2026-04-16, 18:13
  #145
Medlem
Man har redan hackat skiten...

https://x.com/i/status/2044762941019295772
Citera
2026-04-16, 20:05
  #146
Medlem
Koordinerad attack från WEF eller någon liknande avskumsorganisation. Handlar kunna knyta varenda uttalande någon gör på internet till en person och köra det genom AI. Sedan kan man generera en avkylande effekt genom att slumpmässigt straffa några obekväma (se Storbritanien). Stalin skulle fått en priapism om han visste att det var möjligt.

Föräldrar som ger sina barn en dator och släpper lös dem på internet är oansvariga. Detta är inte mitt problem eller ansvar.
Citera
2026-04-16, 20:07
  #147
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Återigen tvingas man konstatera att riksdagsvalet inte kan komma fort nog. Den här galna regeringen blir en parentes i svensk historia med sina batong-, övervaknings- och nannylagar. Det blir ett styvt jobb för efterkommande regering att normalisera Sverige igen efter fyra år av en vek statsminister vars öron är fyllda av viskande från krigshetsande MÖP-ar, tokkristna stollar och uppenbara rasister. Halva mandatperioden lär gå åt bara till att återställa oredan.
Nja, det är inte precis Piratpartiet som uppstår ur askan direkt, utan vi får de gamla övervakningspolitikerna tillbaka, lika utmanade i sitt konsekvenstänk som de här vi dragits med några år.

Men jag önskar förvisso last-man-standing-Piraterna all lycka i höst.
Citera
2026-04-16, 20:14
  #148
Medlem
SodaFointains avatar
Det är ju bara byta ålder!!!
Citera
2026-04-16, 22:15
  #149
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Hoppas att det äntligen händer i Sverige så att unga kan få en chans till att må lite bättre.

Haha, de kommer bara byta till en annan sida, darknet exempelvis. Fler kommer bli målvakter. Tror du på detta är du helt bränd. De kommer bli värre
Citera
2026-04-17, 10:45
  #150
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Haha, de kommer bara byta till en annan sida, darknet exempelvis. Fler kommer bli målvakter. Tror du på detta är du helt bränd. De kommer bli värre

Jag är inte helt bränd. Jag avskyr sociala medier och hatar vad det gjort med mig även om jag tog bort dem i vuxen ålder. Du är bränd.
Citera
2026-05-06, 18:18
  #151
Medlem
Olduvais avatar
Rimligen så borde det bara förbjudas för flickor. Det är ju bara de som mår "psykiskt dåligt" av det. Varför ska grabbarna lida för att tjejerna förväxlar instagram med verkligheten?
Citera
2026-06-13, 22:57
  #152
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det verkar som ingen fattar varför politiker vill förbjuda sociala medier för unga. Politiker skiter i barns välbefinnande, så enkelt är det så anledningen är en annan.

1. Politiker vill kunna identifiera personer på internet, speciellt dissidenter.
2. Politiker klarar inte av kontrollera mediaflödet för unga längre. Förr i tiden så var barn matade med smörjan från SVT men ingen tittar på SVT längre. Därför måste unga enbart få en korridor av kontrollerad media de blir matade med. Gud förbjude att unga kommunicerar med varandra, detta är något som politiker är livrädda för. Unga ska lära sig att inte ha något förhållande med sina medborgare utan staten ska vara proxy.

Politiker tar ofta upp nätmobbning men mobbning är något som funnits i alla tider och det är så klart att det letar sig fram på internet också.

Jag säger tvärt om att social media är bra för unga för de lär sig att kommunicera och de lär sig känna folk utanför den trånga svennekorridoren. Om politiker säger att något är dåligt, är det antagligen för att det är något som är bra.
Citera
2026-06-13, 23:04
  #153
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Koordinerad attack från WEF eller någon liknande avskumsorganisation. Handlar kunna knyta varenda uttalande någon gör på internet till en person och köra det genom AI. Sedan kan man generera en avkylande effekt genom att slumpmässigt straffa några obekväma (se Storbritanien). Stalin skulle fått en priapism om han visste att det var möjligt.

Föräldrar som ger sina barn en dator och släpper lös dem på internet är oansvariga. Detta är inte mitt problem eller ansvar.

Absolut. DDR hade problemet att hit sina dissidenter vilket resulterade att 10% höll på med att spionera på sina närmaste. DDR var ett fullkomligt sjukt samhälle. Kommunismen har mördet 100 tals miljoner människor i tron att de varit dissidenter men om man kan mha modern teknik automatiskt hitta dessa och på sätt även mha tekniken kunna styrka att personen är en dissident kan man lättare använda plausible deniability.

