2026-05-08, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Här är tråden i kriminalhistoria om dubbelmordet
som mamman var inblandad i.

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)

Inte för att vara så, men med tanke på allt du skrev, antog och trodde om mig innan jag själv valde att berätta vem jag var, så visar det ganska tydligt en sak:

Du visste egentligen inte vem du pratade med eller vad du pratade om.

Och det är lite hela poängen.

På forum byggs ofta berättelser på antaganden, spekulationer och ryktesspridning långt innan fakta ens finns på bordet.

Därför håller jag mig hellre till sådant som faktiskt går att verifiera genom dokument, beslut och verkliga handlingar — inte fantasier människor bygger upp om varandra bakom skärmar.

2026-01-12, 19:38 #210
Angeliqa
Medlem
Reg: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Det finns också en aspekt jag vill tydliggöra.
När jag i äldre sammanhang nämnt namnet Sierra – i det som ibland kallas old school-miljöer – har det ofta följts av en omedelbar reaktion: respekt, igenkänning, ibland gester som fria drinkar eller öl på klubbar från Göteborg till Malmö.
Detta nämner jag inte för att romantisera något, utan för att understryka en sak:
namn bär historia, rykte och myt – men sanningen bakom dem känner jag till.
Just därför är jag noggrann med hur namn används, kopplas och sprids.
Respekt bygger inte på rykten – den bygger på korrekthet.

Mike Sierra ademi
… [ Visa mindre ]

Vad synd att din fru och hennes barn inte vet något om korrekthet. Framför allt för alla deras brottsoffer. Försvarslösa åldringar.

Citat:
Med all respekt till er som känner till namnet Sierra.
Detta namn bärs numera som Sierra Ademi.
Med allt det innebär – på gott och ont.
Jag förväntar mig varken fördelar eller frikort, men jag förutsätter samma respekt och samma värdighet som alltid följt namnet. Inte på grund av rykten eller myter, utan därför att sanningen är känd av få – och buren av ännu färre.
Låt det vara tydligt:
status är inget man ropar ut.
respekt är inget man kräver.
det finns – eller finns inte.
Och här finns den.Det finns också en aspekt jag vill tydliggöra.
När jag i äldre sammanhang nämnt namnet Sierra – i det som ibland kallas old school-miljöer – har det ofta följts av en omedelbar reaktion: respekt, igenkänning, ibland gester som fria drinkar eller öl på klubbar från Göteborg till Malmö.
Detta nämner jag inte för att romantisera något, utan för att understryka en sak:
namn bär historia, rykte och myt – men sanningen bakom dem känner jag till.
Just därför är jag noggrann med hur namn används, kopplas och sprids.
Respekt bygger inte på rykten – den bygger på korrekthet.Detta namn bärs numera som Sierra Ademi.
Med allt det innebär – på gott och ont.
Jag förväntar mig varken fördelar eller frikort, men jag förutsätter samma respekt och samma värdighet som alltid följt namnet. Inte på grund av rykten eller myter, utan därför att sanningen är känd av få – och buren av ännu färre.
Låt det vara tydligt:
status är inget man ropar ut.
respekt är inget man kräver.
det finns – eller finns inte.
Och här finns den.

Mike Sierra Ademi
… [ Visa mindre ]

Ordet respekt finns väl ändå inte i er vokabulär?

Varför raderar du text och direkt kopierar in samma trams igen?

2026-01-12, 19:39 #211
SierraAdemi
Medlem
SierraAdemis avatar
Reg: Nov 2025
För min släkt vile inte gräva i de förflutna....

2026-01-12, 19:42 #212
Angeliqa
Medlem
Reg: Aug 2004
Citat:
För min släkt vile inte gräva i de förflutna....

Var det locket på? Har du vuxit upp med en kriminell, våldsam mamma som haft ihjäl en person i Gamla stan? Sedan väljer du att gifta dig med Maries mördare. Det är intressant för att försöka förstå.
Citera
2026-05-08, 23:18
Avslutad
Under lång tid har jag försökt hålla mig till verifierbara fakta, dokument och offentliga handlingar.

