2026-06-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Hon är väl PK och kände sig kränkt att bli jämförd med Åkesson.

Intressant att vi även fick veta att Anna hade en helt annan sida när kamerorna inte var på. Uppfattade det som att hon var rätt dryg mot John då. Allt var bara en fasad.

Löjligt det där med "otroheten". Henke hade ju inte ens behövt berätta något om det. Frågan är om det ens hände? Var det bara något han sa för att han ville få ett slut på det hela? Å andra sidan verkade han ju ångerfull och ville försöka igen typ. Fjantigt hur det än må vara!

Ja nu är det "otrohet" att kyssa eller röra vid någon annan och i det närmaste en våldtäkt att komma med dåliga sexskämt. Jösses.
Citera
2026-06-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Vet att det inte är bra men tycker Jasmine borde förlåta Henrik. Trodde först han hade legat med någon annan tjej. Det var hångel och han lär varit bra dragen och lär haft en svår ångest efteråt. Jag tror han mår sämre än vad Jasmine gör om jag ska vara ärlig. Jag vet av mina egna misstag på
Fyllan, även om det inte är samma sak exakt som jag har erfarenhet av.
Han var ärlig och berättade det med. Tror att Henrik faktiskt är mogen för den relationen .
Hon Jasmine. Hur fan kan hon säga ”mi” till mig? Är gotländska så sinnessjukt? Hahaha

Hon visade att Henke som person inte var så viktig för henne, att ett litet felsteg inte kunde förlåtas.
Citera
2026-06-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Ni som klagar på att Henrik direkt erkände vad han gjort, trots att det knappt kan räknas som otrohet. Ni tror inte det hade kunnat bli värre konsekvenser om tjejen gått ut nu efteråt, typ publicerat en Tiktok-video när hon berättade om incidenten?

Jag tror Henrik ville vara den som berättade och att han räknade iskallt med att hon skulle förlåta honom för hans ärlighet. Han verkar ju fortfarande hoppas, och hon är på tok för flirtig mot honom.

Iskallt, nej. Henke var ju väldigt ångerfull och ödmjuk.
Jasmin är flirtig, både mot honom och andra (som i Updejt när hon gästade). Då var hon iofs singel men hon verkade ha väldigt lätt att vända på klacken och gå vidare. Henke var nog mer seriös trots sitt (i mina ögon lilla) snedsteg. Vad folk gör hönor av fjädrar nuförtiden och blir KRÄNKTA.

Sedan är ju Jasmin en underbar kvinna som kanske inte förstår hur fin hon är och det var synd att Henke förlorade henne när de verkade passa så bra ihop.
Senast redigerad av honn 2026-06-15 kl. 07:46.
Citera
2026-06-15, 08:35
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolas99
Precis så. Speciellt om John. 😅 Tycker inte heller att det känns genuint när han springer runt och klackar med fötterna i luften, gör flygplan med armarna och spexar runt. Det känns forcerat och då blir han en poser i mina ögon.

Och avlägsna en ring eller två för helvete. Less is more.

Ja han forcerar rätt mycket men det är ju för han är så osäker. Det är ju egentligen synd om han, man ser ju att han lider ut av sin osäkerhet.

Men kan han lyckas tona ner sin osäkerhet så tror jag han kan hitta många brudar o välja bland i framtiden, han har ju inga andra direkt svagheter.
Citera
2026-06-15, 08:36
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja nu är det "otrohet" att kyssa eller röra vid någon annan och i det närmaste en våldtäkt att komma med dåliga sexskämt. Jösses.

Vart går gränsen kan man undra. Oavsett, om man är så korkad att man hånglar upp en tjej för hon utmanar honom ja då är nog inte steget långt för sex om hon hade bett om det med.

Jag hade inte gjort så och många andra hade inte accepterat det.

Många ser det som otrohet oavsett.
Citera
2026-06-15, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jag tittar på play nu för att se vad Anna tjurade ihop för, vad det för den rena liknelsen med Åkesson eller för att han sa "släpp det". Va fan hände där vet nån det?

