilder och blogg enbart för att hon tjänat pengar på det och då mer pengar än vad han tjänat.

Aha, visste inte det med efternamnet. En del som skiljer sig från en känd partner brukar ju rätt ofta behålla det mer ”kända” efternamnet, men förstår att det inte är aktuellt i detta fallet…
Citera
2026-06-30, 16:08
Medlem
Han är på Tinder, matchade med en kompis till mig.
Citera
2026-06-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan

Kom att tänka på Jonna Jintons exmake. Han har också bytt tillbaka till sitt gamla efternamn efter skilsmässan. Och han verkade inte heller trivas lika bra som henne i offentligheten.

Man behöver kanske tänka på sånt med den typen av udda jobb. Att försöka hitta en partner som måhända själv är lite exhibitionistiskt lagd men som samtidigt tål att också stå i en viss skugga och inte vara huvudpersonen. Knepigt.
Citera
2026-06-30, 17:07
Medlem
Citat:

Igår klickade jag på ett gammalt pinnat inlägg och där fanns en text där hon beskriver hur Jakob som liten inte ens ville att hans familj sjöng för honom på födelsedagen, så hans syster fick ställa upp och bli sjungen för istället. För att han verkligen inte gillar att stå i centrum.

Kanske svårt att föreställa sig hur påfrestande det blev för honom personligen med Claras yrke. Där hemmet och vardagen blev det hon tjänade pengar på. Och även hans yrke som bonde när det begav sig.

Känns sorgligt att tänka på att de gått skilda vägar. Jag hoppas verkligen att de kan hitta tillbaka till varandra, även om det är svårt. Ja, man måste vara två som väljer att fortsätta välja varandra. Varje dag. Och man måste välja att se varandra varje dag också.

Hoppas den där tölpen Marcus åker ut tids nog och att Jakob kommer tillbaka! Att Jakob och Clara kan hitta och se varandra igen!
Citera
2026-06-30, 18:16
Medlem
icons avatar
Citat:
Jag tror att anledningen till att Erika slutade som Claras redaktör främst var för att hon skulle skola om sig (till lärare har jag för mig) så hon hann nog helt enkelt inte längre. Och nu har väl Erika fullt upp med sin egen nya karriär så jag gissar att hon inte har tid och möjlighet att styra upp Claras blogg. Men en skicklig redaktör i likhet med Erika skulle verkligen behövas kan jag tycka…
Undrar om hon jobbar som lärare nu. Känns inte direkt lämpad efter hur hon var i deras gemensamma podd förr. Men hon kanske beter sig bättre nu.
Citera
2026-06-30, 18:19
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Hon är fortfarande vi och vår med Jakob…. Stackars nya snubben om han läser den inledningen på ett inlägg.

” När vi flyttade hit bestod vår trädgård i princip av…”

https://underbaraclaras.se/2026/06/28/en-fridfull-arla-morgonstund/

Men nya kärleken fick förstås bilden på Claras exponerade TUTTE att TRÖSTAS med. 😄🤪
Stackars nya karl. Obekvämt att läsa hennes beskrivning av hans och Malin Harjus man Johans nya spirande vänskap. Kändes som att Clara beskrev barn eller husdjur och inte två vuxna män. Efter att ha läst andras hypoteser att hon skriver mycket som pikar till sin förra man så kan det förklara varför hon skulle beskriva hur väl de två männen trivdes med varandra. Okänsligt av Clara.
Citera
2026-06-30, 18:20
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Känns sorgligt att tänka på att de gått skilda vägar. Jag hoppas verkligen att de kan hitta tillbaka till varandra, även om det är svårt. Ja, man måste vara två som väljer att fortsätta välja varandra. Varje dag. Och man måste välja att se varandra varje dag också.

Hoppas den där tölpen Marcus åker ut tids nog och att Jakob kommer tillbaka! Att Jakob och Clara kan hitta och se varandra igen!
Jakob och Clara verkar ha väldigt olika grundpersonligheter, även om de säkert delar många värderingar. Så jag tror det är helt kört.

Kan däremot tänka mlg att Marcus och Clara är mer lika varandra. Han verkar ju dessutom bekväm med att hans barn figurerar på bloggen. Han njuter säkert också av att läsa allt smicker som Clara strösslar i bloggen...

Dock kan jag lova att han inte kommer vara lika pepp på bloggen när de börjar ha krisiga perioder. Vilket kommer hända, oavsett vad Clara än inbillar sig och försöker inbilla sina läsare.
Citera
2026-06-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Stackars nya karl. Obekvämt att läsa hennes beskrivning av hans och Malin Harjus man Johans nya spirande vänskap. Kändes som att Clara beskrev barn eller husdjur och inte två vuxna män. Efter att ha läst andras hypoteser att hon skriver mycket som pikar till sin förra man så kan det förklara varför hon skulle beskriva hur väl de två männen trivdes med varandra. Okänsligt av Clara.

Verkligen. Tror bestämt också att hennes behov av att pika Jakob hela tiden ytterligare bidrar till den låga kvaliteten och spretigheten i bloggen. Känns inte längre som att läsarna är primära målgruppen. Det är Jakob - eller åtminstone hennes KÄNSLA av att pika och skryta om hur perfekt allt plötsligt är.

Exempelvis hennes kalasinlägg. Sådana inlägg var ju verkligen hennes paradgren tidigare! Både i bild och text. Tyckte mycket om att läsa om hennes kalas, bjudningar och matlagskvällar. Men nu blir det platt och onyanserat skryt som inte lämnar någon övertygad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in