Igår, 22:55
Medlem
[quote=BeritTheQueen|95407628]
Har hon ens lånat dem på biblioteket? En majoritet är POCKET. Bibliotek brukar väl alltid ha inbundna böcker!

Nej, hon har väl köpt dem? För att slippa lämna tbax utan att kunna låna om pga kö?
Citera
Igår, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Men hjälp. Mer illa än jag trodde.

Bloggbevaknings inlägg häromdagen om Elsas, Sandras och Claras stil underströk hur mainstream de alla tre är. Ungerfär samma poserande och mer och mer likt språk samt innehåll. Skiljer sig en del men mer som är likt. Trist. Clara är den som känns minst sympatisk som person nu för tiden.

Jag tycker att Elsa verkar genuint trevlig. Clara har dock inte varit särskilt trevlig mot folk som ställt frågor om frågorna varit minsta ifrågasättande. Och nyligen fräste hon ifrån mot ngn och avfärdade den som troll.

Jag följde henne ganska länge, men slutade då jag blev totalt tillplattad vid något tillfälle då hon gav sig på mig efter att jag ifrågasatt varför hon gav sig på en annan tjej som frågat hur hon tänkte kring sina egna flygresor när hon brukade dundra så mot andra? Varken jag eller den andra car särskilt otrevlig, mest bara undrande/ifrågasättande.

Men en sak som jag särskilt kommer ihåg och som alldeles särskilt sticker ut som dubbelmoraligt; det är att hon ju hävdat att bara för att hon är kvinna, bloggare och offentlig, så ger det inte läsarna rätt att ifrågasätta henne (typ), samtidigt (och det var i samma veva) så gav hon sig på Isabella Löwengrip just när hon hade blivit mamma första gången, bara för att IL sagt ngt om hur hon ville uppfostra sitt barn. Clara skrev då ngt om att IL skulle uppfostra sin son till en funktionsnedsättning.... (Inte ordagrant, men det var essensen). Clara blev rejält ifrågasatt för det men det lama svaret var "Men jag tycker ju det!?". Som om det var ok för att hin tycker det, men andra får inte tycka saker om henne... Och det känns lite som att hon resonerar lite lika nu. Hon får tycka och påpeka, men tycker man ngt om henne eller ifrågasätter henne då kan man hålla käften. Ungefär.

Och just därför gillar jag den här tråden, från att ha gillat henbes blogg jättemycket så kände jag mig så förnedrad av hennes plumpa sätt och arga svar att jag började ogiöla henne så mkt. Och nu tkr jag det är jätteintressant att följa hur fasaden faller. Dåligt av mig kanske, men undrar lite om det är fler som följer denna tråd av samma anledning?
Citera
Idag, 13:21
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskusbaljus
Jag tycker att Elsa verkar genuint trevlig. Clara har dock inte varit särskilt trevlig mot folk som ställt frågor om frågorna varit minsta ifrågasättande. Och nyligen fräste hon ifrån mot ngn och avfärdade den som troll.

Jag följde henne ganska länge, men slutade då jag blev totalt tillplattad vid något tillfälle då hon gav sig på mig efter att jag ifrågasatt varför hon gav sig på en annan tjej som frågat hur hon tänkte kring sina egna flygresor när hon brukade dundra så mot andra? Varken jag eller den andra car särskilt otrevlig, mest bara undrande/ifrågasättande.

Men en sak som jag särskilt kommer ihåg och som alldeles särskilt sticker ut som dubbelmoraligt; det är att hon ju hävdat att bara för att hon är kvinna, bloggare och offentlig, så ger det inte läsarna rätt att ifrågasätta henne (typ), samtidigt (och det var i samma veva) så gav hon sig på Isabella Löwengrip just när hon hade blivit mamma första gången, bara för att IL sagt ngt om hur hon ville uppfostra sitt barn. Clara skrev då ngt om att IL skulle uppfostra sin son till en funktionsnedsättning.... (Inte ordagrant, men det var essensen). Clara blev rejält ifrågasatt för det men det lama svaret var "Men jag tycker ju det!?". Som om det var ok för att hin tycker det, men andra får inte tycka saker om henne... Och det känns lite som att hon resonerar lite lika nu. Hon får tycka och påpeka, men tycker man ngt om henne eller ifrågasätter henne då kan man hålla käften. Ungefär.

Och just därför gillar jag den här tråden, från att ha gillat henbes blogg jättemycket så kände jag mig så förnedrad av hennes plumpa sätt och arga svar att jag började ogiöla henne så mkt. Och nu tkr jag det är jätteintressant att följa hur fasaden faller. Dåligt av mig kanske, men undrar lite om det är fler som följer denna tråd av samma anledning?
Tack för att du delar med dig. Har gillat mycket av Claras innehåll genom åren men har från och till haft svårt för henens personlighet och framförallt hennes sätt att trycka till sina läsare. Hon har varit förskonad med otroligt snälla och välvilliga läsare överlag men tycker inte hon förtjänar det ett dugg längre. Hennes framgång har byggt på att hon var tidigt ute och hade ett innehåll som var unikt och tilltalade personer som nog är snälla och välvilliga i grunden. Mycket fokus på hållbarhet och därmed omtanke av miljö osv. Rimmar inte med hennes beteende med människor utan där saknas det omtanke och empati. Har varit skönt med den här tråden att läsa och själv få lyfta fram andra sidor som inte är underbara bloggens namn till trots. Kan tycker synd om henne att vara som hon är och inte se vilka möjligheter hon haft inom räckhåll att påverka människor och samhället positivt. Tragisk utveckling.
Citera
Idag, 14:37
Medlem
Från Claras ”vardag”

” Här kommer 64 bilder från de senaste dagarna. De har varit så fullproppade med aktiviteter att jag knappt hunnit stanna upp och tänka. Jag har åkt båt, klättrat på nio meters höjd, firat en födelsedag och besökt en kallkälla...”

https://underbaraclaras.se/2026/07/13/vad-det-ar-skont-nar-man-far-latta-ankar/

Funkar säkert jättebra ihop med att ”sommarläsa” 18 klassiker… 🤪🤪🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in