2026-06-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Känns som du överreagerar? Lite sideboob är väl inte så farligt, eller är det mer vågade bilder i premiuminlägget?

Clara hade liksom en mer präktig image tidigare. Och nu är hon bröst- och rumpfixerad.
Citera
2026-06-29, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ja, den ville hon publicera..

Sedan kan man reagera över texten: ” När vi flyttade hit bestod vår trädgård i princip av…”.
”Vi” och ”vår”. Hon och exmannen? Är hon och han fortfarande ”vi”? Vad hände med den nya kärleken…

Rätt underlig grej med en snubbe som flyttar in och ”tar över” efter den utflyttade mannen. Som att man skaffat ett nytt husdjur efter att den gamla hunden dött..

Clara har business as usual.
Ingen har kommenterat det blogginlägget, än i varje fall. Till och med de trognaste fansen måste satt i vrångstrupen?
Citera
2026-06-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Ingen har kommenterat det blogginlägget, än i varje fall. Till och med de trognaste fansen måste satt i vrångstrupen?

Det kommenteras sparsamt på de flesta inlägg nu. På gratisinlägget med tipsen är det 13 kommentarer, varav tre från Clara själv. Jag räknar till sju olika personer som kommenterat. Det är svaga siffror på ett inlägg som är gratis och borde engagera lite.
Citera
2026-06-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Känns som du överreagerar? Lite sideboob är väl inte så farligt, eller är det mer vågade bilder i premiuminlägget?

Det jag tror att många reagerar på, inklusive jag själv, är hur hon till och med i ett inlägg om trädgård tar det som ett tillfälle att visa upp för mycket hud/halva bröstet. För vem undrar jag? Som heterosexuell kvinna (dit jag gissar många av hennes läsare hör) är det fullkomligt ointressant att gång på gång exponeras för hennes tuttar och rumpa.

När hon bakar med sonen är skjortan uppknäppt så att bhn syns. I inlägget från 18/6 där hon har linnekläder och är lik sin mamma knäpper hon bara en knapp och visar bh och mage. "Tycker att det är snyggt att knäppa bara en enda knapp och visa lite av bomullsbhn under. Slängigt, avslappnat och härligt". (Jag har en kompis som betalar för premium.)
Mina tonårsbarn skulle dö om jag gick omkring så när de hade vänner på besök. Vem, förutom pojkvännen vill titta på hennes bh och tuttar i tid och otid?
Citera
2026-06-29, 12:10
Medlem
TikTokrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
Det jag tror att många reagerar på, inklusive jag själv, är hur hon till och med i ett inlägg om trädgård tar det som ett tillfälle att visa upp för mycket hud/halva bröstet. För vem undrar jag? Som heterosexuell kvinna (dit jag gissar många av hennes läsare hör) är det fullkomligt ointressant att gång på gång exponeras för hennes tuttar och rumpa.

När hon bakar med sonen är skjortan uppknäppt så att bhn syns. I inlägget från 18/6 där hon har linnekläder och är lik sin mamma knäpper hon bara en knapp och visar bh och mage. "Tycker att det är snyggt att knäppa bara en enda knapp och visa lite av bomullsbhn under. Slängigt, avslappnat och härligt". (Jag har en kompis som betalar för premium.)
Mina tonårsbarn skulle dö om jag gick omkring så när de hade vänner på besök. Vem, förutom pojkvännen vill titta på hennes bh och tuttar i tid och otid?

