Citat:
Ursprungligen postat av
sicnarf
Du, jag har sett flera dokumentärer om grova seriemördare som varit gifta med fru och flera barn. Deras fruar har inte haft minsta aning om att gubben varit seriemördare. Det fanns en som kallades för BTK som t.o.m var kyrkoman i USA, gift med flera barn men samtidigt mördade kvinnor utan att frugan hade minsta aning.
https://www.allas.se/samhalle/min-pa...ordare/3905561
Usch, det är obehagligt. Jag gillar att fördjupa mig i olika brottsfall för att försöka förstå varför en människa gör på ett vis (även fast det är otroligt fel och ska straffas). Av de fall jag försökt sätta mig in är det bara två jag absolut inte förstått ett motiv utan avfärdat de som totalgalna. Det är Breivik och Peter Madsen.
Denna person som du länkade till i artikeln verkar vara en sådan person som jag aldrig kan förstå oavsett hur mycket jag läser om honom. Därför ska jag inte göra det för då mår jag bara dåligt.
Jag tror dock sådana här personer är otroligt ovanliga. Jag upplever inte den misstänkta GM som en grov psykopat. Då hade hon inte varit så klantig att hon blir topsad.
Dock kanske hon är fullt medveten om lagens finurligheter och preskriptionstider. Hade hon varit så uträknande så hade hon inte varit en simpel nobody med skyddad identitet. Hade hon varit psykopat hade slagsmålspojkvännen som hotat henne inte levt idag.
Det är min teori men som Dante menade med helvetet finns det väl säkert olika grader av psykopati.