Trots det har tråden gång på gång fyllts av antaganden, personliga påhopp och spekulationer som presenterats som sanning.

Jag har flera gånger bett människor att sluta sprida sådant som inte går att verifiera, men det har fortsatt ändå.

Skillnaden mellan information och ryktesspridning är enkel: information går att kontrollera, rykten lever på känslor och antaganden.

Jag tänker därför ev lämna detta forum och ta bort mitt konto.
Inte för att jag är rädd för frågor — utan för att jag inte längre ser någon mening i att delta i ett klimat där människor redan bestämt sig för vem andra är, utan att faktiskt veta.

Sanningen finns i dokument, beslut och verkliga handlingar. Inte i forumfantasier.

Detta blir därför förhoppningsvis mitt sista inlägg.
— Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-08 kl. 23:43.
Citera
2026-05-08, 23:44
Avslutad
Till mod både här och via PM

Jag har en fråga kring kontot och tidigare inlägg.

Om jag väljer att ta bort mitt konto, kommer mina tidigare svar och inlägg fortfarande att ligga kvar i trådarna, eller anonymiseras/raderas de helt eller delvis?

Jag vill bara förstå hur forumets rutiner fungerar innan jag tar ett beslut.

Mvh
Mike Sierra Ademi
Citera
2026-05-10, 03:05
Medlem
Rätt ska vara rätt
(FB) Mordet på Marie Johansson i Göteborg 2005

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)

Till de som följt trådarna, byggt teorier, kritiserat mig, försvarat mig eller bara läst i tystnad.

Efter månader av Flashback, juridiska processer, rykten, spekulationer och ändlösa analyser av mitt liv känner jag att jag vill skriva detta en sista gång — lugnt och utan dramatik.
Jag har under lång tid sett människor bygga hela berättelser utifrån fragment: fel årtal, lösa citat, antydningar, halva sammanhang och rena gissningar.
Samtidigt har väldigt få faktiskt haft verklig insyn i hela materialet, hela bakgrunden eller människorna bakom rubrikerna.
Det har skrivits om min fru. Om mig. Om min son. Om min familj. Om min ekonomi. Om min bakgrund. Om mitt psyke. Om mitt äktenskap. Om min moral.
Människor som aldrig träffat mig har ändå varit helt säkra på vem jag är.
Det säger kanske mer om internet än om mig.
Jag har aldrig påstått att livet varit perfekt. Tvärtom.
Mitt liv har bestått av kärlek, konflikter, sorg, lojalitet, misstag, kamp och försök att förstå situationer som många aldrig själva behövt stå i.
Och ja — jag försvarar människor jag älskar. Precis som många andra människor hade gjort.
Det betyder inte att jag förnekar verkligheten. Det betyder att verkligheten är större än de förenklade berättelser som ofta byggs : människan fyller automatiskt tomrum med egna tolkningar.
“Den som reagerar känslomässigt först förlorar ofta överblicken.”
Det betyder inte att känslor är fel. Det betyder bara att känslor inte automatiskt är samma sak som fakta.
Jag har också sett hur vissa människor faktiskt försökt prata sakligt, respektfullt och mänskligt — även när de inte hållit med mig. Det uppskattar jag mer än folk tror.
För bakom varje användarnamn finns fortfarande en människa.
Samtidigt har jag sett hur rykten växer: någon gissar, någon citerar, någon fyller i luckorna, och till slut upprepas spekulationer som om de vore etablerad sanning.
Det förändrar fortfarande inte verkligheten eller rättsprocessen.
Jag håller mig till det som faktiskt går att verifiera och till det som hanteras där det hör hemma — inte till fantasier, forumkrig eller flockmentalitet.
Och kanske viktigast av allt:
Min son förtjänar lugn. Inte internetkaos.
Det här har aldrig handlat om att vinna över Flashback. Det har handlat om att försöka navigera genom något väldigt tungt utan att helt tappa sig själv på vägen.
Så oavsett vad människor väljer att tro om mig: jag står fortfarande här. Jag försöker fortfarande förstå. Och jag försöker fortfarande göra rätt utifrån den verklighet jag faktiskt lever i — inte den som byggs i forumtrådar.

