2026-02-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Din fru som varit framme med saxen och mördat igen?
Hon var väl inte född då.
Citera
2026-02-13, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Bara att strunta i honom och hans trötta svammel. Begriper inte varför han skriver överhuvudtaget. Han har gift sig, och förökat sig, med en genetiskt och moraliskt defekt avart, som levt ett livslångt förkastligt liv fullt av mord, droger, kollapsat föräldrarskap, stölder och allt annat elände man kan tänka sig. En sann samhällsparasit som han nu försöker försvara hedern för. För att uppnå detta har han försökt sig på chatGPT genererade juridiska textstycken, ”kloka citat”, name droppa ”mentorer” han lunchat med, samt en del power statements om ansvar, lugn och balans och mental disciplin. Detta i trådar som handlar om antingen mord i Göteborg som hans vidriga kräk till fru gömt sig ifrån, eller stölder hon nu sitter i buren för.

Fullständigt personligt fiasko att vara nästa man i det led av män denna vidriga kvinna förökat sig med. Uppenbarligen kan begåvningsgraden inte vara allt för hög, och inte heller kalibreringen av den moraliska kompassen. Extra sorgligt blir det när det finns ett barn med i bilden. Ett barn mannen i fråga själv tog upp och presenterade som samtalsämne. Nu försöker samma tragiska själ vända detta faktum till någon sorts offerroll där forumdeltagare involverar hans avkomma i samtalet. En gräns han dragit, men också själv passerat. Efterblivet hela alltet….

Varken han eller barnet har någon skuld i mordet på Marie Johansson. Naturligtvis försvarar han någon han älskar, det skulle de flesta göra. Han förnekar inte hennes ohyggliga brott, men skriver att hon är mer än så. Om vi nånsin ska få veta vad som drev en människa till detta, så är det väl bättre att försöka få en respektfull dialog istället för att anklaga. Kanske hon innerst inne skulle vilja berätta för polisen och Maries anhöriga. Kanske hon har ett samvete.
Citera
2026-02-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Varken han eller barnet har någon skuld i mordet på Marie Johansson. Naturligtvis försvarar han någon han älskar, det skulle de flesta göra. Han förnekar inte hennes ohyggliga brott, men skriver att hon är mer än så. Om vi nånsin ska få veta vad som drev en människa till detta, så är det väl bättre att försöka få en respektfull dialog istället för att anklaga. Kanske hon innerst inne skulle vilja berätta för polisen och Maries anhöriga. Kanske hon har ett samvete.

Hon har haft decennier på sig - sannolikt inte. I allt vad hon gör visar hon ingen ånger. Hennes barn blir borttagna för att soc ser att hon är en sån gigantisk dålig mor. Hon torterade varje dag, i decennier, Maries föräldrar. Såg till att de fick fortsätta leva i ovisshet. Hon valde att stjäla från hjälplösa äldre. Allt detta har pågått i decennier. Det finns ingen själ eller samvete i den människan. Att idioten sen väljer att försvara henne OCH låta barn vara med henne (något alltså soc inte tycker är bra, eftersom hennes tidigare tagits bort från henne) säger väl att han dels är ointelligent, dels delar hennes värderingar.

Jag hade inte släppt en sådan människa i närheten av mina barn.
Citera
2026-02-13, 15:25
Medlem
Nära på surrealistiskt att läsa. Känns som du missar hur man måste vara sammansatt för att ”älska” en sådan person (vi talar inte om en enskild incident, utan ett livslångt mönster av grova brott), samt det faktum att hon uppenbarligen inte känner ånger som en normal person hade gjort. Ingen skam, inga förlåt, inga erkännanden eller förklaringar. Kvinnan är gissningsvis sociopat med ett långt band av misslyckade förhållanden mixad med missbruk och grov brottslighet. Dessutom omförmögen att ta hand om sig själv eller hennes barn. Tror att hon innerst inne vill att vi glömmer henne så hon kan återgå till att orsaka skada och stjäla. Visst, han har ingen med mordet att göra och inte barnet/n heller, men samtidigt fäktas det hejvilt omkring hur all andra har missförstått eller ser genom suddiga linser.
Kvinnan är ett trasigt kräk och har tillför inget annat än sorg och ondska. Sen att han ”gillar” henne är irrelevant.
Citat:
Citera
2026-05-10, 03:13
Medlem
Rätt ska vara rätt
(FB) Partille: Guldstölder på äldreboende, kvinna häktad (2025-08-01)

