2026-02-11, 11:15
Avslutad
Du fortsätter utgå från en premiss som jag aldrig har accepterat – att jag skulle dela eller normalisera brott. Det gör jag inte.

Att något är juridiskt och moraliskt allvarligt innebär inte att jag abdikerar från mitt föräldraansvar. Tvärtom. Mitt barns trygghet är mitt ansvar, och det är jag fullt medveten om.

Du beskriver en karikatyr av situationen och tillskriver mig åsikter jag inte har. Jag har aldrig sagt att brott är “inte så farligt”. Jag har sagt att jag inte reducerar en människa till en enda handling och att jag inte accepterar kollektiv skuld.
Det är skillnad.

Att du upplever stark avsky är din rätt. Men att därifrån dra slutsatsen att jag saknar ansvar eller skyddar grymhet är en tolkning – inte ett faktum.

Mer än så finns faktiskt inte att tillägga.
Citera
2026-02-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Du fortsätter utgå från en premiss som jag aldrig har accepterat – att jag skulle dela eller normalisera brott. Det gör jag inte.

Att något är juridiskt och moraliskt allvarligt innebär inte att jag abdikerar från mitt föräldraansvar. Tvärtom. Mitt barns trygghet är mitt ansvar, och det är jag fullt medveten om.

Du beskriver en karikatyr av situationen och tillskriver mig åsikter jag inte har. Jag har aldrig sagt att brott är “inte så farligt”. Jag har sagt att jag inte reducerar en människa till en enda handling och att jag inte accepterar kollektiv skuld.
Det är skillnad.

Att du upplever stark avsky är din rätt. Men att därifrån dra slutsatsen att jag saknar ansvar eller skyddar grymhet är en tolkning – inte ett faktum.

Men du tar inte ansvar. Din frus beteende är bortom grymt. Hon har mördat och sen varje dag fattat beslutet att tortera anhöriga till mordoffret. Men att säga att det är en enda handling är idioti och ren lögn - ett mord följer som en slutgiltig reaktion på val efter val. Och den dagliga tortyren av Marie Johanssons anhöriga är ett val som hon har gjort varje dag. Det innebär att hon varje dag valt att vara grym, elak och oärlig. Sen har hon dessutom begått fler brott på det. Allt detta byggs på, varje dag och det är inte en enda handling du kan reducera det till. Det är val, varje dag, som hon gör, som säger vad hon är för person. Precis som att du försöker att reducera denna dagliga grymhet och de flertalet brott hon har begått till "man är inte bara sin handling" säger vad DU är för person. Att du sen dessutom VÄLJER att utsätta barn för en människa som varje dag tänker "jag ska forsätta tortera de anhöriga till ett mordoffer för det är bekvämt för mig och jag skiter väl i om andra människor mår dåligt och lider på grund av mig" - det säger ALLT om dig. Du sviker ditt barn varje dag du låter dem utsättas för henne. Hur kan man vara trygg när man växer upp med en sån genomrutten och ond människa? Hon behöver inte behandla barnet som hon behandlade Marie för att barnet ska skadas ända in i själen. Vill du att jag ska länka till hur barn upplevt att växa upp med grymma psykopater? Hur det har skadat dem? Varför vägrar du att erkänna att du utsätter ditt barn för detta? Varför stoppar du huvudet i sanden? Vill du inte se hur du skadar ditt barn? Eller förnekar du att det skadar barn att växa upp med torterande psykopater?

Det faktum att du kallar hennes mord, dagliga tortyr av de anhöriga och stölder för "en enda handling" säger ju ALLT om hur du vägrar ta till dig hennes vidriga brott. Hur kan du ens kalla det för en enda handling? Det är ju tusentals handlingar.

Ingen av er borde få vara nära barn.
Citera
2026-02-11, 12:27
Avslutad
Jag har redan klargjort min position.

Mitt barns trygghet är mitt ansvar och det ansvaret tar jag på största allvar.

Att du väljer att beskriva situationen med dina ord förändrar inte det faktumet.

Jag kommer inte fortsätta diskutera mitt föräldraskap med personer som inte känner mig, min bakrund ,mitt liv, mitt barn..
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-02-11 kl. 12:34.
Citera
2026-02-11, 12:56
Medlem
Citat:
Jag har redan klargjort min position.

Mitt barns trygghet är mitt ansvar och det ansvaret tar jag på största allvar.

Att du väljer att beskriva situationen med dina ord förändrar inte det faktumet.

Jag kommer inte fortsätta diskutera mitt föräldraskap med personer som inte känner mig, min bakrund ,mitt liv, mitt barn..

Din förklaring räcker inte. Att du väljer att beskriva decennier av tortyr, mord och stölder som "en enda handling" är vidrigt. Att du INTE tar ditt barns trygghet på allvar tydliggör du verkligen genom att du förminskar hennes dagliga vidriga grymma val. Samt att du utsätter ditt barn för det. Jag behöver inte veta allt om dig för att veta vad DU gör mot ditt barn är fel. Vidrigt fel. Jag vet tillräckligt mycket om den kvinna (det finns i offentliga papper) som du väljer att skydda, bo med och utsätta barn för. Det räcker. Man kan läsa om henne för att förstå vilken ond person hon var - och ÄR. Alla som inte är onda och tex har någon form av ånger, skulle ju aldrig fortsätta skada de anhöriga till Marie Johansson. Det är ju självklart.