Detta är mitt sista inlägg
Mvh Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi.V1.0 2026-05-10 kl. 03:25.
Citera
2026-05-10, 11:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi.V1.0
Detta är mitt sista inlägg
Mvh Mike Sierra Ademi

Det är bra det. Du verkar lika äcklig och korkad som din mördare till fru.
Citera
2026-05-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Det är bra det. Du verkar lika äcklig och korkad som din mördare till fru.
Det är sådant slödder som inte är värda att andas vår luft,varje gång dom gör det så förpestas allt i deras närhet,en fästing har större värde i vår ekologiska fauna
Citera
2026-05-12, 22:33
Medlem
(FB) Mordet på Marie Johansson i Göteboyrg 2005

Jag vet att jag avslutade mitt tidigare konto, men tydligen räcker inte det för att rykten, antaganden och historier ska sluta cirkulera.
Så här kommer min sista kommentar innan jag lämnar detta bakom mig.

Renie Samuelson är min biologiska far, och ja — han drev nattklubben Gaston back in the days.

Det här skriver jag inte för att starta nya diskussioner, utan för att sätta punkt för sådant som människor spekulerat om under lång tid.

Jag har sett lögner, överdrifter och påhitt få eget liv här inne. Till slut kommer man till en punkt där man inser att vissa människor inte vill förstå sanningen — de vill bara fortsätta dramat.
Så detta blir mitt sista inlägg.

Jag väljer nu att lägga min energi på min familj, mitt liv och min framtid istället för att fastna i ett ekosystem av rykten och konflikter.
Till er som faktiskt försökt förstå istället för att döma — tack.

Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi.V1.0 2026-05-12 kl. 23:27.
Citera
2026-06-21, 11:19
Medlem
mr.demons avatar
Var den här mördarkvinnan för ursprung?
Citera
2026-06-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var den här mördarkvinnan för ursprung?

Kosovo-albanska
Citera
2026-06-21, 12:08
Medlem
b00b00s avatar
Finns en premium-artikel på Expressen om henne nu.
Citat:
Den 38-åriga sjubarnsmammans liv är marinerat i gängvåld och hennes svärmor, systerns son och den egna förekommer alla i mordärenden.

Möt henne i en tidigare okänd intervju från hennes år undan rättvisan efter mordet på butiksbiträdet Marie Johansson i tygbutiken Stuvkällaren.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-ar-saker-hon-mordade-marie-johansson-i-stuvkallaren/
Citera
2026-06-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Finns en premium-artikel på Expressen om henne nu.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-ar-saker-hon-mordade-marie-johansson-i-stuvkallaren/

Skulle någon som kan läsa intervjun med mörderskan kunna sammanfatta vad hon säger?
Citera
2026-06-21, 13:49
Medlem
Expressen har vid flera tillfällen sökt kvinnan inför denna publicering, men det är maken som återkommit:
"Det finns delar av ärendet – både vad gäller bakgrund, process och personliga omständigheter – som är kraftigt förenklade eller felaktigt framställda i den offentliga bilden", skriver han till Expressen.
Men en tidig kväll i maj ringer den utpekade Stuvkällarmördarens make oväntat upp Expressens reporter och vill ge oss en bakgrund, som han tycker är viktig för oss att ha med oss.
En pusselbit som han menar kan förklara hans val i livet och synen på den egna hustrun.
– Om du vill få en rättvis bild av vilka vi är, så anser jag att det är bättre att du hör det från mig om du ändå ska gräva: Min mor satt inne ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in