2026-06-12, 09:55
  #8761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja jag slutade med träningen men det beror på att jag precis nu har väldigt fullt upp med annat men lathet och brist på disciplin också såklart. Skogspromenader toppen, jag måste åka iväg med bilen i sommar. Allt för att slippa sitta hemma och känna begäret efter det där förbannade giftet. Att vara i ett görande för att slippa hitta ursäkter till att dricka.
Kan varmt rekommendera en tågfärd till Abisko och sedan vandra på Kungsleden några dagar, kanske till Nikkaluokta om man orkar. Därifrån kan man ge sig på Kebnekaise om man är så lagd. Efter bara några timmar på vandring så tycker jag man landar i ett sådant underbart sinnestillstånd. Och där uppe på fjället finns ingen sprit, ingen stress, knappt någon mobiltäckning. Det är bara du och jorden.

https://www.svenskaturistforeningen.se/guider-tips/leder/abisko-nikkaluokta/
Citera
2026-06-12, 11:04
  #8762
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kan varmt rekommendera en tågfärd till Abisko och sedan vandra på Kungsleden några dagar, kanske till Nikkaluokta om man orkar. Därifrån kan man ge sig på Kebnekaise om man är så lagd. Efter bara några timmar på vandring så tycker jag man landar i ett sådant underbart sinnestillstånd. Och där uppe på fjället finns ingen sprit, ingen stress, knappt någon mobiltäckning. Det är bara du och jorden.

https://www.svenskaturistforeningen.se/guider-tips/leder/abisko-nikkaluokta/
Låter som ett underbart tips. Sverige har mycket fantastisk natur att njuta av. Skulle vara trevligt att möta bröder och systrar som vill träffas och njuta nyktra av naturen. Har inte många gamla vänner kvar och nu senast så var det en gammal vän som hellre tar sex starköl än möter mig nykter, så mycket var den årtiondens vänskap värd, mindre än sex bärs. Men det är så det är med alkoholen, det är en kärlekskontakt som kan överglänsa precis allt inklusive egna barn, familj och vänner.
Citera
2026-06-12, 12:06
  #8763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Låter som ett underbart tips. Sverige har mycket fantastisk natur att njuta av. Skulle vara trevligt att möta bröder och systrar som vill träffas och njuta nyktra av naturen. Har inte många gamla vänner kvar och nu senast så var det en gammal vän som hellre tar sex starköl än möter mig nykter, så mycket var den årtiondens vänskap värd, mindre än sex bärs. Men det är så det är med alkoholen, det är en kärlekskontakt som kan överglänsa precis allt inklusive egna barn, familj och vänner.
Så sant!

Ja det vore trevligt faktiskt, som en mycket lång, lugn självhjälpsträff där man går och strosar och pratar av sig. Stannar vi någon fin sjö och slår upp tält, gör upp en eld..
Citera
2026-06-12, 14:31
  #8764
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Så sant!

Ja det vore trevligt faktiskt, som en mycket lång, lugn självhjälpsträff där man går och strosar och pratar av sig. Stannar vi någon fin sjö och slår upp tält, gör upp en eld..
Är nog inte långt kvar tills jag drar. är bara så jäkla trött på mig själv, drickandet, samhället, allt skall vara så jävla tillrättalagt, pension, räcker den? är du produktiv/tjänar pengar? etc etc en egentlig helt meningslös materiel tillvaro.

Vi skall ju alla dö till slut men jag vill inte dö som ett fyllo. Hellre dö "checka ut" nykter och på mina villkor långt bort från detta meningslösa samhälle.
Citera
2026-06-12, 14:37
  #8765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Är nog inte långt kvar tills jag drar. är bara så jäkla trött på mig själv, drickandet, samhället, allt skall vara så jävla tillrättalagt, pension, räcker den? är du produktiv/tjänar pengar? etc etc en egentlig helt meningslös materiel tillvaro.

Vi skall ju alla dö till slut men jag vill inte dö som ett fyllo. Hellre dö "checka ut" nykter och på mina villkor långt bort från detta meningslösa samhälle.
Helt enig!

Jag har själv börjat odla en stoisk hållning, mediterar när jag kommer ihåg det, filosoferar och skriver om allt det som egentligen betyder något. Hela det här skådespelet - pengar, politik, makt, karriär, bilar, teknik och allt vad det är - är fullständigt meningslöst. Och precis som du ska jag möta döden och framtiden nykter.
Citera
2026-06-12, 15:47
  #8766
Medlem
Pinoputchins avatar
Gick precis förbi Systembolaget och tänkte "Gud så enkelt för mig att bara gå in genom den dörren, köpa sex starköl och sen ställa hemma i kylen och på några ögonblick är jag inne i dimman igen"

Men, jag gjorde det inte...
Citera
2026-06-12, 18:01
  #8767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Gick precis förbi Systembolaget och tänkte "Gud så enkelt för mig att bara gå in genom den dörren, köpa sex starköl och sen ställa hemma i kylen och på några ögonblick är jag inne i dimman igen"

Men, jag gjorde det inte...
Bra jobbat! En stor seger
Citera
2026-06-12, 18:09
  #8768
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra jobbat! En stor seger
Inte hört ett ljud från min fulla kompis. Kanske sitter han full och lycklig nu medans jag sitter här hemma i möte med verkligheten. 😬
Citera
2026-06-12, 18:23
  #8769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Inte hört ett ljud från min fulla kompis. Kanske sitter han full och lycklig nu medans jag sitter här hemma i möte med verkligheten. 😬
Jojo men det är en falsk lycka. Lånad lycka, imorgon skall skulden betalas (med ränta!)
Citera
2026-06-12, 19:40
  #8770
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jojo men det är en falsk lycka. Lånad lycka, imorgon skall skulden betalas (med ränta!)
Jag åkte ut med bilen istället, sitter i skogen och lyssnar på kvällsfåglarna. Trots att jag är ateist hardcore så tackar jag Jesus att jag inte drack ikväll.
Citera
2026-06-12, 19:46
  #8771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag åkte ut med bilen istället, sitter i skogen och lyssnar på kvällsfåglarna. Trots att jag är ateist hardcore så tackar jag Jesus att jag inte drack ikväll.
Härligt att höra! Koltrasten sjunger här i träden utanför huset. Underbart
Citera
2026-06-12, 20:35
  #8772
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag åkte ut med bilen istället, sitter i skogen och lyssnar på kvällsfåglarna. Trots att jag är ateist hardcore så tackar jag Jesus att jag inte drack ikväll.


Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Härligt att höra! Koltrasten sjunger här i träden utanför huset. Underbart
I mitt tidigare liv var fågelkvitter bara störande oväsen, saker har ändrats till det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in