Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Men varför har föräldrarna tappat kontrollen över sina barn? Varför kan inte föräldrarna sköta gränserna för barnens skärmanvändande? Varför ser man idag småtjejer på 9-10 år med långa lösnaglar och full horsminkning? Vad är det för j-a föräldrar? Kom igen.
Har du själv barn? Som förälder har du i princip noll rättigheter att verkligen uppfostra och gränssätta dina barn. Du kommer säkert slänga in massa argument och invektiv men jag har själv varit igenom resan och jag har sett och lyssnat på omgivningen. Barnuppfostran på ett "krångligt" barn är balans på en knivsegg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anybodykiller
Anonymitet är ändå en sorts pseudo-yttrandefrihet. En fantasi-frihet.
Man borde fråga sig mer varför man ens ska behöva skriva som anonym. Varför tillåter man påföljden i sitt liv att vara så extrem?
Där har vi pudelns kärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Återigen tvingas man konstatera att riksdagsvalet inte kan komma fort nog. Den här galna regeringen blir en parentes i svensk historia med sina batong-, övervaknings- och nannylagar. Det blir ett styvt jobb för efterkommande regering att normalisera Sverige igen efter fyra år av en vek statsminister vars öron är fyllda av viskande från krigshetsande MÖP-ar, tokkristna stollar och uppenbara rasister. Halva mandatperioden lär gå åt bara till att återställa oredan.
Och du tror att situationen i Sverige skulle bli bättre med S, MP, V och C?
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Det verkar som ingen fattar varför politiker vill förbjuda sociala medier för unga. Politiker skiter i barns välbefinnande, så enkelt är det så anledningen är en annan.
1. Politiker vill kunna identifiera personer på internet, speciellt dissidenter.
2. Politiker klarar inte av kontrollera mediaflödet för unga längre. Förr i tiden så var barn matade med smörjan från SVT men ingen tittar på SVT längre. Därför måste unga enbart få en korridor av kontrollerad media de blir matade med. Gud förbjude att unga kommunicerar med varandra, detta är något som politiker är livrädda för. Unga ska lära sig att inte ha något förhållande med sina medborgare utan staten ska vara proxy.
Politiker tar ofta upp nätmobbning men mobbning är något som funnits i alla tider och det är så klart att det letar sig fram på internet också.
Jag säger tvärt om att social media är bra för unga för de lär sig att kommunicera och de lär sig känna folk utanför den trånga svennekorridoren. Om politiker säger att något är dåligt, är det antagligen för att det är något som är bra.
Jag har läst alla inläggen i tråden och jag tycker de flesta verkar vara överens om det du skriver, fast du kanske inte menade folk i tråden?
Jag är av uppfattningen att skärmtid och sociala medier är mer av ondo än godo. Vill vi ha en fungerande generation som växer upp så krävs det långtgående insatser från staten, skola och MSM. Det som pågått senaste +15 åren är en fullkomlig katastrof. Det här är oändligt mycket värre än de som satt och tittade på TV hela dagarna och nätterna.