Hon var chockad för att han pratade med henne som hon pratat med honom hela tiden. Han var så mjuk och följsam när de var gifta och hon "skämtade" med honom och var ganska bortskämd. Nu var han inte så längre och hon blev superkränkt. Att hon började gråta och gick iväg var manipulativt, så gör kvinnor och män som kontrollerar, det är för att tysta den andre att aldrig kritisera.
Hade nån annan sagt det hade hon säkert skrattat, fortfarande blivit förfärad, men på ett skämtsamt sätt.
Citera
2026-06-15, 09:01
Medlem
Citat:
Nej men hon sa nåt om att han inte tillät henne att reagera färdigt och det inte var likt honom.
Han orkade kanske inte vara i hennes reaktion just då

Exakt. En annan man hade kunnat säga så och då hade hon bara skrattat och varit chockad på ett roat sätt. Hon gnäller på att han är för snäll men kräver att han bara ska krypa för henne iallafall.
Citera
2026-06-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vart går gränsen kan man undra. Oavsett, om man är så korkad att man hånglar upp en tjej för hon utmanar honom ja då är nog inte steget långt för sex om hon hade bett om det med.

Jag hade inte gjort så och många andra hade inte accepterat det.

Många ser det som otrohet oavsett.

Ja då är man svartsjuk och har kontrollbehov enligt min mening. Inga trevliga egenskaper det heller i ett förhållande.

Tror dessa par hållit längre:

Jasmin och John
Henke och Anna
Panexuella tjejen ovh Sebastian
Senast redigerad av honn 2026-06-15 kl. 09:22.
Citera
2026-06-15, 11:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Nu i Updejt programmet säger Henke att han inte vill flytta ifrån Bua där han har alla sina vänner, men varför var han med i programmet då? Fick han inte den frågan innan av experterna?

Likadant Jasmine som inte kan flytta från Stockholm pga sitt jobb vad jobbar hon med då?

Ville nån ens ha ett förhållande?

Då påstod ändå båda i början att de var flyttbara och dessutom sa Henrik igen i "Vad hände sen" att han kunde flytta. Jag tror de ljuger och skyller på att det var distansen det berodde på för de skäms för att de misslyckats med förhållandet!

Citat:
På slutet i avsnittet tyckte jag nån muttrade om (Emilia kanske) om att vissa skulle komma tillbaka i XL versionen.

Ja det var någon som sa det, jag tror det var Emilia?
Citera
2026-06-15, 11:14
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja då är man svartsjuk och har kontrollbehov enligt min mening. Inga trevliga egenskaper det heller i ett förhållande.

Tror dessa par hållit längre:

Jasmin och John
Henke och Anna
Panexuella tjejen ovh Sebastian

Det handlar inte om kontrollbehov utan att de är helt nykära och nygifta och så fort Jasmine åker till en annan stad så strular Henke som ett barn som inte klarar att vara själv.
Dessutom, för Jasmin som har en pappa som är alkoholist är det nog ett varningstecken med någon som har dåligt ölsinne och noll impulskontroll vid alkoholintag!
Citera
2026-06-15, 11:24
Medlem
SnutteFia03s avatar
Har funderat på det här med Henriks "misstag" som verkade komma lite från ingenstans. Han verkade inte alls sugen på att flytta och hade kanske hoppats på en annan lösning eller mer kompromiss från Jasmine's sida rörande detta. Kanske spelade det in på något sätt i att han "lät" det hända för att han undermedvetet inte ser att det skulle funka med Jasmine trots allt?

För det låter som ett så konstigt "misstag" att göra? Han är 38 år och det här kan ju knappast vara första gången han är ute på fest och dricker där något sådant här händer? Visst hade han varit 18-20 kanske, men vid hans ålder så borde man ju ha lite bättre koll på om man är en sådan som börjar kladda på främlingar på fyllan menar jag, och därmed kunna undvika den typen av sammanhang?

Det var dock bra och schysst mot Jasmine att han var öppen och ärlig om det direkt så att hon kunde ta ställning till det. Sen har jag full respekt för att hon har nolltolerans för sådant eftersom det verkligen sabbar tilliten i relationen.
Citera
2026-06-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det handlar inte om kontrollbehov utan att de är helt nykära och nygifta och så fort Jasmine åker till en annan stad så strular Henke som ett barn som inte klarar att vara själv.
Dessutom, för Jasmin som har en pappa som är alkoholist är det nog ett varningstecken med någon som har dåligt ölsinne och noll impulskontroll vid alkoholintag!

Ja jo så kan det vara. Hon har en sund självbevarelsedrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in