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)

Till de som följt trådarna genom åren —
oavsett om ni kritiserat mig, försvarat mig, byggt teorier eller bara läst i tystnad.
Efter månader av Flashback, juridiska processer, spekulationer och ändlösa analyser av mitt liv känner jag att jag vill skriva detta en sista gång — lugnt och utan dramatik.
Jag har under lång tid sett människor bygga hela berättelser utifrån fragment: fel årtal,
lösa citat,
antydningar,
halva sammanhang
och rena gissningar.
Samtidigt har väldigt få faktiskt haft verklig insyn i hela materialet, hela bakgrunden eller människorna bakom rubrikerna.
Det har skrivits om: min fru,
om mig,
om min son,
om min familj,
om min ekonomi,
om min bakgrund,
om mitt psyke,
om mitt äktenskap,
om min moral.
Människor som aldrig träffat mig har ändå varit helt säkra på vem jag är.
Det säger kanske mer om internet än om mig.
Jag har aldrig påstått att livet varit perfekt. Tvärtom.
Mitt liv har bestått av kärlek, konflikter, sorg, lojalitet, misstag, kamp och försök att förstå situationer som många aldrig själva behövt stå i.
Och ja — jag försvarar människor jag älskar.
Precis som många andra människor hade gjort.
Det betyder inte att jag förnekar verkligheten.
Det betyder att verkligheten är större än de förenklade berättelser som ofta byggs i forumtrådar.
Det är exakt därför rykten växer så snabbt på internet: någon gissar,
någon citerar,
någon fyller i luckorna,
och till slut upprepas spekulationer som om de vore etablerad sanning.
“Den som reagerar känslomässigt först förlorar ofta överblicken.”
Det betyder inte att känslor är fel.
Det betyder bara att känslor inte automatiskt är samma sak som fakta.
Under lång tid har jag försökt hålla mig till verifierbara fakta, dokument och offentliga handlingar. Trots det har trådarna gång på gång fyllts av personliga påhopp, antaganden och rena fantasier presenterade som sanning.
Jag har flera gånger bett människor att sluta sprida sådant som inte går att verifiera. Ändå fortsätter det.
Skillnaden mellan information och ryktesspridning är enkel: information går att kontrollera,
rykten lever på känslor och antaganden.
Jag har också sett hur vissa människor faktiskt försökt prata sakligt, respektfullt och mänskligt — även när de inte hållit med mig. Det uppskattar jag mer än folk tror.
För bakom varje användarnamn finns fortfarande en människa.
Och kanske viktigast av allt:
Min son förtjänar lugn.
Inte internetkaos.
Det här har aldrig handlat om att “vinna” över Flashback.
Det har handlat om att försöka navigera genom något väldigt tungt utan att helt tappa sig själv på vägen.
Så oavsett vad människor väljer att tro om mig: jag står fortfarande här.
Jag försöker fortfarande förstå.
Och jag försöker fortfarande göra rätt utifrån den verklighet jag faktiskt lever i — inte den som byggs i forumtrådar.

Detta blir därför förhoppningsvis mitt sista längre inlägg.
Mvh
Mike Sierra Ademi
Citera
2026-05-10, 03:14
Medlem
Rätt ska vara rätt

Ursprungligen postat av Angeliqa
“Ger A det då, lugn och ro istället för ditt internet-kaos. Han fyller fem i juli. Sedan börjar skolan. Underskatta inte klasskamraters förmåga att googla As föräldrar och visa honom allt som du har skrivit öppet.
Pojkstackaren drog en sällan skådad nitlott i mammalotteriet. Lägg din tid på sonen och kompensera den fängslade mamman. Ge honom stöd inför det väntande livet. Bryt så historien (morden hos mamma och farmor) inte upprepar sig och er son ser det som okej att mörda oskyldiga människor.
Ta all tid du lägger på Flashback och vänd den till något konstruktivt istället. Lägg tiden på A.”
Mitt svar:
“Tack det ska jag.”
Senast redigerad av SierraAdemi.V1.0 2026-05-10 kl. 03:33.
Citera
2026-05-12, 22:44
Medlem
(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)

Jag hade egentligen inte tänkt skriva något mer här, men jag vill lämna ett sista förtydligande innan jag går vidare.

