Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-15, 17:22
Medlem
Har hon bott på fyrklövern? Eller var det endast i närheten?
Minns inte var jag läste det i tråden..
Citera
2023-02-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarahCracknell

Den uppgiften har förekommit i tråden gällande var den misstänkta gärningsmannen bodde när mordet skedde. Brottsoffret bodde bort mot Slätta Damm men inte Slätta Dammsgatan om jag inte minns fel.

Uppgift i tråden är att de bott 800m ifrån varandra vid tidpunkten för mordet.
Citera
2023-02-15, 17:50
Medlem
Citat:

Kolla inlägg 1801
Citera
2023-02-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Tror du man kan hålla käften om en sådan sak till den man älskar? Jag vet inte men jag hade känt mig obekväm om jag gick med en sådan hemlighet.

En tanke som slog mig är att det kanske är lättare om man upplevt krig och sett sådana hemskheter. Normaliseras sådana saker då? Låt säga att man sett flera bli mördade mm då kanske det inte är så konstigt att göra liknande saker själv? Jag vet inte om hjärnan funkar så och att man kan utveckla någon typ av psykopati av traumatiska händelser.

edit: stavfel
Du, jag har sett flera dokumentärer om grova seriemördare som varit gifta med fru och flera barn. Deras fruar har inte haft minsta aning om att gubben varit seriemördare. Det fanns en som kallades för BTK som t.o.m var kyrkoman i USA, gift med flera barn men samtidigt mördade kvinnor utan att frugan hade minsta aning. https://www.allas.se/samhalle/min-pa...ordare/3905561
Citera
2023-02-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Du, jag har sett flera dokumentärer om grova seriemördare som varit gifta med fru och flera barn. Deras fruar har inte haft minsta aning om att gubben varit seriemördare. Det fanns en som kallades för BTK som t.o.m var kyrkoman i USA, gift med flera barn men samtidigt mördade kvinnor utan att frugan hade minsta aning. https://www.allas.se/samhalle/min-pa...ordare/3905561

Usch, det är obehagligt. Jag gillar att fördjupa mig i olika brottsfall för att försöka förstå varför en människa gör på ett vis (även fast det är otroligt fel och ska straffas). Av de fall jag försökt sätta mig in är det bara två jag absolut inte förstått ett motiv utan avfärdat de som totalgalna. Det är Breivik och Peter Madsen.
Denna person som du länkade till i artikeln verkar vara en sådan person som jag aldrig kan förstå oavsett hur mycket jag läser om honom. Därför ska jag inte göra det för då mår jag bara dåligt.

Jag tror dock sådana här personer är otroligt ovanliga. Jag upplever inte den misstänkta GM som en grov psykopat. Då hade hon inte varit så klantig att hon blir topsad.
Dock kanske hon är fullt medveten om lagens finurligheter och preskriptionstider. Hade hon varit så uträknande så hade hon inte varit en simpel nobody med skyddad identitet. Hade hon varit psykopat hade slagsmålspojkvännen som hotat henne inte levt idag.
Det är min teori men som Dante menade med helvetet finns det väl säkert olika grader av psykopati.
Citera
2023-02-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Kolla inlägg 1801

Tack! Så Fyrklöversgatan alltså..
Hon är bekant och jag har bott där i 14 år.
Citera
2023-02-15, 19:33
Medlem
Har åklagaren ens lagt ner fallet ännu? minns jag hörde att dem skulle undersöka alla möjligheter dem hade? Men det lutar väl åt att det läggs ner.
Citera
2023-02-15, 20:01
Medlem
Citat:
Tack! Så Fyrklöversgatan alltså..
Hon är bekant och jag har bott där i 14 år.

ÄVEN mordoffret bodde där i närheten (800 meter därifrån)
Jag liksom GW hatar slumpen... detta kan inte ha varit en slump
Citera
2023-02-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Har åklagaren ens lagt ner fallet ännu? minns jag hörde att dem skulle undersöka alla möjligheter dem hade? Men det lutar väl åt att det läggs ner.

Rent teoretiskt. Skulle åklagare och Polis kunna byta fokus till någon annan random gärningsman för att hålla utredningen öppen och sen då förhöra fröken DNA-träff upplysningsvis? Man kan ju alltid göra teknikaliteter utan att tro på de... Lagen kan troligen inte begränsa det utan då handlar det om någon typ av yrkesheder osv. Man kan ju inte i lag förbjuda en utredare att vara dum i huvudet. Han kan ju teoretisk presentera det hela på ett sätt så att hon kan bli kallad utan att bli delgiven misstanke och förhöras upplysningsvis.
Hade det funnits något typ av krav på att inte vara dum i huvudet som Polis så hade väl varken Hans Holmer eller Björn Eriksson fått uppdrag inom den organisationen. Nu är ju Björn ordförande i Riksidrottsförbundet. Ska man följa RFs successionsordning står väl Dan Eliasson på tur nu. Då kan vi få ett stabilt Sverige. Dumhet på alla plan, sätt och tillfälle. Kan möjligen bli Kronprinsessan Victorias valspråk också.
Citera
2023-02-15, 20:02
Medlem
Citat:

Blir väl så till slut säkerligen... men alla vet vem möderskan är och vem man ska ha koll på när man hamnar i en trängd situation. För en sak är säker : x tvekar inte på att hugga ihjäl människor för några ynka tusenlappar
Citera
2023-02-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Rent teoretiskt. Skulle åklagare och Polis kunna byta fokus till någon annan random gärningsman för att hålla utredningen öppen och sen då förhöra fröken DNA-träff upplysningsvis? Man kan ju alltid göra teknikaliteter utan att tro på de... Lagen kan troligen inte begränsa det utan då handlar det om någon typ av yrkesheder osv. Man kan ju inte i lag förbjuda en utredare att vara dum i huvudet. Han kan ju teoretisk presentera det hela på ett sätt så att hon kan bli kallad utan att bli delgiven misstanke och förhöras upplysningsvis.
Hade det funnits något typ av krav på att inte vara dum i huvudet som Polis så hade väl varken Hans Holmer eller Björn Eriksson fått uppdrag inom den organisationen. Nu är ju Björn ordförande i Riksidrottsförbundet. Ska man följa RFs successionsordning står väl Dan Eliasson på tur nu. Då kan vi få ett stabilt Sverige. Dumhet på alla plan, sätt och tillfälle. Kan möjligen bli Kronprinsessan Victorias valspråk också.

Får se hur det barkar iväg i framtiden. Lär vi iofs få veta inom kort om utredningen läggs ner eller inte. Av hänsyn till anhöriga tycker jag att hon åtminstone borde säga som det är till polisen.
Citera
2023-02-15, 20:21
Medlem
Citat:
Får se hur det barkar iväg i framtiden. Lär vi iofs få veta inom kort om utredningen läggs ner eller inte. Av hänsyn till anhöriga tycker jag att hon åtminstone borde säga som det är till polisen.

En kosovoalban som skulle kännas vid sanningen och därmed erkänna något den har gjort? det existerar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in