Du har en poäng - för vem? Man skulle ju kunna hävda att det bara "råkat" bli lite lättklädda bilder. Men då man skriver och förklarar hur få knappar man ska knäppa gör att exponera bhn så känns det inte direkt slumpartat. Och det är ju såklart inte för läsarskaran. Det är väl mestadels medelålders kvinnor. Och det kan ju inte vara för killen, han får väl rimligtvis hur mycket bh och sideboob han vill nu när dom bor ihop.
Om hon inte ha tänkt bredda läsarskaran så tror jag att det är en känga åt Jakob. Jag har förstått att han velat lämna henne en längre tid och även om det kommer smygandes så kan det ta LÅNG tid att komma över ett sådant svek. "Det var ju inte såhär det skulle bli" som hon uttrycker här senast. Väldigt vanligt att man vill visa upp "se vad jag klarar mig fint utan dig och titta nu på mina sideboobs som tillhör en annan man nu".
Läser han inte bloggen själv så känner han däremot fler som gör det
Citera
2026-06-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TikTokrr
Du har en poäng - för vem? Man skulle ju kunna hävda att det bara "råkat" bli lite lättklädda bilder. Men då man skriver och förklarar hur få knappar man ska knäppa gör att exponera bhn så känns det inte direkt slumpartat. Och det är ju såklart inte för läsarskaran. Det är väl mestadels medelålders kvinnor. Och det kan ju inte vara för killen, han får väl rimligtvis hur mycket bh och sideboob han vill nu när dom bor ihop.
Om hon inte ha tänkt bredda läsarskaran så tror jag att det är en känga åt Jakob. Jag har förstått att han velat lämna henne en längre tid och även om det kommer smygandes så kan det ta LÅNG tid att komma över ett sådant svek. "Det var ju inte såhär det skulle bli" som hon uttrycker här senast. Väldigt vanligt att man vill visa upp "se vad jag klarar mig fint utan dig och titta nu på mina sideboobs som tillhör en annan man nu".
Läser han inte bloggen själv så känner han däremot fler som gör det

Tror du har väldigt rätt. Tycker det känns som att mycket av det hon skriver är riktat till Jakob. Även om han kanske inte läser bloggen, så tror jag att hon mentalt känner ett behov av att bevisa sig och trycka till mot honom.

Ibland när jag läser undrar jag verkligen vad Jakobs (dvs barnens) släktingar som figurerade ganska flitigt i bloggen förut tänker om det hon lägger ut.
Citera
2026-06-29, 15:40
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Förut hade hon en redaktör (Erika), det har hon inte nu.

Undrar varför inte hon har det uppdraget nu. Borde ha råd till det men Erika kanske inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77

Apropå barnen är det ofta de som tagit bilder på henne förut. Föredrog de bilderna där hon poserar framför sina barn jämfört mot nu när det snarare är fokus att vara ett sexualiserat objekt.
Citera
2026-06-29, 15:43
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Tror du har väldigt rätt. Tycker det känns som att mycket av det hon skriver är riktat till Jakob. Även om han kanske inte läser bloggen, så tror jag att hon mentalt känner ett behov av att bevisa sig och trycka till mot honom.

Ibland när jag läser undrar jag verkligen vad Jakobs (dvs barnens) släktingar som figurerade ganska flitigt i bloggen förut tänker om det hon lägger ut.
Det har jag också funderat över. Vill de förknippas med hennes blogg framöver om hon tar (myrsteg) åt Skugge-hållet. Trodde hon skulle gå åt samma innehållsriktning som Bäckmo eftersom hon nämndes som exempel på personer som tar betalt för låst innehåll men så har det inte blivit, tvärtom.
Citera
2026-06-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen

Om så är fallet, vilket verkar troligt, så skulle hon behöva lite mental coachning om hur hon ska gå vidare. Det här är det mest ovärdiga sättet där hon enbart sänker sig själv. Jag skäms å hennes vägnar.
Citera
2026-06-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Undrar varför inte hon har det uppdraget nu. Borde ha råd till det men Erika kanske inte vill.

Apropå barnen är det ofta de som tagit bilder på henne förut. Föredrog de bilderna där hon poserar framför sina barn jämfört mot nu när det snarare är fokus att vara ett sexualiserat objekt.

Jag tror att anledningen till att Erika slutade som Claras redaktör främst var för att hon skulle skola om sig (till lärare har jag för mig) så hon hann nog helt enkelt inte längre. Och nu har väl Erika fullt upp med sin egen nya karriär så jag gissar att hon inte har tid och möjlighet att styra upp Claras blogg. Men en skicklig redaktör i likhet med Erika skulle verkligen behövas kan jag tycka…
Citera
2026-06-29, 20:38
Medlem
Någon som har premium som kan ta screenshots från det senaste inlägget? Det med att hon inte aldrig skulle skilja sig och att man måste vara två som vill samma sak...
Citera
2026-06-30, 10:21
Medlem
Clara skrev på Instagram att Malin Wollin tyckte hon skulle sluta klä sig "som ett tivoli" och gå över till en Vasastan-look (jeans, skjorta och loafers). Om det är ett resultat av att Malin läst här så är det ju bra! Men hon kanske bara använt ögonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in