Citat:
Ursprungligen postat av
Lilythepixie
Jag har uppfattat Jakob som en väldigt privat person, med stor integritet och stämmer det så måste det varit ganska påfrestande för honom att leva med en influencer som livnär sig på att dela bilder/text från ens hem och familjetillvaro. Han har ju också bytt efternamn efter skilsmässan, kanske för ytterligare anonymitet och för att markera avstånd till det mer kända efternamnet Lidström, som förknippas med Clara. Speciellt då Clara ju behållit hans efternamn efter skilsmässan.
Igår klickade jag på ett gammalt pinnat inlägg och där fanns en text där hon beskriver hur Jakob som liten inte ens ville att hans familj sjöng för honom på födelsedagen, så hans syster fick ställa upp och bli sjungen för istället. För att han verkligen inte gillar att stå i centrum.
Kanske svårt att föreställa sig hur påfrestande det blev för honom personligen med Claras yrke. Där hemmet och vardagen blev det hon tjänade pengar på. Och även hans yrke som bonde när det begav sig.
Känns sorgligt att tänka på att de gått skilda vägar. Jag hoppas verkligen att de kan hitta tillbaka till varandra, även om det är svårt. Ja, man måste vara två som väljer att fortsätta välja varandra. Varje dag. Och man måste välja att se varandra varje dag också.
Hoppas den där tölpen Marcus åker ut tids nog och att Jakob kommer tillbaka! Att Jakob och Clara kan hitta och se varandra igen!