Citat:
Här är tråden i kriminalhistoria om dubbelmordet
som mamman var inblandad i.
(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)
som mamman var inblandad i.
(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)
Inte för att vara så, men med tanke på allt du skrev, antog och trodde om mig innan jag själv valde att berätta vem jag var, så visar det ganska tydligt en sak:
Du visste egentligen inte vem du pratade med eller vad du pratade om.
Och det är lite hela poängen.
På forum byggs ofta berättelser på antaganden, spekulationer och ryktesspridning långt innan fakta ens finns på bordet.
Därför håller jag mig hellre till sådant som faktiskt går att verifiera genom dokument, beslut och verkliga handlingar — inte fantasier människor bygger upp om varandra bakom skärmar.
2026-01-12, 19:38 #210
Angeliqa
Medlem
Reg: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Det finns också en aspekt jag vill tydliggöra.
När jag i äldre sammanhang nämnt namnet Sierra – i det som ibland kallas old school-miljöer – har det ofta följts av en omedelbar reaktion: respekt, igenkänning, ibland gester som fria drinkar eller öl på klubbar från Göteborg till Malmö.
Detta nämner jag inte för att romantisera något, utan för att understryka en sak:
namn bär historia, rykte och myt – men sanningen bakom dem känner jag till.
Just därför är jag noggrann med hur namn används, kopplas och sprids.
Respekt bygger inte på rykten – den bygger på korrekthet.
—
Mike Sierra ademi
… [ Visa mindre ]
Vad synd att din fru och hennes barn inte vet något om korrekthet. Framför allt för alla deras brottsoffer. Försvarslösa åldringar.
Citat:
Med all respekt till er som känner till namnet Sierra.
Detta namn bärs numera som Sierra Ademi.
Med allt det innebär – på gott och ont.
Jag förväntar mig varken fördelar eller frikort, men jag förutsätter samma respekt och samma värdighet som alltid följt namnet. Inte på grund av rykten eller myter, utan därför att sanningen är känd av få – och buren av ännu färre.
Låt det vara tydligt:
status är inget man ropar ut.
respekt är inget man kräver.
det finns – eller finns inte.
Och här finns den.Det finns också en aspekt jag vill tydliggöra.
När jag i äldre sammanhang nämnt namnet Sierra – i det som ibland kallas old school-miljöer – har det ofta följts av en omedelbar reaktion: respekt, igenkänning, ibland gester som fria drinkar eller öl på klubbar från Göteborg till Malmö.
Detta nämner jag inte för att romantisera något, utan för att understryka en sak:
namn bär historia, rykte och myt – men sanningen bakom dem känner jag till.
Just därför är jag noggrann med hur namn används, kopplas och sprids.
Respekt bygger inte på rykten – den bygger på korrekthet.Detta namn bärs numera som Sierra Ademi.
Med allt det innebär – på gott och ont.
Jag förväntar mig varken fördelar eller frikort, men jag förutsätter samma respekt och samma värdighet som alltid följt namnet. Inte på grund av rykten eller myter, utan därför att sanningen är känd av få – och buren av ännu färre.
Låt det vara tydligt:
status är inget man ropar ut.
respekt är inget man kräver.
det finns – eller finns inte.
Och här finns den.
—
Mike Sierra Ademi
… [ Visa mindre ]
Ordet respekt finns väl ändå inte i er vokabulär?
Varför raderar du text och direkt kopierar in samma trams igen?
2026-01-12, 19:39 #211
SierraAdemi
Medlem
SierraAdemis avatar
Reg: Nov 2025
För min släkt vile inte gräva i de förflutna....
2026-01-12, 19:42 #212
Angeliqa
Medlem
Reg: Aug 2004
Citat:
För min släkt vile inte gräva i de förflutna....
Var det locket på? Har du vuxit upp med en kriminell, våldsam mamma som haft ihjäl en person i Gamla stan? Sedan väljer du att gifta dig med Maries mördare. Det är intressant för att försöka förstå.