Det gör att jag behöver inte veta något om dig. Jag känner till henne tillräckligt och vet därför att den där kvinnan ALDRIG ska få vara nära barn. Att du utsätter barn för det säger exakt allt om dig. Du är också ond och bryr dig inte ett skvatt om ditt barn. Att du ljuger och förminskar det gör det inte mindre sant. Vem fan reducerar stölder, mord och all tortyr hon utsatt anhöriga för till "en handling".

Sjas, du är också ond. Stackars barn. Misstänker att han slutar som mor sin.
Citera
2026-02-11, 13:04
Avslutad
Personangrepp och spekulationer om mitt barns framtid hör inte hemma i en seriös diskussion.

Jag har klargjort min position och tänker inte delta i vidare demonisering.

Diskussionen är avslutad från min sida.
Citera
2026-02-11, 14:47
Medlem
Herregud, det är ju du själv som startade ämnet gällande din sons framtid. Du känns oerhört förvirrad. Slänger dig med citat och stora ord men duckar samtidigt ämnet hela tråden handlar om. Patetiskt. Din fru mördade en oskyldig kvinna, förmodligen för hon var i behov av pengar för att supportera ett självförvållat skitliv. Hennes kriminella bana har fortsatt och hon sitter därför i finkan. Du ser uppenbarligen mellan fingrarna omkring detta, medan den stora massan ser på henne för vad hon är.
Av 4,2 miljarder kvinnor i världen är detta din fru. Grattis. Kom inte här och försök läxa upp oss andra om ansvar och levnadstips. Det är du bevisligen inte rätt person att försöka dig på.

Citat:
Personangrepp och spekulationer om mitt barns framtid hör inte hemma i en seriös diskussion.

Citera
2026-02-11, 16:27
Medlem
Citat:

Du startade ämnet. Säger att du lever efter stoicismen och att man tar ansvar för sina handlingar. Samtidigt som du ljuger om din frus handlingar. Ljuger om vad du utsätter din son för. Du har inte den blekaste aning om vad ”ta ansvar innebär”. Då hade du ju inte ljugit om din frus handlingar. Och vad du utsätter sonen för.

Men om din fru är så fin- må du och din fru drabbas av samma smärta hon har utsatt personer för. Leva med det lika länge. Då ska vi se om du kallar det för ”en handling”.
Citera
2026-02-12, 02:50
Medlem
Citat:
Du vet verkligen inte vad du pratar om...

Okej, iag fattar nu att du kanske int ealls är så smart som du vill framstå. DU om nån, upprepar dig konstant utan att gå vidare i dina argument.
Citera
2026-02-12, 09:08
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:

Det är skillnad.

https://youtu.be/bzVeLjj6Ao8?si=HEdmfj8O-3huvff6

Du ursäktar din hustrus brutala rånmord, hennes och ditt (antar att du kände till detta innan mordet preskriberades) avsiktliga undvikande av konsekvenserna med det lidande anhöriga tvingas leva med utöver lidandet i samband med den katastrofala förlusten av Marie Johansson.

Gå med i en bokklubb, uppmana din fru att självmant erkänna sina brott offentligt, skilj dig och be om förlåtelse.
Citera
2026-02-12, 22:03
Avslutad
(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)
Citera
2026-02-13, 00:25
Medlem
Bara att strunta i honom och hans trötta svammel. Begriper inte varför han skriver överhuvudtaget. Han har gift sig, och förökat sig, med en genetiskt och moraliskt defekt avart, som levt ett livslångt förkastligt liv fullt av mord, droger, kollapsat föräldrarskap, stölder och allt annat elände man kan tänka sig. En sann samhällsparasit som han nu försöker försvara hedern för. För att uppnå detta har han försökt sig på chatGPT genererade juridiska textstycken, ”kloka citat”, name droppa ”mentorer” han lunchat med, samt en del power statements om ansvar, lugn och balans och mental disciplin. Detta i trådar som handlar om antingen mord i Göteborg som hans vidriga kräk till fru gömt sig ifrån, eller stölder hon nu sitter i buren för.

Fullständigt personligt fiasko att vara nästa man i det led av män denna vidriga kvinna förökat sig med. Uppenbarligen kan begåvningsgraden inte vara allt för hög, och inte heller kalibreringen av den moraliska kompassen. Extra sorgligt blir det när det finns ett barn med i bilden. Ett barn mannen i fråga själv tog upp och presenterade som samtalsämne. Nu försöker samma tragiska själ vända detta faktum till någon sorts offerroll där forumdeltagare involverar hans avkomma i samtalet. En gräns han dragit, men också själv passerat. Efterblivet hela alltet….

Citat:
Ursprungligen postat av Mozartsulfat
LOL
Citera
2026-02-13, 00:28
Medlem
Din fru som varit framme med saxen och mördat igen?
Citat:
(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in