Detta har redan hänt då Palintir påstått hittat en bisarr grupp av människor som de trodde skulle göra en statskupp i Tyskland (https://en.wikipedia.org/wiki/2022_German_coup_d'%C3%A9tat_plot). Dessa skulle så klart inte kunna göra en statskupp och var inte i närheten så organiserade som påstods, men det visar vad jag menar med plausible deniability dvs man kan använda tekniken för att motivera att föra bort människor. I verkligheten det lika trubbigt instrument som kompisspioneriet i DDR.
Citera
2026-06-14, 10:11
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storkukan
Vad fint. Flashback kan ju betraktas som ett socialt medium.

Vips så ska du logga in med bankID för att kommentera på flashback.
Verkligen, då slipper vi alla glin som har tråkigt under sommarlovet.
Citera
2026-06-14, 11:13
  #155
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men varför har föräldrarna tappat kontrollen över sina barn? Varför kan inte föräldrarna sköta gränserna för barnens skärmanvändande? Varför ser man idag småtjejer på 9-10 år med långa lösnaglar och full horsminkning? Vad är det för j-a föräldrar? Kom igen.

Har du själv barn? Som förälder har du i princip noll rättigheter att verkligen uppfostra och gränssätta dina barn. Du kommer säkert slänga in massa argument och invektiv men jag har själv varit igenom resan och jag har sett och lyssnat på omgivningen. Barnuppfostran på ett "krångligt" barn är balans på en knivsegg.



Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Anonymitet är ändå en sorts pseudo-yttrandefrihet. En fantasi-frihet.

Man borde fråga sig mer varför man ens ska behöva skriva som anonym. Varför tillåter man påföljden i sitt liv att vara så extrem?

Där har vi pudelns kärna.



Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Återigen tvingas man konstatera att riksdagsvalet inte kan komma fort nog. Den här galna regeringen blir en parentes i svensk historia med sina batong-, övervaknings- och nannylagar. Det blir ett styvt jobb för efterkommande regering att normalisera Sverige igen efter fyra år av en vek statsminister vars öron är fyllda av viskande från krigshetsande MÖP-ar, tokkristna stollar och uppenbara rasister. Halva mandatperioden lär gå åt bara till att återställa oredan.

Och du tror att situationen i Sverige skulle bli bättre med S, MP, V och C?




Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det verkar som ingen fattar varför politiker vill förbjuda sociala medier för unga. Politiker skiter i barns välbefinnande, så enkelt är det så anledningen är en annan.

1. Politiker vill kunna identifiera personer på internet, speciellt dissidenter.
2. Politiker klarar inte av kontrollera mediaflödet för unga längre. Förr i tiden så var barn matade med smörjan från SVT men ingen tittar på SVT längre. Därför måste unga enbart få en korridor av kontrollerad media de blir matade med. Gud förbjude att unga kommunicerar med varandra, detta är något som politiker är livrädda för. Unga ska lära sig att inte ha något förhållande med sina medborgare utan staten ska vara proxy.

Politiker tar ofta upp nätmobbning men mobbning är något som funnits i alla tider och det är så klart att det letar sig fram på internet också.

Jag säger tvärt om att social media är bra för unga för de lär sig att kommunicera och de lär sig känna folk utanför den trånga svennekorridoren. Om politiker säger att något är dåligt, är det antagligen för att det är något som är bra.

Jag har läst alla inläggen i tråden och jag tycker de flesta verkar vara överens om det du skriver, fast du kanske inte menade folk i tråden?

Jag är av uppfattningen att skärmtid och sociala medier är mer av ondo än godo. Vill vi ha en fungerande generation som växer upp så krävs det långtgående insatser från staten, skola och MSM. Det som pågått senaste +15 åren är en fullkomlig katastrof. Det här är oändligt mycket värre än de som satt och tittade på TV hela dagarna och nätterna.
Citera
2026-06-14, 11:58
  #156
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Och du tror att situationen i Sverige skulle bli bättre med S, MP, V och C?
Ja och nej. Båda blocken har sin skit och sina galna idéer. Nu har vi provat SD-Sverige och fått krigshets och massövervakning och det tycker jag personligen inte om. Dags att testa nästa smak. Förhoppningsvis återställer en S-regering en del av Uffelina Åkessons dumheter vid första chans.

Ingen regering är optimal men jag vill inte ha det Sverige som boomergubbarna på Flashback önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in