2026-06-02, 16:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Jag tror dig.. men minnet är fortfarande där.
Är inte intresserad av att bråka med ett gäng rabiata mensfoster om huruvida det finns bevis för att citatet existerar.
Det intressanta för mig är VARFÖR en delmängd av befolkningen har ett minne av en tillsynes annan tidslinje där citat existerar.

Det har diskuterats i tråden - det är ett roligt citat för vissa åldrar och med en viss humor. Jag vet inte hur gammal du är, men det fanns massor av sjuka skämt när jag gick på mellanstadiet precis i början av 80-talet. Skolvärlden är också sådan att den är bra på att få skämt att gå i arv. Nästa kull med ungar berättar gärna samma saker.

Min gissning om det här är att äldre tonåringar eller unga vuxna har läst det här i Aftonbladet, och tyckt det vara en rolig sak att sprida. Jag tror inte att det spred sig direkt mycket från den nätsida - eller vad det var - där det fanns först.
Citera
2026-06-02, 16:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Var och vilken match?

Det blir nästa försvar. Man kan omöjligen övertyga en troende.

"Naeh, det var nog en annan match - när jag tänker efter - men du vet de har pratat så mycket om just denna."
Citera
2026-06-03, 19:23
Medlem
Ni som sett matchen i efterhand. Stämmer det att kameran sveper in över Kameruns avbytarbänk efter mål i baken?
Citera
2026-06-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Disney har valt att klippa bort sekvenser ur deras gamla filmer, inte SVT. Är det Disney som "censurerat" Arne Hegerfors också?
Har de inte klippt bort ordet "negerkung" i Pippi Långstrump?
Citera
2026-06-03, 20:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue

Det är fortfarande något som bara klipps bort innan sändning, inget som är bortklippt från KB.
Citera
2026-06-03, 20:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ni som sett matchen i efterhand. Stämmer det att kameran sveper in över Kameruns avbytarbänk efter mål i baken?

Nej, det finns ingen kamerasvepning över avbytarbänken.

Det finns en sekvens tagen rakt från sidan med stillastående kamera riktad mot Kameruns bänk.

Som jag skrev i inlägg 7577:

Citat:
Den enda tid som Kameruns bänk visas är tre sekunder mellan 109:26 och 109:29 och det är ett klipp direkt från sidan utan någon som helst panorering eller inzooming.

Den som sitter närmast kameran är Kameruns ryska tränare Valerij Nepomnjašcij och han är allt annat än mörk. Bakom sitter några andra Kamerunska ledare men de ser absolut inte uppgivna ut utan diskuterar och gestikulerar.
Några spelare med nedsjunkna huvuden och gamnackar som alla som påstår sig minnas klippet påstår sig komma ihåg syns inte till.
Citera
2026-06-06, 16:59
Medlem
Citat:

Nej, de har klippt bort inledningen "neger-". Pippi säger nu "kung", enbart.

Detta är i det som sänds ut NU, i de sparade pliktexemplaren på Kungliga biblioteket säger pippi fortfarande "negerkung".
Citera
2026-06-13, 10:02
Medlem
Citat:
Är inte intresserad av att bråka med ett gäng rabiata mensfoster om huruvida det finns bevis för att citatet existerar.
Det intressanta för mig är VARFÖR en delmängd av befolkningen har ett minne av en tillsynes annan tidslinje där citat existerar.

Men om du såg ett klipp 2008 måste du väl minnas mer detaljer? Match , vinklar osv , men nej ingenting givetvis..
Citera
2026-06-20, 07:06
Medlem
Citat:

Mandela effekten.

Vi pratar om ett citat som är. vida kännt pga alla publiceringar i tidningar och böcker.

Men man vet numera att många av citaten som skickades in till dessa listor var påhittade. Inkl detta med bänken.
Citera
2026-06-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Men om du såg ett klipp 2008 måste du väl minnas mer detaljer? Match , vinklar osv , men nej ingenting givetvis..

Sedan denna tråd publicerades har forskningen gått framåt och man inser att det vi minns ofta är felaktigt.
Citera
2026-06-20, 07:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Och vad säger att han inte ljuger? Han kanske inte alls har nåt jävla videoband med hela matchen. Citaten existerar, Arne har ju själv erkänt det i intervjuer att han sagt det. Varför skulle han erkänna det om han inte sagt det?

För att han liksom du var helt övertygad om att citatet hade sagts och han kollade på matchen i tron om att han skulle överbevisa alla som hävdade att det aldrig sagts. Hade citatet yttrats hade han blivit extremt mallig och Aftonbladet och Expressen skulle betala bra för bandet.
Citera
2026-06-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att han liksom du var helt övertygad om att citatet hade sagts och han kollade på matchen i tron om att han skulle överbevisa alla som hävdade att det aldrig sagts. Hade citatet yttrats hade han blivit extremt mallig och Aftonbladet och Expressen skulle betala bra för bandet.

Citatet kan ha censurerats bort i efterhand, svt censurerar mycket så vrf inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in