Renie Samuelson är min biologiska far och han drev nattklubben Gaston för många år sedan.

Jag skriver inte detta för att skapa debatt eller övertyga någon, utan endast för att vissa saker genom åren blivit felaktigt återgivna. Därför väljer jag att själv säga det en gång, tydligt och utan mer diskussion.

Efter det får var och en tänka och tro vad de vill.
Jag har varken ork eller intresse kvar för konflikter, spekulationer eller långa diskussioner på internet.
Min energi behöver ligga på familj, vardag och framtiden istället.
Så detta blir mitt sista inlägg här.

Till er som varit respektfulla genom åren

Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi.V1.0 2026-05-12 kl. 23:27.
Citera
2026-05-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi.V1.0

Jag hade egentligen inte tänkt skriva något mer här, men jag vill lämna ett sista förtydligande innan jag går vidare.

Renie Samuelson är min biologiska far och han drev nattklubben Gaston för många år sedan.

Jag skriver inte detta för att skapa debatt eller övertyga någon, utan endast för att vissa saker genom åren blivit felaktigt återgivna. Därför väljer jag att själv säga det en gång, tydligt och utan mer diskussion.

Efter det får var och en tänka och tro vad de vill.
Jag har varken ork eller intresse kvar för konflikter, spekulationer eller långa diskussioner på internet.
Min energi behöver ligga på familj, vardag och framtiden istället.
Så detta blir mitt sista inlägg här.

Till er som varit respektfulla genom åren

Mike Sierra Ademi

Är det respektfullt att mörda någon oskyldig?
Citera
2026-05-22, 00:28
Medlem
Klarlacks avatar
Här är stämningsansökan och mördarens uppgifter.

https://files.catbox.moe/lrbtug.pdf
Citera
2026-06-12, 03:49
Medlem
Hugo Pratts avatar
Citat:
Du skriver klokt och vackert och jag undrar om du läst Profeten av Kahlil Gibran.

Det tror jag inte att han har gjort. Men ChatGPT, Claude och Gemini har så klart läst Kahlil Gibran och nästan allt annat.

ChatGPT, Claude och Gemini kan absolut skriva klokt och vackert, men det är ändå svårt att ta så uppenbart AI-skriven text till sig.
Citera
2026-06-12, 13:39
Medlem
Citat:

Han förnekar inte själva händelsen, men han säger t.ex att hon är en bra mor - vilket hon bevisligen inte är, då flera av hennes barn blivit tagna av soc.
Han förnekar också hennes fortsatta brottslighet och vägrar att också att dra några slutsatser av det. Hon har ju gång på gång gett sig på svaga äldre och stulit från dem och är med andra ord en person som utan skrupler ger sig på svagare - men det förnekar han. Hon har också, under decennier, torterat Marie Johanssons anhöriga genom att vägra ge sig till känna, vägra berätta. De har själva i intervjuer sagt att de lidit av detta. Denna tortyr, som hon varje dag valde att låta dem genomgå, förnekar han. Så håller han på, förminskar och drar inte heller slutsatser.

Vilket gör att jag tror att han är en urusel far. Han borde ju se henne för vad hon är och skydda sin son (såsom de andra barnen blivit fråntagna) men i stället låter han sin son umgås med vad som objektivt måste vara en av Sveriges vidrigaste människor. Hoppas att även denna son tas ifrån dem. Det är väl hans enda chans.
Citera
2026-06-21, 05:41
Medlem
Här är en låst artikel från Expressen om mördaren. https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-ar-saker-hon-mordade-marie-johansson-i-stuvkallaren/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in