2026-06-09, 21:07
Medlem
Ja, det tjänar inget till att gråta över spilld mjölk. (Särskilt vi alkisar är ju dessutom mästare på att använda allt som en ursäkt att dricka. "Det spelar ingen roll vad jag gör, mitt liv är förstört ändå. Så mycket jag kunde göra med mitt liv - alla bortkastade år" osv. - Det leder ju alltid till tanken: "så jag kan ju lika gärna supa ihjäl mig". Så var det för mig i alla fall.)

Jag har supit upp minst en miljon (säkert 2 eller rent av 3) och spelat för många fler än så (slutade en en halv miljon back i blancolån). Finns ingenting positivt med att älta det ju - det är som det är med den saken. Det som har hänt, det har hänt.
Senast redigerad av ladicius 2026-06-09 kl. 22:04.
Citera
2026-06-09, 21:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Nä, var bara en reflektion över vad missbruket faktiskt kostar en människa.
Visst har man haft mycket kul också men vid en viss tidpunkt är det inte längre det.
Kanske dags för ett avsked av ett ytligt liv med människor där den ända gemensamma nämnaren var Alkohol.
Festen tar alltid slut vid någon tidpunkt.

Så är det! Till skillnad för att "delare" på möten (liiiite disrespecful... luv ya!) kan jag inte tala för annan än mig själv, festen är slut!
Citera
2026-06-10, 09:30
Medlem
Jahopp då sitter man här igen med abstinens efter en 5dagars fylla. Tröttnade helt på mig själv nu på morgonen så jag hörde av mig till alla nära och kära och förklarade läget. Imorgon har min son sin första skolavslutning och här sitter jag….
Senast redigerad av IndjansoldatHerkko 2026-06-10 kl. 09:33.
Citera
2026-06-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Jahopp då sitter man här igen med abstinens efter en 5dagars fylla. Tröttnade helt på mig själv nu på morgonen så jag hörde av mig till alla nära och kära och förklarade läget. Imorgon har min son sin första skolavslutning och här sitter jag….
Kämpa på!

Hur ser planen ut?
Citera
2026-06-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kämpa på!

Hur ser planen ut?

Härda ut och gå på skolavslutningen. Måste vara i någorlunda skick

Eller härda ut är fel ord. Jag vill och ska vara där.
Senast redigerad av IndjansoldatHerkko 2026-06-10 kl. 12:23.
Citera
2026-06-10, 12:35
Medlem
Ska man se något positivt med eländet så sträcker jag nuförtiden ut handen till närstående när jag knasat och det är förbannat bra det.
Citera
2026-06-10, 12:41
Medlem
Citat:
Härda ut och gå på skolavslutningen. Måste vara i någorlunda skick

Eller härda ut är fel ord. Jag vill och ska vara där.
Citat:
Ska man se något positivt med eländet så sträcker jag nuförtiden ut handen till närstående när jag knasat och det är förbannat bra det.
Bra! Det kommer gå fint.
Och det är jättebra att du sträcker ut en hand och informerar närstående.

Men tänker du besöka vårdcentralen, skriva in dig på beroendemottagning eller liknande?

Kämpa på!
Citera
2026-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra! Det kommer gå fint.
Och det är jättebra att du sträcker ut en hand och informerar närstående.

Men tänker du besöka vårdcentralen, skriva in dig på beroendemottagning eller liknande?

Kämpa på!

Tänker göra ett försök att klara det själv. Klarar jag det inte söker jag hjälp.
Citera
2026-06-10, 13:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tänker göra ett försök att klara det själv. Klarar jag det inte söker jag hjälp.

Du klarar det! Håller tummarna.
Citera
2026-06-10, 14:08
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Grattis! Hoppas på långvarig förändring!

Tack Pinoputchin.
Citera
2026-06-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du klarar det! Håller tummarna.

Det ska gå Så här vill jag inte hålla på längre. Nykterhet slår den korta tid av berusning. Det säger jag inte bara för att jag tänder av nu. Nykter så läser jag en bra bok på kvällen , berusad så går varenda sekund ut på att överleva känns det som.
Citera
2026-06-10, 15:53
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Det ska gå Så här vill jag inte hålla på längre. Nykterhet slår den korta tid av berusning. Det säger jag inte bara för att jag tänder av nu. Nykter så läser jag en bra bok på kvällen , berusad så går varenda sekund ut på att överleva känns det som.

Överväg en tids antabuskur? Har hjälpt mig genom åren, man "slår av" drickandet helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in